سبک زندگی شگفت‌انگیزی داشته باشید

با یک سبک زندگی سالم از سلامت جسم و روح خود مراقبت کنید، رژیم غذایی سالم و متنوعی را دنبال کنید و استرس خود را به وسیله ورزش تحت کنترل داشته باشید و چرخه خواب خود را مدیریت کنید.
يکشنبه، 18 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
سبک زندگی شگفت‌انگیزی داشته باشید
عادات غذایی سالم، سلامتی شمارا به طور فیزیکی و روانی بهبود می‌بخشد .
 
چکیده : با یک سبک زندگی سالم از سلامت جسم و روح خود مراقبت کنید، رژیم غذایی سالم و متنوعی را دنبال کنید و استرس خود را به وسیله ورزش تحت کنترل داشته باشید و چرخه خواب خود را مدیریت کنید.

تعداد کلمات 736 /  تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

سبک زندگی شگفت‌انگیزی داشته باشید
سبک زندگی شگفت‌انگیزی داشته باشید

1. عادات غذایی خوب داشته باشید

تحقیقات صورت گرفته تأیید می‌کند که غذای سالم، سلامتی شمارا به طور فیزیکی و روانی بهبود می‌بخشد. بهتر است با یک متخصص تغذیه درمورد رژیم غذایی خود مشورت کنید تا برای شما برنامه‌ای مناسب خودتان تنظیم کند. عادات غذایی خوب شامل رژیم غذایی متعادل، کاهش میزان مصرف خوراکی‌های شیرین، کنترل میزان هر وعده و خوردن در زمان مناسب روز می‌باشد.
یک رژیم متعادل شامل برخی منابع پروتئین (غیر لبنی)، مقادیر زیادی میوه و سبزیجات، غذاهای نشاسته دار، شیر و محصولات لبنی و مقدار کمی از غذاهای چرب یا شیرین می‌باشد. البته، هر گونه آلرژی یا شرایط سلامتی مانند دیابت را هنگام متعادل کردن رژیم غذایی خود در نظر بگیرید.
شما مجبور نیستید شیرینی­ جات را به طور کامل از زندگی‌تان حذف کنید. سعی کنید به دنبال غذاهای طبیعی باشید و از شیرینی‌های مصنوعی و قند تصفیه‌شده خودداری کنید.
همیشه صبحانه بخورید. غذای روزانه شما هرچه پیش می‌رود باید به طور ایده آل سبک‌تر شود: شما به «سوخت» در اوایل روز نیاز دارید. یک وعده صبحانه که شامل غلات کامل، مقداری چربی و پروتئین باشد (به عنوان مثال، نان گندم با یک تخم‌مرغ آب پز شده) به حفظ قند خون شما کمک خواهد کرد و شما را برای مدت طولانی‌تر در طول روز نگه خواهد داشت.
 

2. یک سبک زندگی فعال داشته باشید

فعال بودن در طول روز و هفته، مزایای بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. یک سبک زندگی فعال، نه تنها ایمنی شما و تمام دستگاه‌ها را در بدن شما بهبود می‌بخشد، بلکه هورمون‌هایی را در بدن آزاد می‌کند که حال شمارا بهبود می‌بخشد و شمارا به لحاظ روانی سالم نگه می‌دارد. اندورفین به طور خاص به مقابله با علایم افسردگی کمک می‌کند. سعی کنید روزانه ۳۰ دقیقه ورزش هوازی داشته باشید. ضربان قلب شما باید بالا باشد ولی نباید آنقدر شدید باشد که حین ورزش، صحبت کردن برای شما مشکل باشد.
لازم نیست که پول زیادی صرف تناسب‌اندام تان کنید. پیوستن به یک باشگاه ورزشی تنها راه برای سالم ماندن نیست، اگرچه قطعاً یک انتخاب خوب است. در نظر بگیرید که به یک تیم ورزشی ملحق شوید و یا از یک دوست یا عضو خانواده بخواهید که برای دویدن روزانه به شما ملحق شوند. به دنبال فیلم‌های آموزشی مختلف و یا سایت‌های تخصصی تناسب‌اندام باشید و آن‌ها را دنبال کنید.
اعتبار هر متخصصی که نزد او می‌روید را چک کنید. مجوز، گواهی‌ها و صلاحیت‌های آن‌ها در وب سایت‌ها بررسی کنید. قطعاً دوست ندارید از دستورات کسی پیروی کنید که اعتبار و مجوزی ندارد.
اگر از لحاظ جسمی فعال نیستید، کمی وقت می‌برد تا استقامت خود را افزایش دهید. ادامه دهید!
 

3. چرخه خواب خود را اصلاح کنید

یک چرخه خواب خوب، نه تنها مقدار خواب شما را شامل می‌شود، بلکه زمان خواب را نیز در برمی‌گیرد. بهترین و مفیدترین خواب در شب با یک چُرت در طول روز اتفاق می‌افتد. سعی کنید ۱۰.۳۰ شب در رختخواب باشید و یک ساعت یا بیشتر در طول روز استراحت کنید. زمان چُرت روزانه شما ممکن است بسته به برنامه و تعهدات تان تغییر کند.
میزان خواب موردنیاز شما بسته به سطح فعالیت، دریافت غذا و استراحت تان در طول روز متفاوت خواهد بود. شما ممکن است در طول فصل امتحان به خواب بیشتری نیاز داشته باشید چون فعالیت ذهنی شما نیز بالاتر خواهد بود.
 

4. منزل تان را مرتب کنید

اتاق خود را مرتب و تمیز نگاه‌دارید. میزان به‌هم‌ریختگی اتاق شما در طولانی مدت تأثیر منفی روی حالت کلی شما خواهد داشت. اگرچه برخی افراد هنگامی که در یک محیط آشفته هستند احساس خلاقیت بیشتری می‌کنند، اما سعی کنید در چنین محیطی زندگی نکنید.
سیستمی را برای مرتب نگه‌داشتن وسایل خود تنظیم کنید. دقت کنید که لباس‌های تان مرتب، آویزان شده، تاشده، اتو شده و مرتب‌شده باشند. باید تنبلی را کنار بگذارید. این باعث می‌شود تازندگی‌تان را کارآمدتر کنید.
سعی کنید قبل از این که به رختخواب بروید اتاق خود را مرتب کنید و یا بلافاصله بعد از استفاده از وسایل، آن‌ها را سر جای خود بگذارید.

منبع: https://www.wikihow.com/Make-Yourself-Feel-Amazing
مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید :
چگونه احساس زیبایی کنیم ؟ (بخش اول)
چگونه احساس زیبایی کنیم ؟ (بخش دوم)
راهکارهای اساسی برای رهایی از مشغله‌های زندگی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
سبک زندگی مرتبط