ناشناس

به خواستگاری دختری رفتم که قدش کوتاهه" نگران اینم در آینده به مشکل بخورم. چیکار کنم؟

جوانی هستم که به خواستگاری دختری رفتم و از همه لحاظ ازش خوشم اومده چه ظاهری چه اعتقادی اما قدش 158هست و قد منم169و خیلی استرس دارم که قدش کوتاهه و همه را توی خیابون با اون مقایسه میکنم. ایا بعد از عقد این مشکل برطرف میشه؟ پیش خودم فکر میکنم روم نشه باهاش برم بیرون.
پنجشنبه، 8 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

به خواستگاری دختری رفتم که قدش کوتاهه" نگران اینم در آینده به مشکل بخورم. چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 26 ساله )

جوانی هستم که به خواستگاری دختری رفتم و از همه لحاظ ازش خوشم اومده چه ظاهری چه اعتقادی اما قدش 158هست و قد منم169و خیلی استرس دارم که قدش کوتاهه و همه را توی خیابون با اون مقایسه میکنم. ایا بعد از عقد این مشکل برطرف میشه؟ پیش خودم فکر میکنم روم نشه باهاش برم بیرون.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

همانطور که می دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث و رویدادهای زندگی است و نقش مهمی در سرنوشت و سعادت و خوشبختی انسان دارد ، مضافاٌ بر اینکه اگر به نحو صحیح انجام پذیرد بسیاری از نیازهای انسان را اعم از نیازهای عاطفی و جنسی را تاْمین و باعث آرامش روحی انسان می شود بنابراین در عین حال که نباید در انتخاب همسر خیلی وسواس گونه عمل کرد اما دقت ،شناخت و اتخاذ تصمیم حساب شده و بالاخره انتخاب صحیح از شرایط ضروری یک ازدواج موفق است. مهمترین مسئله در ازدواج و انتخاب همسر رعایت ملاک‌های اصلی ازدواج است که در روایات نیز بر آن تأکید فراوان شده است. رعایت این معیارها ضامن اصلی سعادت و خوشبختی در ازدواج است و عدم رعایت آن عواقب سنگینی برای زوجین در پی خواهد داشت. از همین لحظه دقت کنید که عاقلانه بیندیشید که آیا او این معیارها را دارد یا خیر؟

این معیارها را می‌توان به دو بخش عمده تقسیم کرد: 

الف) معیارهای اساسی: ملاک‌هایی که حتماً آن‌ها را باید در نظر داشته باشیم تا زندگیمان توأم با سعادت باشد. در نظر نگرفتن این معیارها موجب بروز مشکلاتی در زندگی ما خواهد شد. مانند:‌ دین داری، اخلاق نیکو، شرافت خانوادگی (نجابت و پاکی)، عقل.

ب) معیارهایی که موجب کاملتر شدن زندگی ما می‌شود. این معیارها اگر رعایت شوند زندگی ما بهتر و کاملتر خواهد شد. البته این معیارها به سلیقه و موقعیت افراد بستگی دارد و در افراد مختلف، متفاوت می‌باشد. از جمله این ملاک‌ها می‌توان سلامت جسم و روح، زیبایی، علم و سواد و کفو همدیگر بودن را نام برد؛ در نتیجه معیارهای دینی اسلام فقط ایمان و اخلاق نیست و موارد دیگر را نیز شامل می‌شود. بنابراین در وهله اول باید به معیارهای این فرد و میزان مطابقت آن دقت نمایید. در مورد قد و تناسب در آن توجه داشته باشید که هر چند ظاهر و اندام هم یک خصوصیت و معیار نسبی و فرعی در ازدواج است اما در واقع یکی از مصادیق تناسب داشتن و هم کفو بودن زن و شوهر تناسب در قد و قیافه ظاهری داشتن است. اگر انسانى قیافه ظاهرى و اندام همسرش را نپسندد و او را دوست نداشته باشد ممکن است به طور ناخواسته به او ستم و جفا کند و از او بهانه و ایراد بگیرد و زندگى را بر او تلخ نماید و این امر، توجه به قیافه و میزان زیبایی را الزامی می‌گرداند. ولی لازم به ذکر است باید در انتخاب همسر به مجموع صفات و ویژگیهای ظاهری و باطنی نمره داده و به یک تصمیم برسید.

از طرف دیگر انسان اگر با زیباترین و خوش اندام ترین فرد دنیا نیز ازدواج نماید بعد از مدتی ظاهرش برایش عادی خواهد شد و تنها اخلاقیات است که به چشم می آید. بنابراین اگر این فرد از نظر معیارهای اصلی در مرتبه بالایی قرار دارند و همچنین اگر شما به ایشان علاقه ای دارید در این صورت اختلاف «قد» مشکلی ایجاد نخواهد کرد. مهم این است که شما قدری از ایشان بلند قد تر هستید ولی به صورت کلی با وی تناسب دارید. ولی اگر فکر می کنید واقعا این مسئله خیلی برایتان مهم است و حاضرید به خاطر آن دیگر کمالات او را نادیده بگیرید، در این ازدواج تردید کنید. همچنین می توانید جهت کسب اطمینان از نظرات مشاور ازدواج به صورت حضوری بهره مند شوید.

موفق و سربلند باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.