ناشناس

باسلام.جوانی هستم کارمند.دوست دارم در آمدم حلال باشد.از...

باسلام.جوانی هستم کارمند.دوست دارم در آمدم حلال باشد.از حدود یکسال پیش سعی کردم شرایط کاری و پست سازمانی خود را ارتقاء دهم و به بخش بهتری منتقل شوم.در این مدت تلاش می کردم و واقعا بعضی وقتها خلاقیت به خرج می دادم و همت و زحمت هم می کشیدم که نمونه آن را کسی انجام نداده بود.چه در وقت اداری و یا چه در خارج از وقت اداری و به نوعی شایستگی و استعدادهای خود رانشان دادم و کارهایم مورد پسند و رضایت رییس بخش جدید قرار گرفتم و از بین چند نفر مرا برای این پست جدید انتخاب کرد و با صحبت موفق شده رضایت روسای بالادست رو بگیرد و الان همه چیز برای جابجایی ام آماده است ولی دو موضوع وجدان مرا می آزارد. و با وجدان خودم در گیر شده ام. اول اینکه وقتی به عقب نگاه می کنم، در این مدت دچار غفلت هایی شده ام .یعنی به ارباب رجوع ها و اداره ام مدیون شده ام .چون برای پرداختن به کار جدید و نشان دادن شایستگی خود ،از کاراصلی خود ساعتهایی را از کار زده ام .و به اصطلاح کم کاری کرده ام و به کار غیر اصلی ام پرداخته ام. البته گاهی عمد وگاهی هم غیر عمد بوده و البته اینکه در بخش قبلی روسا گاهی اوقات عرصه را بر من تنگ می کردند و مخصوصا الان که به سلامتی و دیگر خواسته های منطقی اهمیت نمی دهند و رفتار خلاف شان انجام میدهند و به نوعی ظلم میکنند.وقابل ذکر است کارم راحت نبوده است و گاهی فشار کار مرا آزار داده و حتی در 6ماهه اخیرشاید کارم سخت تر هم بوده .حاضرم برای جبران، حتی حدود آن ساعتهای کم کاری را مرخصی رد کنم و یا حدود حقوقش را رد مظالم بدهم.ولی باز به خودم می گویم چون کار جدید رو بواسطه انجام دادن آن اعمال بدست آوردی فایده نداره.و باید همین جا بمونی و مجازاتشو با انجام همین کار فعلی بکشی .مانند بعضی از بزرگان که خودشونو تنبیه می کردن و به حساب خود میرسیدند،قبل از اینکه در آخرت به حسابشون برسند.و این رو هم میدونم شاید هیچ وقت دیگه این موقعیت برایم پیش نیاید وبه احتمال زیاد اگربه رییس جدید بعد این همه رو انداختن برایم ، بگویم نمی آیم بسیار از دستم دلخور میشه . و دومین مسئله این که رییس بخش جدید هر چند آدم خوبی است ولی حدس می زنم شاید با پارتی بدین جا رسیده باشد.چون یکی از روسای کل اداره، برادرش است . با خودم می گویم آیا زیر دست او کار کردن درست است؟ از شما خواهشمندم مرا راهنمایی کنید.تا در روز قیامت در پیشگاه خداوند سربلند باشم .با خودم می گویم نکند به خاطر پست دنیایی دچار در آمد حرام شوی؟برای راحتی بهتر آخرت خود را تباه کنی ؟ ،حس می کنم با دادن یک جواب بین بهشت و جهنم قرار گرفته ام.از نظر شرعی باید چکار کنم؟ با تشکر
شنبه، 26 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

باسلام.جوانی هستم کارمند.دوست دارم در آمدم حلال باشد.از...

