پنجشنبه، 14 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

عدم اعتماد به آمریکا و خلاف جهت کارکردن آنها

پرسش :

عدم اعتماد به آمریکا و خلاف جهت کارکردن آنها فقط برای ملت ایران است یا سایر کشورها هم آسیب دیدند؟


پاسخ :
پاسخ از آقای محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آمریکایی‌ها حدود بیست سال پیش به بهانه‌ی مبارزه با طالبان وارد افغانستان شدند،‌ ولی در این بیست سال صدها هزار نفر از مردم افغانستان را به‌بهانه‌های مختلف با بمباران هوایی کشتند. امروز هم معلوم نیست آمریکایی‌ها چه تعریفی از این ماجرا دارند که دو مرتبه افغانستان را تحویل طالبان دادند. عده‌ای باورشان شده بود که آمریکا آمده افغانستان را از شر طالبان نجات دهد، امّا امروز با همان‌ها گعده می‌گیرد و نشست‌وبرخاست می‌کند! این تصویر واقعی آمریکاست.

در لیبی وقتی قذافی دچار وسوسه‌ی وعده‌‌های آمریکایی‌ها شد و تأسیسات هسته‌ای‌ کشورش را تسلیم آن‌ها کرد، به لیبی حمله و آن را نابود کردند تا جایی که هنوز حاکمیت مستقرِ واحدی آنجا وجود ندارد. این کشور تباه شد و از بین رفت. این بلا را بر سر سومالی و عراق هم آوردند.

روزی که وارد عراق شدند، گفتند ما می‌خواهیم ملت عراق را از شر صدام خلاص کنیم. به این بهانه به عراق حمله کردند، ولی صدها هزار نفر از مردم عراق را کشتند و این کشور را به ویرانه‌ تبدیل کردند.

در ماجرای داعش هم گفتند می‌خواهیم شما را از شرّ داعش نجات دهیم، ولی وقتی شهید سلیمانی به همراه مجاهدان عراقی داعش را محاصره می‌کرد، هواپیماهای آمریکایی منطقه‌ی محاصره‌شده را بمباران می‌کردند و برایشان محموله‌های سلاح و آذوقه می‌فرستادند. بعد هم می‌گفتند ما ضدّ داعشیم!

با همه‌ی کارشکنی‌ها و جنایات و خیانت‌ها هنوز عده‌ای ساد‌ه‌لوح تصورشان این است که آمریکا برای نجات مردم عراق و افغانستان از شر موجودات خطرناک آمده است. یکی از سناتورهای آمریکایی می‌گوید چه کسی گفته که ما می‌خواهیم داعش را از بین ببریم؟ ما داعش را مدیریت می‌کنیم. داعش زمانی که منافع ما اقتضا می‌کند، باید سرکوب شود.

آمریکایی‌ها به معاهدات بین‌المللی هم پایبند نیستند. اوّل معاهده‌ی آب و هوایی پاریس را امضا می‌کنند، بعد زیرش می‌زنند و می‌‌گویند قبول نداریم. از عضویت در کنوانسیون‌های سازمان یونسکو بیرون می‌آیند؛ چون مسئول یونسکو مواضعش طرفداری از آمریکایی‌ها نیست.

منبع: khamenei.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.