چگونه در شرایط استرس‌زا، آرامش خود را حفظ کنیم؟ (بخش دوم)

حفظ آرامش در شرایط استرس ­زا، اگرچه چندان کار آسانی نیست، اما با انجام راهکارهای مختلف عملی است. حفظ آرامش در چنین مواقعی، نه‌تنها شرایط را آسان نمی‌کند، بلکه در درازمدت باعث داشتن زندگی سالم‌تر و شادتری خواهند بود.
يکشنبه، 25 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه در شرایط استرس‌زا، آرامش خود را حفظ کنیم؟ (بخش دوم)
مطالعات زیادی نشان می‌دهد که ورزش منظم احساس شادمانی دائمی به شما می‌دهد.
 
چکیده : حفظ آرامش در شرایط استرس­ زا، اگرچه چندان کار آسانی نیست، اما با انجام راهکارهای مختلف عملی است. حفظ آرامش در چنین مواقعی، نه‌تنها شرایط را آسان نمی‌کند، بلکه در درازمدت باعث داشتن زندگی سالم‌تر و شادتری خواهند بود.

تعداد کلمات 483 /  تخمین زمان  مطالعه 3 دقیقه

چگونه در شرایط استرس‌زا، آرامش خود را حفظ کنیم؟
قدم چهارم، به عضلات تان آرامش دهید.

زمانی که مضطرب هستید، ممکن است ناخودآگاه عضلات تان منقبض شوند که این خودش باعث استرس بیشتر می‌شود. روش pmr می‌تواند عضلات تان را رها کند و به شما آرامش ببخشد؛ و شمارا بر روی تک‌تک فعالیت‌های عضلاتت ان آگاه کند.
برای این کار باید طبق آنچه گفته می‌شود، پیش بروید.
_مکانی ساکت و آرام پیدا کنید، اگر چنین جایی در دسترس تان نیست هنوز هم‌کارهای دیگری می‌توان انجام داد.
_تا جایی که می‌شود لباس تنگ نپوشید. درجایی راحت بنشینید یا دراز بکشید. (البته موقع دراز کشیدن ممکن است خوابتان ببرد.) نفس‌های پشت سرهم و منظم بکشید.
_از عضلات صورت تان شروع کنید؛ زیرا معمولاً استرس در صورت، گردن یا شانه‌های افراد نمود می‌کند. تا جایی که می‌توانید، چشم‌های تان را بازکنید، برای 5 ثانیه این کار را ادامه دهید؛ و بعد فشار را رها کنید. چشم‌های تان را ببندید و 5 ثانیه ماساژ دهید و بعد رهایش کنید. ده ثانیه به خودتان وقت دهید تا متوجه شوید در این نواحی چه احساسی دارید.
_به سراغ عضلات بخش دیگری می‌رویم. 5 ثانیه محکم لب‌هایتان را غنچه کنید و بعد رهایش کنید و 5 ثانیه به بازترین حالت ممکن لبخند بزنید و لب‌های تان را از هم بازکنید و بعد رها کنید. این بار نیز 10 ثانیه به خودتان مهلت دهید و بر احساسی که در آن ناحیه به شما دست داد، تمرکز کنید و از آن لذت ببرید.
_بین هر گروه از عضلات ده ثانیه فاصله دهید و بر حسی که آن عضلات گرفته‌اند، تمرکز کنید.
_اگر زمان‌دارید، با همه گروه‌های عضلانی‌تان همین کار را بکنید. گردن، شانه‌ها، بازوها، قفسه سینه، شکم، ران، پایین پا، کف پا و انگشت‌های آن.
_اگر زمان کافی برای همه عضلاتتان ندارید، فقط با عضلات صورتتان این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید از کسی بخواهید دست‌های تان را ماساژ بدهد. چراکه معمولاً فشار زیادی روی دست‌ها وجود دارد.

قدم پنجم، ورزش کنید.
ورزش یکی از طبیعی‌ترین راه‌هایی ست که حال آدم را خوب می‌کند. با ورزش کردن، اندورفین که باعث آرامش و شادمانی ست، در بدن آزاد می‌شود. مطالعات زیادی نشان می‌دهد که ورزش منظم احساس شادمانی دائمی به شما می‌دهد. این ورزش می‌تواند، ورزش‌های سبک، دو، یا شنا باشید، تنها سی دقیقه ورزش در روز می‌تواند حال شمارا دگرگون کند.
_ورزش همچنین می‌تواند از خیلی بیماری‌ها و استرس‌ها پیشگیری کند. مطالعات نشان می‌دهد چند دقیقه ایروبیک پیش از ورود به شرایط استرس‌زا، شمارا برای رویاروی با آن مشکل آماده می‌کند.
_ورزش‌های هوازی را امتحان کنید. با توجه به اینکه در این ورزش‌ها بر روی تنفس صحیح، افکار و حرکات فیزیکی بدن تمرکز می‌شود، شما به آرامش می‌رسید.

منبع: https://www.wikihow.com/Be-Calm-in-a-Stressful-Situation
مترجم: سارا اشرفی
 

بیشتر بخوانید :
چگونه در شرایط استرس‌زا، آرامش خود را حفظ کنیم؟ (بخش اول)
روش های حفظ آرامش
راهکارهایی برای رسیدن به آرامش
راه های کاهش استرس در زندگی
5 راه اعجاب‌انگیز برای کاهش استرس و حفظ آرامش



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.