جمعه، 19 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

آیا مشکلات و نگرانی های مالی توجیه قابل قبولی برای تاخیر در ازدواج است؟

پرسش :

من ۲۰ سالمه و حدود ۲ ساله به دختر عمه ام که ۱۶ سالشه علاقه مند شدم ایشون یه دختر مذذهبی نماز خون با حجاب و در کل اونی که من میخوام هستن. من واقعا قصدم ازدواجه و عشق زودگذر و هوس و اینجور مزخرفات نیست. دانشجوی ترم یک فرهنگیان حدودا ۵۰۰ تومن حقوقمه. ولی یه مشکلی که هست فعلا شرایطشو ندارم .هم از لحاظ مادی و هم اینکه دو فرزند بزرگتر و مجرد هم تو خانوادمون داریم. ولی همش تو فکر ایشونم و این داره اذیتم میکنه.فکر کنم تا چهار پنج سال دیگه که وارد کار بشم و حقوقم افزایش پیدا کنه نتونم ازدواج کنم.


پاسخ :
۱. اگر مورد خوبی را یافته اید، به سادگی از آن نگذرید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. (صرف دوست داشتن در ذهن و هیچ اقدامی نکردن فایده ندارد)

۲. وجود چند فرزند بزرگتر واقعا مانعی برای ازدواج سایر فرزندان نیست! اگر هنوز در برخی خانواده ها چنین چیزی واقعا وجود دارد، شما لازم است برای از بین بردن این تفکر تلاش کنید و دست به دامن افراد فهیم و متشخص و معتمد فامیل و دوست و آشنا شوید.

۳. از الآن نباید هدفگذاری برای پنج سال آینده کنید، قطعا خیلی دیر است.

۴. نگرانی برای مسائل مالی طبیعی است، اما شما می توانید با تلاش و انگیزیه بالایی که دارید، حتی ظرف یک سال (نهایتا دو سال) با کار اضافی و فعالیت بیشتر به یک درآمد متوسط برسید. منتظر اضافه شدن حقوق از طرف اداره نباشید.

۵. خیلی از خانواده ها به ساگی این مشکلات را حل میکنند. والدین و خانواده ها تا حدودی حمایت اقتصادی می کنند از پسر و دختر، موانع ازدواج و شرط و شروط (به ویژه شروط مالی) را کم می کنند. با قول و قرار و حتی با خود ازدواج (عقد شرعی و یا قانونی) ، مخالفت نمی کنند و فرصت می دهند تا زوجین ضمن محرم بودن، با تلاش خودتشان طی یک مدت زمان نه خیلی زیاد و نه خیلی کم، مقدمات تشکیل زندگی را فراهم کنند.

۶. توکل بر خدا لازمه کار شماست، و البته اقدام عملی! اقدام شما از مطرح کردن این علاقه به خانواده شروع می شود.

منبع: www.soalcity.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.