چگونه بعد از یک روز طولانی استراحت کنیم؟ (بخش دوم)

ساعت های پر استرس و پرمشغله، می تواند آسیب های جسمی زیادی را به همراه داشته باشد و در پی خود آسیب های روان. برای این کار لازم است یک استراحتی به جسم و روان داد. اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.
چهارشنبه، 3 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه بعد از یک روز طولانی استراحت کنیم؟ (بخش دوم)
 استراحت دادن به ذهن، می تواند باعث آرامش بخشی به جسم شود.
 
چکیده: ساعت های پر استرس و پرمشغله،  می تواند آسیب های جسمی زیادی را به همراه داشته باشد و در پی خود آسیب های روان. برای این کار لازم است یک استراحتی به جسم و روان داد. اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.  

تعداد کلمات 810 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه 



بخش سوم: به ذهن تان استراحت دهید.

1. مدیتیشن را امتحان کنید. انجام مدیتیشن به مدت 10 تا 20 دقیقه در روز به کاهش استرس کمک می کند، و حتی یک مدیتیشن کوتاه 5 دقیقه ای، زمانی که بیش از اندازه کار کرده اید می تواند به شما کمک کند تا تمرکز خود را مجددا به دست آورید. می توانید به حالت نشسته و یا خوابیده انجام دهید. می توانید از واژه های معروف در مدیتیشن استفاده کنید، یا اینکه فقط بر نفس کشیدن تان تمرکز کنید. هدف این است که به سادگی بدن و ذهن خود را آرام کنید.
برای انجام یک مدیتیشن ساده می توانید هرجایی باشید. فقط کافی است به راحتی بنشیید یا دراز بکشید، چشمانتان را ببندید، نفس های عمیق بکشید و هر دم و بازدم را نهایتا به اندازه ای که تا عدد 10 بشمارید، طول دهید. جریان هوا را درون بدن تان حس کنید و با هر بازدم، خستگی را از تن خود بیرون کنید. اگر حواس تان پرت شد، به آرامی توجه تان را به نفس کشیدن بازگردانید.
اگر می خواهید از کلمات مدیتیشن استفاده کنید، مراحل گفته شده را انجام دهید و در عین حال خودتان را در یک مکان آرام، زیبا و امن تصور کنید. مکانی که تصور می کنید، می تواند خانه ی مادربزرگ تان باشد، یا سواحل اقیانوس هند، یا درون یک بالُن و یا هرجایی که دوست دارید. با استفاده از حواس بینایی، شنوایی، بویایی و حتی لامسه، خودتان را در مکان مورد نظر متصور شوید. هرچه کامل تر تصور کنید، راحت تر به آرامش می رسید.
یک نرم افزار مدیتیشن روی گوشی خود دانلود کنید تا به شما آموزش دهد چگونه مدیتیشن کنید. همچنین موسیقی های آرامش بخش زیادی وجود دارد که می توانند به شما در تصویر سازی های ذهنی کمک کند.

2. تمرینات آگاهی ذهن داشته باشید. در یک محیط آرام بنشینید. موسیقی مورد علاقه تان را پخش کنید، یا اگر در حوالی شما درختان زیادی وجود دارد، پنجره را باز کنید و صدای طبیعت را بشنوید. شمع معطر یا یک عود روشن کنید. بر روی صداها، عطر ها و احساسات دیگر تمرکز کنید و از لحظه به لحظه ای که می گذرد، لذت ببرید.
از کلمات مدیتیشن استفاده کنید. بارها و بارها با خودتان تکرار کنید و آرام نفس بکشید.
جملات خوبی که می تواند خستگی یک روز طولانی را ذهن تان بیرون کند، عبارت اند از: "گاهی اوقات همه چیز طبق روال پیش می رود"، "فردا یک روز جدید است" و "در این لحظه، هیچ چیزی را نمی توانی تغییر دهی، پس استراحت کن".

3. یک فنجان دمنوش گیاهی بنوشید. چای بابونه، برگ لیمو، بادرنجبویه، یا گل شاه پسند را امتحان کنید.
مراقب باشید نوشیدنی حاوی کافئین ننوشید که روند خواب تان را مختل خواهد کرد.
قبل از خواب، بیش از اندازه شکر نخورید.
خوردن یک قطعه کوچک شکلات کفایت می کند، اما بیش از اندازه نخورید که باعث بی خوابی شما می شود.

4. آرموتراپی را امتحان کنید. به ویژه اطوخدوس، عطر بسیار آرامش بخشی دارد و برای قبل از خواب مناسب است.

5. در دفتر روزانه ی خود ثبت کنید. گزینه های زیادی وجود دارد برای اینکه چه چیزی را در دفتر روزانه ی خود یادداشت کنید، و بستگی به خودتان دارد ! دستاورد های روزانه ی خود را بنویسید تا به خاطرتان بیاورد چقدر سخت کار کرده اید. یا یک دفتر شکرگزاری روزانه داشته باشید. هدف این است که چیزی بنویسید تا تمام خستگی روز از ذهن تان خارج شود و آرام شوید. برای فردای تان برنامه ریزی کنید تا اوقات فراغت تان را به فکر فردا سپری نکنید.
3 تا 5 اتفاقی که هر روز از وقوع آن خرسند شده اید را بنویسید. این کار، شما را شارژ نگه می دارد و از میزان اضطراب و خستگی شما می کاهد. صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید، آن ها را مطالعه کنید تا ترس تان برای مواجهه با روز پیش رو، کم شود.
شما همچنین می توانید از دفتر روزانه ی خود، به عنوان یک یادآور استفاده کنید. به این صورت که وقتی با مسئله ی استرس زایی مواجه شدید، به تجربیات قبلی خود نگاه کنید و به خود بگویید که این فراز و نشیب ها در زندگی، موقتی هستند. همچنین، مرور تجربیات استرس زای قبلی که در دفتر روزانه تان ثبت کرده اید به شما کمک می کند تا استراتژی های مختلفی که برای مقابله با شرایط مختلف به کار گرفته بودید را یادآور شوید.
 
مترجم: داوود سرافراز
منبع: https://www.wikihow.com/Relax-After-a-Long-Day

بیشتر بخوانید :
چگونه بعد از یک روز طولانی استراحت کنیم؟ (بخش اول)
انواع مختلف استراحت و تفریح
باید بدانید که چرا استراحت و تفریح، در واقع بسیار مهم هستند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.