دوشنبه، 15 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

آیا شیلد محافظ صورت می تواند جایگزین ماسک شود؟

پرسش :

آیا ما می توانیم به جای ماسک زدن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، از محافظ های شفاف صورت که پزشکان و پرستاران می زنند، استفاده کنیم؟


پاسخ :
شیلد محافظ صورت قسمت فوقانی و همچنین قسمت پایین صورت را می پوشاند. هدف اصلی آن ممانعت از ورود ویروس به غشا چشم است. کارکنان موسسات پزشکی همیشه هم ماسک می زنند و هم از شیلد محافظ صورت استفاده می کنند.

ما از پروفسور سوگاوارا اِریسا از تحصیلات تکمیلی دانشگاه خدمات درمانی توکیو در این باره پرسیدیم. خانم سوگاوارا گفت که شیلد صورت هم مانند ماسک پارچه ای وقتی که افراد در نزدیکی یکدیگر با هم صحبت می کنند مفید است زیرا مانع از آن می شود که قطرات تنفسی از شخصی که آن را به صورت دارد به اطراف پخش شود.

در عین حال، خانم سوگاوارا گفت که شیلد محافظ صورت، کسی که از آن استفاده می کنند را به طور کامل از ابتلا به آلودگی محافظت نمی کند. او گفت که این شیلد مانع از آن می شود که شخص به بینی یا دهان خود دست برند اما نمی تواند مانع از ورود ویروس به بدن از طریق بینی و یا دهان شود.

خانم سوگاوارا همچنین گفت وقتی کسی از شیلد محافظ صورت استفاده می کند باید از دست زدن به سطح خارجی آن اجتناب کند زیرا ممکن است آلوده به ویروس باشد و بعد از استفاده باید آن را حتما با الکل پاک کرد و یا آن را با صابون شست.

او اضافه کرد که موثرترین راه برای اجتناب از آلودگی، کم کردن تماس های شخصی و شستن مرتب دست ها است.

اطلاعات ارائه شده در این پاسخ تا ۹ ژوئیه 2020 است.

منبع: nhk.or.jp (سازمان پخش رادیو تلویزیونی ژاپن)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.