پنجشنبه، 14 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

دولت مردمی؛ مظهر وفاق ملی

پرسش :

رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری فرمودند: «دولت باید مظهر وفاق باشد.» مهم‌ترین عرصه‌هایی که شرایط امروز کشور اقتضا می‌کند که دولت آقای رئیسی در جهت ایجاد وفاق نقش‌آفرینی کند، کدام است؟


پاسخ :
پاسخ از آقای عباس سلیمی‌نمین، کارشناس و پژوهشگر تاریخ معاصر:

دولت آقای رئیسی برای اینکه مظهر وفاق باشد، نباید جامعه را دسته‌بندی کند. دسته‌بندی‌کردن دولت امری خطاست. ما امروز آفتی را در جامعه شاهدیم که برخی خود را در عرصه‌های سیاسی، اعتقادی و فرهنگی مطلق می‌بینند و دیگران را گمراه می‌پندارند.

قطعاً باید دولت از این گرایش فاصله بگیرد و اجازه‌ ندهد که این جریان در امورش اخلال ایجاد کند. اگر وجود اختلافات فکری در جامعه به‌صورت منطقی و اصولی مطرح شود، نه‌تنها ایراد و اشکالی بر آن مترتب نیست، بلکه برای جامعه هم مفید و سازنده خواهد بود.

آنچه که ما امروز در جریان تندروی اصلاح‌طلب و اصولگرا با آن مواجهیم، خودمطلق‌بینی است. خودمطلق‌بینی یکی از آفت‌های جدی حکمرانی دینی است.

انتظار می‌رود که آقای رئیسی برای مظهر وفاق‌بودن نسبت به این آفت حساسیت ویژه‌ای را در پیش بگیرد.

دولت موظف است که در مقام خدمت‌رسانی و تکریم شهروندان قرار بگیرد. یک موقعی است که ما برای واگذاری یک مسئولیت به یک فردی نسبت به دیگران نمره‌ی بالاتری می‌دهیم، این مقوله‌ی متفاوتی است. دولت باید همه‌ی شهروندان را با همه‌ی سلایق و نگاه‌های مختلف به یک شکل ببیند و هرگز بینشان فاصله نیندازد و همه‌ی آن‌ها را جزو عائله‌ی خودش بداند و تلاش کند که پدر مناسبی برای همگان باشد.

منبع: khamenei.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.