چهارشنبه، 12 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سوالات شایع جوش و آکنه صورت/ سوال سه

پرسش :

من شنیده ام که ممکن است به علت مشکلی که در تخمدان های من وجود دارد دچار آکنه شده باشم. اگر چنین است، این مشکل چه می باشد و چرا پسرها هم دچار آکنه می شوند؟


پاسخ :
شما ممکن است دچار بیماری تخمدان پلی کیستیک باشید. در این وضعیت تخمدان های شما دارای کیست های متعددی می باشند. در چنین مواردی تخمدان های شما قادر به تولید معادل هورمون ها نخواهند بود و مقدار زیادی هورمون جنسی مردانه تستوسترون ترشح می کنند. افزایش هورمون جنسی مردانه در خانم ها باعث بروز آکنه های شدیدی به همراه پرمویی در آنها می گردد و عادت ماهانه آنها نیز مختل می گردد. این افراد همچنین در ایجاد حاملگی نیز مشکل خواهند داشت. برای بررسی این مشکل، باید اقدام به انجام آزمایش خون و سونوگرافی از تخمدان ها نمود.

این یکی از معدود وضعیت هایی است که برای بررسی آکنه نیاز به انجام آزمایش می شود. آکنه شما به درمان متفاوت و قوی ای احتیاج خواهد داشت و همچنین تخمدان های شما نیز ممکن است احتیاج به درمان داشته باشند. با وجود کیست هایی که در تخمدانها وجود دارد، اندازه آن ها بزرگتر بوده و بنابراین با عمل جراحی می توان تعدادی از این کیست ها را خارج نمود تا ترشح هورمونی آنها به مقدار طبیعی برسد.

گر چه دختر ها نیز بطور طبیعی دارای مقداری هورمون جنسی مردانه تستوسترون هستند، اما در بیضه پسر ها (که معادل تخمدان ها در دخترها می باشد) مقادیر خیلی زیادی از این هورمون ترشح می شود و به همین دلیل است که پسر ها بیشتر از دخترها دچار آکنه می شوند.

منبع: www.hidoctor.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.