ناشناس

آیا معاون دادگستری می تواند مهلت بدهد یا قاضی پرونده این مهلت را باید بدهد؟

شوهر من در دادگاه بدوی و تجدید نظر به پرداخت ۱۵ سکه پیش و هر هشت ماه یک سکه محکوم شد و شوهر من با ارائه درخواست عدم توانایی در پرداخت یکجا پیش قسط با دادن ۳ سکه برای ۱۲ سکه مابقی از معاون دادگستری مهلت دو ماه را گرفته است. ۱- آیا معاون دادگستری می تواند مهلت بدهد یا قاضی پرونده این مهلت را باید بدهد؟ ۲-و در ارائه مهلت نظر زوجه ملاک است یا خیر؟ ۳-و بعد از اتمام مهلت باز زوج می تواند مهلت دیگری بگیرد یا خیر در ضمن خونه پدر شوهر من بعنوان ضمانت در پرونده است.
دوشنبه، 14 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

آیا معاون دادگستری می تواند مهلت بدهد یا قاضی پرونده این مهلت را باید بدهد؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 27 ساله )

شوهر من در دادگاه بدوی و تجدید نظر به پرداخت ۱۵ سکه پیش و هر هشت ماه یک سکه محکوم شد و شوهر من با ارائه درخواست عدم توانایی در پرداخت یکجا پیش قسط با دادن ۳ سکه برای ۱۲ سکه مابقی از معاون دادگستری مهلت دو ماه را گرفته است.
۱- آیا معاون دادگستری می تواند مهلت بدهد یا قاضی پرونده این مهلت را باید بدهد؟
۲-و در ارائه مهلت نظر زوجه ملاک است یا خیر؟
۳-و بعد از اتمام مهلت باز زوج می تواند مهلت دیگری بگیرد یا خیر در ضمن خونه پدر شوهر من بعنوان ضمانت در پرونده است.


مشاور: امیرحسین مرادی

با سلام
تعیین پیش قسط با توجه به وضعیت اقتصادی مدعی اعسار تعیین میشود و فرض بر این است که توانایی پرداخت این میزان وجود دارد. معاون دادگستری چنین اختیاری ندارد و میتوانید از ایشان در دادگاه عالی انتظامی قضات شکایت کنید. تعدیل میزان اقساط مطابق قانون دارای تشریفات خاص خود و پس از تشکیل جلسه و استماع اظهارات هر دو طرف است و اقدام صورت گرفته بر خلاف قانون است. پس در نهایت قاضی پرونده باید مهلت دهد و معاون دادگستری چنین حقی ندارد. قاضی بر اساس مستندات و تشخیص خود عمل می کند و نیازی به رضایت زوجه در خصوص مهلت نیست.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.