ناشناس

با پسر نوجوانم که فیلمهای مستهجن دانلود کرده؛ باید چه برخوردی کرد؟

متوجه شدم که از یک ماه پیش تاکنون پسرنوجوانم که در خانه تنها بوده فیلمهای مستهجن دانلود کرده و دیده است.حالا با او چه کنم؟
سه‌شنبه، 5 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با پسر نوجوانم که فیلمهای مستهجن دانلود کرده؛ باید چه برخوردی کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 38 ساله )

متوجه شدم که از یک ماه پیش تاکنون پسرنوجوانم که در خانه تنها بوده فیلمهای مستهجن دانلود کرده و دیده است.حالا با او چه کنم؟


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.
آنچه در مورد فرزند شما رخ داده است کوتاهی خود شما در اختیار قرار دادن اینترنت بدون حد و مرز در دست فرزندتان است. زیرا در این سنین کنجکاوی زیاد است و او نیز شاید تحت نظر دوستانش کنجکاوی نموده و این محتواها را دیده است.  اما برای حل مشکل در ادامه قدری در رابطه با هرزه بینی با شما سخن خواهیم گفت و پس از آن راهکارهایی برای حل مشکل تقدیمتان خواهیم کرد. «هرزه‌بینی» اختلال «هرزه بینی» که از جمله ارمغان‌های تکنولو‍ژی رسانه‌ای دوران جدید است، متعلق به قشر جوان و یا یک گروه سنی خاص نیست، بلکه موضوعی است که براحتی می تواند بر هر گروه سنی، جنسی، ملیتی، گروه های فرهنگی و حتی مذهبی تاثیر گذار باشد. با چنین رفتارهایی باید قبل از اینکه غیرقابل کنترل شوند، مقابله کنید. در فرزندان نوجوان یا نزدیک به نوجوانی نیز این مشکلات به وجود می آید ولی برخورد صحیح با او بسیار کارساز است.
مادر محترم! اکنون که با این مساله بیشتر آشنا شده اید، نکات و راهکارهای زیر را به دقت مطالعه نموده و بکار ببندید تا ان شاء الله چنین مواردی تکرار نگردد.
1. آرامش خودتان را کاملا حفظ نمایید تا مبادا حرکت نسنجیده ای از شما سر بزند. 2. کنجکاوی های جنسی فرزندتان در این سن تا حدود زیادی طبیعی است. 3. به هیچ وجه نباید برخورد تند و سرکوبگرانه با او انجام دهید. 4. وجود یک مشکل در یکی از اعضای خانواده غالبا نشان از کژکاری یا نا هماهنگی دیگر اعضای خانواده دارد، بنابراین او را به چشم یک مقصر یا گناهکار نگاه نکنید، بلکه در پی کشف عوامل بوجود آورنده و تقویت کننده رفتار اشتباه او باشید. 5. پدر بچه باید در جریان این مساله قرار بگیرد، اما اگر احتمال می دهید که او بیش از حد عصبانی شود یا حرکت غیر معقولی انجام دهد، این کار را با دقت انجام دهید و یا اینکه از یک مشاور بخواهید او را توجیه نماید. 6. اگر شما و همسر تان مهارتهای تعامل با یک نوجوان را نمی دانید، بهتر است در این زمینه مطالعه نمایید و یا اینکه توسط یک مشاور مجرب توجیه شده و آموزشهایی ببینید. 7. بهتر است که به هیچ وجه به صورت مستقیم در رابطه با این مساله با او صحبت ننمایید، تا حریم های مادر، فرزندی حفظ شود، خصوصا که برخورد مستقیم شما ممکن است کار را خرابتر نماید. 8. برای حل این مشکل بهتر است که تمام برنامه ها را با همسرتان در میان بگذارید و با کمک و همفکری یکدیگر این مساله را حل نمایید. 9. رفتارهای دوران کودکی او نباید نگاه شما را نسبت به او منفی کند. 10.سعی کنید همانطور که رفتار نمودید در ادامه نیز موضوع را به روی او نیاورید. 12. بهتر است در خانه، کامپیوتر یا موبایل در یک مکان عمومی قرار داشته باشد. 13. بهتر است در منزل فضایی که در دید فرزندتان می باشد، با نمادها و تصاویر مذهبی مانند تصاویر علمای اخلاقی، همچون حضرت آیت الله خامنه ای یا مرحوح آیت الله بهجت و تصاویر شهدا و یا هر طرح مذهبی دیگری تزئین شود. 15. شما و همسرتان با او تعاملی کاملا دوستانه برقرار نمایید، این کار سبب می شود تا هیجانات منفی او کاهش یافته و تحریکات جنسی او نیز کم شود، علاوه بر این با این کار بیشتر به او نزدیک می شوید و در نهایت خواهید توانست به او بیشتر کمک نمایید. 16. به اوکمک کنید که برای تمام اوقات خود برنامه داشته باشد و در هر زمان به کاری خاص مشغول باشد. همچنین تا حد امکان در خانه تنها قرار نگیرد. امیدواریم با عمل به آنچه که عرض شد از تکرار مجدد این مسائل جلوگیری کنید و آشنایی لازم در خصوص این مسائل را در سنین مشخص برای فرزندتان برنامه ریزی نمایید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

پورنوگرافی (هرزه نگاری) اینترنتی و عوارض آن؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.