محمد

سلام علیکمطبق اصول شرعی کسی که مادرش سیده و از اولاد...

سلام علیکم طبق اصول شرعی کسی که مادرش سیده و از اولاد حضرات معصومین(ع) باشد اما پدرش سید نباشد بواسطه مادر خود از فرزندان حضرت زهرا(س) و محرم ایشان است. آیا می توان گفت بر این اساس پدر آن شخص(که سید نیست) بواسطه ازدواج با همسر سیده اش و اینکه داماد حضرت زهرا(س) به حساب می آید، محرم آن حضرت به حساب می آید؟ سپاسگزارم
سه‌شنبه، 4 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محمد

سلام علیکمطبق اصول شرعی کسی که مادرش سیده و از اولاد...

محمد ( تحصیلات : لیسانس ، 21 ساله )

سلام علیکم
طبق اصول شرعی کسی که مادرش سیده و از اولاد حضرات معصومین(ع) باشد اما پدرش سید نباشد بواسطه مادر خود از فرزندان حضرت زهرا(س) و محرم ایشان است.
آیا می توان گفت بر این اساس پدر آن شخص(که سید نیست) بواسطه ازدواج با همسر سیده اش و اینکه داماد حضرت زهرا(س) به حساب می آید، محرم آن حضرت به حساب می آید؟
سپاسگزارم


مشاور: حجة الاسلام منتظمی

جواب:کاربر محترم: از حسن اعتمادتان به مشاوره راسخون، تشكر مي‌كنيم: با ازدواج يك سري محارم سببي پيدا مي شود. مثلا پدر شوهر و پدر بزرگش و همين طور هر چه بالاتر رود اجداد وي محرم آن زن مي شود. به همين صورت است نسبت به مرد. يعني با ازدواج مادر همسرش و مادر بزرگ وي با او محرم مي شوند. اين سلسله و حلقه مادر بزرگ ها هر چه بالاتر رود هم چنان محرم او مي شوند. بنا بر اين مردي كه با يك زن از سلاله پاك حضرت فاطمه (س)ازدواج مي كند از طريق اين ازدواج با آن حضرت و مادرش حضرت خديجه(ع)محرم مي گردد. روشن است كه ازدواج با آن ها و وصلت كردن با خاندان پاك نبوت و امامت سعادت و افتخار بزرگي است.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.