شنبه، 13 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

از پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) سؤال شد: حضرت علي(علیه السلام) را بيشتر دوست داريد يا حضرت زهرا (علیهاالسلام)را، حضرت جوابي دادند. جواب چيست؟


پاسخ :
در حدیثی آمده است: حضرت علی(علیه السلام) به رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) عرض كرد: كدام یك (من و فاطمه) پیش تو محبوب تریم؟ پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: "فاطمه محبوب تر است و تو عزیزتر. مثل این كه تو را كنار حوض كوثر می بینیم و مردم از آن دورند. در كنار حوض به عدد ستارگان آسمان مشربه هست، و تو و حسن و حسین و فاطمه و عقیل و جعفر در بهشت هستید، و تو با من هستی و شیعیان تو در بهشتند".
در حدیث دیگری می خوانیم: "روزی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) گفتند: رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) مرا بیشتر دوست دارد. حضرت علی(علیه السلام)گفتند نه، مرا بیشتر دوست دارد. امام حسن(علیه السلام) گفتند: نه، بلكه مرا بیشتر دوست دارد. حسین(علیه السلام) گفتند: نه، مرا بیشتر دوست دارد. رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) وارد شدند و فرمودند: در مورد چه صحبت می كردید؟ ماجرا را گفتیم. رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را به سینه مبارکشان چسباندند و دهانشان را بوسیدند و حضرت علی(علیه السلام) را كنارش نشاندند و بین دو چشمشان را بوسیدند. امام حسن(علیه السلام) را روی زانوی راستشان و امام حسین(علیه السلام) را روی زانوی چپشان نشاندند و آن دو را بوسیدند و فرمودند: شما به من در دنیا و آخرت، نزدیك تر هستید. خدا كسی را كه شما را دوست دارد، دوست می دارد و دشمن می دارد كسی را كه شما را دشمن می دارد. شما از من هستید و من از شما. قسم به آن كه جانم به دست او است! بنده ای شما را دوست نمی دارد مگر این كه خدا ولیّ او در دنیا و آخرت است".
eporsesh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.