ناشناس

مشاوره خانواده: دلهره دارم که نکنه شوهرم در آینده به خاطر رفتار مادرش منو کنار بزنه. میترسم باید چیکار کنم؟

سلام. خسته نباشید من و همسرم از بچگی به هم علاقه مند بودیم.وقتی هم بازی بودیم. الان بزرگ شدیم ازدواج کردم. ولی با راضی کردن خانواده های مخالف.خیلی وقته ک عقدیم. میخوایم عروسی بگیریم. اما خب مادر همسرم با من به شدت سنگین برخورد میکنه و خانواده من وقتی رفتار اونو میبینن به زندگی من دلسرد میشن. منو همسرم هیچ مشکلی با هم نداریم . اگر دعوایی تو این مدت داشتیم سر خانواده ها بوده. همسرم به تازگی با پدر حرف زد و گفت ک من مادرم مشکل داره با زندگیمون ولی من انتخاب خودم کردم. و میخوام عروسی بگیرم. الان پدرم به من میگه ک بشین تا وقت داری فک کن مبخوای چیکار کنی. من همسرمو دوس دارم. ولی از یه چیز دلهره دارم ک نکنه در آینده به خاطر رفتار مادرش منو کنار بزنه. تا مادرش مثل سابق باهاش رفتار کنه. چندین باز بهش گفتم زندگیمون فایده نداره. ولی میگه ک میمونه.. من میترسم باید چیکار کنم؟
سه‌شنبه، 22 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره خانواده: دلهره دارم که نکنه شوهرم در آینده به خاطر رفتار مادرش منو کنار بزنه. میترسم باید چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

سلام. خسته نباشید
من و همسرم از بچگی به هم علاقه مند بودیم.وقتی هم بازی بودیم. الان بزرگ شدیم ازدواج کردم. ولی با راضی کردن خانواده های مخالف.خیلی وقته ک عقدیم. میخوایم عروسی بگیریم. اما خب مادر همسرم با من به شدت سنگین برخورد میکنه و خانواده من وقتی رفتار اونو میبینن به زندگی من دلسرد میشن. منو همسرم هیچ مشکلی با هم نداریم . اگر دعوایی تو این مدت داشتیم سر خانواده ها بوده. همسرم به تازگی با پدر حرف زد و گفت ک من مادرم مشکل داره با زندگیمون ولی من انتخاب خودم کردم. و میخوام عروسی بگیرم. الان پدرم به من میگه ک بشین تا وقت داری فک کن مبخوای چیکار کنی. من همسرمو دوس دارم. ولی از یه چیز دلهره دارم ک نکنه در آینده به خاطر رفتار مادرش منو کنار بزنه. تا مادرش مثل سابق باهاش رفتار کنه. چندین باز بهش گفتم زندگیمون فایده نداره. ولی میگه ک میمونه.. من میترسم باید چیکار کنم؟