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 30 ساله )

باسلام.جوانی هستم کارمند.دوست دارم در آمدم حلال باشد.از حدود یکسال پیش سعی کردم شرایط کاری و پست سازمانی خود را ارتقاء دهم و به بخش بهتری منتقل شوم.در این مدت تلاش می کردم و واقعا بعضی وقتها خلاقیت به خرج می دادم و همت و زحمت هم می کشیدم که نمونه آن را کسی انجام نداده بود.چه در وقت اداری و یا چه در خارج از وقت اداری و به نوعی شایستگی و استعدادهای خود رانشان دادم و کارهایم مورد پسند و رضایت رییس بخش جدید قرار گرفتم و از بین چند نفر مرا برای این پست جدید انتخاب کرد و با صحبت موفق شده رضایت روسای بالادست رو بگیرد و الان همه چیز برای جابجایی ام آماده است ولی دو موضوع وجدان مرا می آزارد. و با وجدان خودم در گیر شده ام. اول اینکه وقتی به عقب نگاه می کنم، در این مدت دچار غفلت هایی شده ام .یعنی به ارباب رجوع ها و اداره ام مدیون شده ام .چون برای پرداختن به کار جدید و نشان دادن شایستگی خود ،از کاراصلی خود ساعتهایی را از کار زده ام .و به اصطلاح کم کاری کرده ام و به کار غیر اصلی ام پرداخته ام. البته گاهی عمد وگاهی هم غیر عمد بوده و البته اینکه در بخش قبلی روسا گاهی اوقات عرصه را بر من تنگ می کردند و مخصوصا الان که به سلامتی و دیگر خواسته های منطقی اهمیت نمی دهند و رفتار خلاف شان انجام میدهند و به نوعی ظلم میکنند.وقابل ذکر است کارم راحت نبوده است و گاهی فشار کار مرا آزار داده و حتی در 6ماهه اخیرشاید کارم سخت تر هم بوده .حاضرم برای جبران، حتی حدود آن ساعتهای کم کاری را مرخصی رد کنم و یا حدود حقوقش را رد مظالم بدهم.ولی باز به خودم می گویم چون کار جدید رو بواسطه انجام دادن آن اعمال بدست آوردی فایده نداره.و باید همین جا بمونی و مجازاتشو با انجام همین کار فعلی بکشی .مانند بعضی از بزرگان که خودشونو تنبیه می کردن و به حساب خود میرسیدند،قبل از اینکه در آخرت به حسابشون برسند.و این رو هم میدونم شاید هیچ وقت دیگه این موقعیت برایم پیش نیاید وبه احتمال زیاد اگربه رییس جدید بعد این همه رو انداختن برایم ، بگویم نمی آیم بسیار از دستم دلخور میشه . و دومین مسئله این که رییس بخش جدید هر چند آدم خوبی است ولی حدس می زنم شاید با پارتی بدین جا رسیده باشد.چون یکی از روسای کل اداره، برادرش است . با خودم می گویم آیا زیر دست او کار کردن درست است؟ از شما خواهشمندم مرا راهنمایی کنید.تا در روز قیامت در پیشگاه خداوند سربلند باشم .با خودم می گویم نکند به خاطر پست دنیایی دچار در آمد حرام شوی؟برای راحتی بهتر آخرت خود را تباه کنی ؟ ،حس می کنم با دادن یک جواب بین بهشت و جهنم قرار گرفته ام.از نظر شرعی باید چکار کنم؟
با تشکر


مشاور: منتظمی

کاربر ارجمند از اینکه به ما اعتماد کرده و «راسخون» را به عنوان منبع پاسخگویی به سؤالات خود برگزیدید، سپاسگزاریم. خرسندم که درد دل خودتان را برای ما نوشته اید. برون ریزی مسایل و مشورت گرفتن از دیگران و اهل خبره و کارشناسان اگر هیچ تأثیر و نتیجه ای نداشته باشد حداقل می تواند موجب تخلیه هیجانات باشد که روانشناسان آن را مفید و سودبخش می دانند. 1-اگر حقوقی را در ساعتها ی فوت شده کاری گرفته اید یا باید جبران کنیدساعت های فوت شده را ( کارکردن بدون حقوق درجایی که الان مشغولید) ویا با پرداخت کردن مبالغی در ازاء ساعت های فوت شده کاری خود رابری ذمه کند. 2-این که شما زیر نظر کسی که با پارتی به آنجا رسیده یا نرسیده اشکال شرعی برای شما ندارد و تحقیق در این زمینه وظیفه شما نبوده و لازم نیست. انشالله موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.