راهکارهایی برای جذب خواستگار مناسب!

انتخاب یک همسر مناسب برای بسیاری از دختران جوان، یک دغدغه اساسی و بسیار مهم است؛ آنها قدرت انتخاب کمتری دارند و باید در انتظار آمدن یک خواستگار خوب بنشینند. در مقاله زیر راهکارهایی برای جذب هرچه بیشتر خواستگاران خوب به شما ارائه می­ دهیم.
شنبه، 30 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای جذب خواستگار مناسب!
چشم ­پوشی دختران از برخی معیارهای سلیقه­ ای و ذوقی انتخاب همسر، موجب افزایش دایره انتخاب آنها می ­شود.
 
چکیده: انتخاب یک همسر مناسب برای بسیاری از دختران جوان، یک دغدغه اساسی و بسیار مهم است؛ آنها قدرت انتخاب کمتری دارند و باید در انتظار آمدن یک خواستگار خوب بنشینند. در مقاله زیر راهکارهایی برای جذب هرچه بیشتر خواستگاران خوب به شما ارائه می­ دهیم.

تعداد کلمات 865 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

راهکارهایی برای جذب خواستگار مناسب!

دختران جوان و عدم وجود خواستگار مناسب

اگر کسی قصد ازدواج داشته باشد و ازدواج برای او واجب باشد و خواستگاری برای او نیاید چه باید بکند؟
اوّلین اقدام، عدول از برخی معیارهاست. یعنی از بین معیارهای انتخاب همسر ـ که برخی سیلقه‌ای و ذوقی است ـ چشم‌پوشی کند. مثلاً اینکه همسرتان حتماً از سادات باشد یا تحصیلات عالیه داشته باشد، جزء ملاک‌های اساسی نیست. باید تا آنجا که می‌شود، از برخی از این معیارها دست کشید تا دایره‌ی انتخاب زیاد شود. بنابراین بلندپروازی، رؤیاپردازی و بالا بودن سطح توقّعتان می‌تواند به بهای این تمام شود که برای همیشه مجرد باقی بمانید.

دوم، باید کاری کنید که تا آنجا که امکانش است، شایستگی خود را زیاد نمایید. دختری که تحصیلات پایینی دارد، می­ تواند تحصیلاتش را مقداری بالا ببرد، هنرهای دستی مختلفی را بیاموزد و از همه مهم‌تر، روی اخلاق فردی خود کار کند. بنابراین در اجتماعات سالم، ظاهر شوید؛ مثل مساجد، برنامه‌های مذهبی، دانشگاه و... زیرا این حضور می‌تواند باعث بروز استعدادها و خلاقیت‌های درونی شما شود و بستر را جهت مورد انتخاب قرار گرفتن شما مهیا نماید..

سوم، توجّه به وقار و آراستگی ظاهری در معاشرت‌های اجتماعی؛ یک واقعیت غیر قابل انکار این است که تمام افراد از آراستگی ظاهری و باطنی به حس خوبی می‌رسند. پس توجه داشته باشید که ژولیدگی ظاهری و بروز رفتارهای سبک و دور از شأن یک خانم می‌تواند دایره‌ی انتخاب شدن شما را تنگ کند. همچنین حضور مثبت در فعّالیت‌های خوب و مناسب اجتماعی کمک می‌کند دختران شایسته شناخته شوند. در حالی که کسانی که در انزوا هستند یا نوع برخورد اجتماعی آن‌ها مناسب نیست، به طور طبیعی کم‌تر در معرض ازدواج قرار می‌گیرند.

چهارم، رفع رفتارها و اخلاقیات نامناسب و نقاط ضعفی که در مورد ازدواج مورد توجّه دیگران است. بدخلقی‌ها، عصبیت‌ها، بدزبانی‌ها و... آفت‌هایی است که به وجهه‌ی شخص بسیار لطمه می‌زند. در واقع کسی دوست ندارد با فردی بداخلاق، عصبانی، بی‌نظم یا... روزگار بگذراند، پس تا دیر نشده در جهت رفع این رذایل بکوشیم.

پنجم، همه باید احساس مسؤولیت کنند. اگر در میان فامیل و دوستان، دختر و پسری را سراغ دارند که مناسب یکدیگرند، بانی خیر شوند و البته با رعایت اصول اخلاقی و پس از مشورت با یک فرد پخته، در این مورد پیش‌قدم شوند. در روایات نیز به این امر توصیه شده است.