مشاور: علی محمد صالحی

سلام و عرض ادب.
سنگین برخورد کردن مادرشوهرت یک حرفه، و مشکل داشتن خونواده هاتون با هم یه مشکل دیگه، چون قبلا گفتی که «خانواده های ما با هم مشکل دارند و ترس از این داریم ک در مراسمات عروسی دعوا شود»، منظورم اینه که یه وقت فقط مادرشوهرت با تو سنگین برخورد میکنه، یه وقت کلاً خونواده ها نمیتونن همدیگه رو ببینن، که اگر دومی باشه سختتره. حالا فرض کن تو و شوهرت با هم ازدواج نکردید و تازه الان، اون اومده خواستگاری تو، و تو برگشتی به قبل، قبل از عقد، حالا سوال من از تو اینه، با وجود شناختی که از شوهرت و خونوادش، و بخصوص مادرش داری، آیا به خواستگاریش جواب مثبت میدی یا جواب منفی؟ خب اگه و با وجود این شناختی که از شوهرت و خونوادش پیدا کردی، (که البته دو سال پیش هم تا حدودی شناخت داشتی چون گفتی هم بازی بودیم و..)، جواب تو به خواستگاری شوهرت بازم مثبته، این نشونه خوبیه که الان هم نباید نسبت به ازدواج با اون تردیدی کنی، اما اگه جوابت منفیه، باید ببینیم منفی بودن جوابت بخاطر شوهرته یا خونوادش؟ ببین براساس یک تقسیم بندی، حدود 30 درصد ازدواج به خونواده های زن و شوهر برمیگرده، یعنی اگه از جهت خونواده هاشون با هم مشکلی نداشته باشن، و خونواده های دو طرف هم کفو، باشن، تا 30 درصد زندگی اونا موفقه، و اگه خونواده های دختر و پسر، هم کفو نباشن یا مشکلات زیادی با هم داشته باشن، اون 30 درصد از موفقیت زندگی مشترک اونا کم میشه، یعنی اگه دو تا خونواده اصلا هم کفو و شبیه هم نباشن و مشکلات زیادی با هم داشته باشن، 30 درصد کم میشه، ولی اگه یه مقداری با هم مشکل داشته باشن، مثالا 15 درصد از موفقیت اونا کم میشه، یعنی اگه دو تا خونواده اصلا هم کفو نباشن و خیلی با هم مشکل داشته باشن حداکثر 30 درصد از موفقیت زندگی مشترک زن و شوهر کم میشه، و اگه خیلی هم با هم خوب باشن و هم کفو هم باشن، بازم حداکثر 30 درصد به موفقیت زندگی مشترک اونا اضافه میشه.
یعنی اگه فرض بذاریم که دو تا خونواده شما کلا با هم مشکل دارن و هیچی توافق و شباهتی ندارن، (که البته اینطور نیست که دو تا خونواده شما کلا با هم مشکل داشته باشن)، ولی فرض رو بذاریم بر بدترین حالتش، 30 درصد از موفقیت زندگی مشترک شما کم میشه، و اگه تو و شوهرت، خودتون هیچ مشکلی نداشته باشید موفقیت زندگی شما میشه حدود 60 تا 70 درصد. خلاصه اینکه زندگی مشترک شما از جهت درصدی،  به این صورته. البته هیچ زندگی مشترکی موفقیتش صد در صد نیست، و حداکثر موفقیت، اگه برای کسی پیدا بشه 95 درصده، منظورم اینه که 60 – 70 درصد هم خیلی پائین نیست. نکته دیگه اینکه شما قبل از ازدواج، باید این پیش بینی رو داشته باشید که بخاطر خونواده ها دچار تنش و مشکل میشید، برای همین تا حد امکان باید آمادگی داشته باشید و از تنش و اختلاف بخاطر خونوادهاتون پیشگیری کنید. تو خودت گفتی که «اگر دعوایی تو این دو سال داشتیم سر خانواده ها بوده»، یعنی بعد از ازدواج هم، احتمالش زیاده که بخاطر خونواده هاتون دچار دعوا و تنش بشید، برای این باید بین خودتون قرارهایی بذارید که این دعواها پیش نیاد یا به حداقل کاهش پیدا کنه. برای پیشگیری از تنش و اختلاف بخاطر خونواده هاتون، میتونید قرارها یا به بیان دیگه قوانینی بین خودتون بزارید و اونا رو رعایت کنید. البته حتما اون قوانین رو بنویسید و دوتایی امضا کنید. مثلا قرار بذارید که تمام تلاشمون رو بکنیم که از حرفهای خونواده یکی، به دیگری ناراحت نشیم و اون حرف رو به پای همسرمون نذاریم، یعنی قرار بذارید که اگر مادرشوهرت به تو حرفی زد یا برخورد سردی کرد اولا سعی کنی از حرف اون ناراحت نشی، ثانیا حرف مادرشوهرت رو به پای شوهرت نذاری، و همین طور شوهرت از حرفهای خونواده تو ناراحت نشه و به پای تو نذاره؛ قرار دیگه ای که میتونید بذارید اینه که مشخص کنید هفته ای چند بار به خونواده ها سر بزنید. مثالا قرار بذارید هفته ای دو بار به خونواده شوهرت سر بزنید و هفته ای یک بار به خونواده تو. یا هر جور که صلاح میدونید فقط مشخص باشه. یک چیز دیگه ای که اگه امکانش براتون باشه خیلی خوبه اینه که تلاش کنید خونه شما جایی باشه که دور از خونواده دو طرف باشه، اگه بتونید برید یه شهر دیگه زندگی کنید و خونتون اونجا باشه، که خیلی بهتره، اگه امکانش نیست تا اونجایی که امکان داره خونتون دور از دو خونواده باشه تا کمترین ارتباط و تنش رو با اونها داشته باشید. چون هرچی ارتباط بیشتر باشه احتمال تنش و ناراحتی هم بیشتر میشه. و قرارهای دیگه ای که به ذهن خودتون میرسه و از تنش شما بخاطر خونواده ها پیشیگیری میکنه تعیین کنید و هر دو تا امضا کنید و جایی جلوی دید هر دوتاتون توی خونه نصب باشه.
موفق و خوشبخت و پیروز باشی.
 
بیشتر بخوانید:
علل اختلاف عروس و داماد جدید با خانواده ی همسر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.