چگونه آنچه هستیم را بپذیریم؟ (بخش اول)

وقتی می­ گوییم آنچه هستید را بپذیرید، با این سوالات رو به رو می­ شویم: اگر به آنچه هستم قانع باشم، چطور می توانم پیشرفت کنم یا در این صورت انسانی تنبل و راکد نمی­ شوم؟ این ایده که به آنچه هستید قانع باشید به معنی رشد نکردن و تغییر نکردن نیست، بلکه این معنی است که خودتان را به خاطر آنچه که هستید دوست داشته باشید و ستایش کنید.
سه‌شنبه، 23 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه آنچه هستیم را بپذیریم؟ (بخش اول)
 نوشتن مهم­ترین نقاط ­قوت خود، بهترین روش برای پذیرفتن خود است.
 
چکیده : وقتی می­ گوییم آنچه هستید را بپذیرید، با این سوالات رو به رو می­ شویم: اگر به آنچه هستم قانع باشم، چطور می توانم پیشرفت کنم یا در این صورت انسانی تنبل و راکد نمی­ شوم؟ این ایده که به آنچه هستید قانع باشید به معنی رشد نکردن و تغییر نکردن نیست، بلکه این معنی است که خودتان را به خاطر آنچه که هستید دوست داشته باشید و ستایش کنید.

تعداد کلمات 907 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

چگونه آنچه هستیم را بپذیریم؟
بخش اول: نقاط قوت تان را جشن بگیرید.

1. بهترین خصوصیات تان را روی کاغذی بنویسید

بهترین خصایصتان را برای خود برجسته بشمرید، این، بهترین روش برای پذیرفتن خود به همان شکلی که هستید، می باشد. نقاط قوتی که به خاطر آنها خودتان را ستایش می کنید و تحسین های دیگران راجع به خودتان را بنویسید.
_ مثلا ممکن است بنویسید من آدم خیلی مرتبی هستم یا مردم همیشه به من میگویند، سخنور خوبی هستم.
_این فهرست را در جایی نگهدارید تا هر وقت به اعتماد به نفس نیاز داشتید به آن سر بزنید، هر بازخورد مثبتی که از طرف دیگران دریافت می­ کنید از آن یادداشت بردارید و در کنار فهرستی که تهیه کرده بودید، بگذارید.
_اگر نقاط قوت تان را نمی­ شناسید و به آنها آگاه نیستید، از این سایت برای ارزیابی شخصیت تان کمک بگیرید.
 

2. از اطرافیان تان بخواهید نظرات مثبت شان راجع به شما را بیان کنند

 قطعا دیدی را که دیگران به شما دارند، شما نسبت به خودتان ندارید، بنابراین از اقوام و دوستان نزدیک خود در مورد خصایص و نقاط مثبت تان بپرسید.
احتمالا بیشترچیزهایی که خواهید شنید همان تحسین­ های همیشگی و معمول هستند، اما در این میان ممکن است کسی خصوصیت مثبتی در شما دیده باشد که خودتان تا به حال به آن توجه نکرده باشید؛ مثلا ممکن است از کسی بشنوید: «تو از اونجور آدم­هایی هستی که هر موقع دیگران بهش نیاز دارن، پیششونی» یا «من تا حالا ندیدم تو در مورد کسی غیبت کنی، این خیلی فوق العاده ست»
این نکات مثبت را به لیستی که در قدم قبلی به آن اشاره شد، اضافه کنید.
 

3. فهرست خصایص مثبت تان را بخوانید

هر روز این فهرست را بلند بلند بخوانید و در ابتدای هر خصوصیتی که قبلا یادداشت کرده اید، بنویسید: من هستم
_مثلا شاید بگویید، ((من آدم مرتبی هستم)) و ((من هر زمان دیگران به من نیاز دارند، پیش آنها هستم)).
هر زمان که این کار را می­ کنید، اعتماد به نفستان تقویت شده و نسبت به آنچه که هستید احساس قدرت ­می­کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه عزت نفس بالایی داشته باشیم ؟


4. نقاط قوت تان را تقویت کنید

برای داشته­ ها و توانایی ­های تان چالش ایجاد کنید، در طولانی مدت اشتباهات شما بسیار کم خواهد شد، استعداد های تان تقویت شده و به دست آورد های بسیاری خواهید رسید.
_اگر شما بسیار خلاق هستید، برای طراحی لباس در مهد کودک ها قرار داد ببندید. اگر شما سخنور خوبی هستید، برای ارتقا این توانایی به گروه گویندگان حرفه ای ملحق شوید.
 