ششم، دعا و توکّل به خداوند و توسّل به اهل بیت (علیهم السّلام) است. برخی افراد هنگامی که این توصیه را می‌شنوند، می‌گویند خیلی دعا کردیم! همین صحبت، یعنی اینکه به نتیجه نخواهد رسید؛ چون به این راه‌حل یک نگاه مأیوسانه دارد. انسان باید در دعا یقین داشته باشد که می‌شود تا بشود. در دعا مثل تمام اتّفاقاتی که در عالم می‌افتد، چند عامل باید دست به دست هم بدهد تا نتیجه دهد. شاید بعضی شرایط، قبلاً نبوده باشد مثل حال دعا و.... پس امیدوار باشد و با یقین و اصرار و با حصول شرایط از خداوند بخواهد که خدا کسی را از خانه‌اش دور نمی‌کند. بزرگی از اهل دل این سفارش را می‌کرد که چهل روز دعای «یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ»[1] را بخوانید
 

روش کنترل غرایز تا هنگام ازدواج

اگر به هر دلیل، ازدواج عقب افتاد، باید تمهیداتی برای کنترل غریزه‌ی جنسی انجام داد. این مطلب خیلی مهم است تا بتوان تصمیم عاقلانه گرفت. عفّت پیشه کردن یعنی عوامل تحریک جنسی را کم کردن.

این تمهیدات عبارتند از:
 ـ روزه درمان فوق‌العاده‌ای برای کنترل غریزه‌ی جنسی است.
 ـ جلوگیری از اختلاط با نامحرم (چه فیزیکی، چه ذهنی و چه بصری)
 ـ تماشا نکردن تصاویر تحریک‌آمیز
 ـ استفاده نکردن از برخی غذاها مثل سرخ‌کردنی‌ها
ـ توجّه به نوع استحمام؛ مثل عدم استفاده از شامپوها که اغلب تحریک‌کننده‌ی جنسی است و برطرف نکردن موهای زائد
 ـ توجّه به نوع پوشش لباس پوشش و لباس انسان هر چه لباس گشادتر باشد و اندام را فشرده نکند، غریزه‌ی جنسی کم‌تر تحریک می‌شود. در واقع لباس‌های تنگ هم فردی را که لباس را پوشیده و هم کسی را که نگاه می‌کند، تحریک می‌کند. این مطلب در دختر و پسر مشترک است.
ـ پرکاری و تلاش دغدغه‌های ذهنی برای خودمان ایجاد کردن، سوژه‌‌ی فکری داشتن که فراغت را کم کند. یکی از مشکلات جوانان امروز این است که وقت‌های هرزشان زیاد است و این، بزرگ‌ترین عامل برای تحریک غریزه‌ی جنسی است. تنهایی برای افرادی که ازدواجشان دیر شده است، خوب نیست. باید وارد کار دسته‌جمعی شوند؛ البته نه با رفیق ناباب. تنهایی برای این جوانان فوق‌العاده مضر است
ـ داشتن روابط عاطفی با پدر و مادر؛ عواطف که قوی شد، تأثیرات و عملکرد غریزه جنسی ضعیف‌تر می­گردد و جولان را از غریزۀ جنسی می‌گیرد. گاهی غریزه‌ی جنسی برای انسان‌ها یک مسأله‌ی فیزیولوژی جسمی است؛ در این انسا‌‌ن‌ها ماهی یک یا دو بار آن هم در خواب احتلامی صورت می‌گیرد، ولی گاهی به خاطر شرایط درونی است. در این افراد جبران خلأ عاطفی بصورت اطفاء شهوت جنسی می‌خواهد پر شود.

منبع: مطلع مهر، امیرحسین بانکی پور (1396)، انتشارات حدیث راه عشق، اصفهان، چاپ شصت و هشتم.

بیشتر بخوانید:
مهم ترین عوامل تأخیر در ازدواج
چگونه در جستجوی خواستگار خوب باشیم؟
اولین قدم ازدواج چیست؟ 
چطور می توان فهمید که رابطه تان به ازدواج منجر خواهد شد یا نه؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.