جمعه، 19 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

آمادگی های لازم بعد از وقوع زلزله

پرسش :

بعد از وقوع زلزله چه آمادگی هایی باید داشته باشیم و رعایت چه نکاتی ضروری است؟


پاسخ :
بعد از زلزله متاسفانه با صحنه های ناخوشی مواجه می شویم که دیدن آن ها بسیار غم انگیز است. اما باید به این نکته توجه کرد که خیلی ها منتظر کمک و امداد رسانی هستند. در صورتی که خودتان سالم هستید و اطلاعات کافی راجع به کمک های اولیه و زلزله دارید می توانید به بقیه هم کمک کنید. در غیر این صورت نه تنها نمی توانید کمکی کنید بلکه با یک انتخاب اشتباه و تصمیم نادرست ممکن است جان بسیاری هم به خطر بندازید.
 

راهکاری مهم بعد از وقوع زلزله 

 
1- آرامش خود را حفظ کنید
با استرس بالا و فریادهای بلند فقط انرژی زیادی  را از دست می دهید و باعث می شوید که ذهن شما بیشتر احساس ترس و استرس کند. با حفظ آرامش خود انرژی بیشتری را ذخیره می کنید.
 
2- راه تنفس خود را باز کنید
اولین کاری که باید انجام دهید  باز کردن راه تنفس دهان و بینی است. با دست صورت خود را پاک کنید و گرد و خاک را از صورت خود کنار بزنید.
 
3- با دقت به اطراف نگاه کنید
دنبال یک راه مناسب برای خارج کردن خودتان از زیر آوار باشید. در صورتی که امکان داشت اشیا را با مراقبت و احتیاط کامل از محیط اطراف خودتان دور کنید.
 
4- اگر زخمی شدید به فکر درمان آن باشید
اگر جایی از بدن شما آسیب دید و یا دچار خون ریزی شدید سعی کنید با لباس خود جلوی خون ریزی را بگیرید.
 
5- راه خروج را پیدا کنید
بعد از اینکه مطمئن شدید خطری شما را تهدید نمی کند، آرام آرام شروع به حرکت دادن دست و پاهایتان کنید. در صورت امکان و نداشتن مشکل خاصی به فکر راه خروج خود باشید.
 
6- در خواست کمک کنید
اگر به تلفن دسترسی ندارید از روش های دیگری برای اطلاع رسانی استفاده کنید و حضور خود را به امدادگر ها اطلاع دهید. مثلا می توانید ضربه های پی در پی با فاصله زمانی مشخص به دیوار و یا شی صدا دار وارد کنید.
 
و کلام آخر حادثه هرگز خبر نمی کند با رعایت کردن اصول ایمنی و بالابردن اطلاعات کافی شانس سلامتی خود را در برابر حادثه ها بالا ببرید.

منبع: شابش


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.