5. از توانایی های خود برای کمک به دیگران کمک بگیرید

از دیگر راههای قدردانی از توانایی هایتان، بکار گیری آنها در جهت تسهیل زندگی دیگران است، مثلا داوطلب کاری در انجمن های خیریه شوید.
اگر شما روحیات محبت آمیز و دلسوزانه دارید، در انجمن بی خانمان ها یا حیوانات ولگرد عضو شوید. اگر با کودکان به خوبی تا می­ کنید، پیشنهاد نگهداری از کودک همسایه تان را به آنها بدهید.


بخش دوم: عشق ورزیدن به خودتان را یاد بگیرید.

1. خودتان را ببخشید

 از نقد کردن دست بردارید و به جای آن یاد بگیرید چطور خودتان را دوست داشته باشید و به خاطر اینکه دایم خودتان را قضاوت و محکوم می­ کنید، از خودتان معذرت خواهی کنید، شاید به این شکل: «ببخشید که وقتی کوچکترین خطا و اشتباهی می­ کنم، خودم رو تنبیه می­کنم، من فقط یک انسانم و هیچ انسانی بی عیب نیست»
هر زمانی که در گرداب نقد و منفی بافی نسبت به خودتان افتادید، این را تمرین کنید.
 

2. نسبت به خودتان حلقه عشق و محبت ایجاد کنید

مثل یک دوست واقعی خودتان را بپذیرید و دوست داشته باشید، به جای اینکه به خود سخت بگیرید، خود را در آغوش بگیرید و بگویید: «عزیزم، من اینجام، ناراحت نباش»
اگر راحت نیستید که خود را در آغوش بگیرید، از کسی بخواهید شما را بغل کند.
 

3. برای مراقبت از خود، برنامه روزانه بگذارید

غذای مفید بخورید، ورزش کنید و به موقع بخوابید، اینها به شما یادآوری می­ کند که شما مهم و لایق توجه هستید.
_مراقبت و توجه به خود، می­ تواند هر کار مفیدی را شامل شود: در وان حمام دراز بکشید، به آلبوم موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید، نقاشی کنید، بدوید، برای خودتان نامه بنویسید، یا حیوان خانگی تان را در آغوش بگیرید.
_این مراقبت روزانه می­ تواند شامل مقابله با تصورات منفی ای که نسبت به خودتان دارید هم باشد؛ مثلا اگر از پوست صورت تان ناراضی هستید و دایم در موردش غر می­زنید، زمان بیشتری برای مراقبت از پوست تان بگذارید: مثلا از ماسک ­های صورت استفاده کنید. مراقب این بخش از وجود خود باشید.
 

4. با کسانی دوست شوید که شما را ترقی می­ دهند

 عشق ورزیدن به خود، یعنی روابط مثبت و سودبخش داشتن، دوستانی که به خاطر آنچه هستید شما را ستایش می­کنند و دوستتان دارند. اینجور افراد را اطراف تان پیدا کنید و برنامه بریزید که وقت بیشتری با آنها بگذرانید.
_اگر دوستان اینچنینی ندارید، به گروه های حمایتی یا انجمن ­های تفریح و سرگرمی بپیوندید.
  
ادامه دارد...

منبع: https://www.wikihow.com/Accept-Who-You-Are
مترجم: سارا اشرفی
 

بیشتر بخوانید:
چگونه آنچه هستیم را بپذیریم؟ (بخش دوم)
چگونه بدون داشتن عزت نفس، محبوب باشیم؟ (بخش اول)
چگونه بدون داشتن عزت نفس، محبوب باشیم؟ (بخش دوم) 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.