راهکارهایی برای اینکه کارمان به طلاق نکشد (بخش اول)

همسران وقتی به هر دلیلی در زندگی خود دچار مشکل می شوند، ممکن است راه های مختلفی را برای حل مشکلشان انتخاب کنند. یکی از این راه ها که متأسفانه در برخی موارد به عنوان اولین انتخاب همسران مورد توجه قرار می گیرد طلاق است. در این مقاله به راهکارهایی برای پیشگیری از این حلال دوست نداشتنی می پردازیم.
شنبه، 3 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید مصطفی سید آقامیری
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای اینکه کارمان به طلاق نکشد (بخش اول)
همیشه طلاق بهترین راه حل نیست.
راهکارهایی برای اینکه کارمان به طلاق نکشد (بخش اول)

مقدمه

اگر به هر دلیلی اوضاع زندگی تان به هم ریخته شده، ممکن است شما یا همسرتان، به طلاق به عنوان یک راه حل برون رفت از مشکلات ایجاد شده نگاه کنید. اما باید بدانید طلاق راه حلی است که همیشه در دسترس است و خوب است قبل از تصمیم به طلاق راه های دیگر را نیز تجربه کنید. در بیشتر مواقع با تغییر در رفتار خودتان و یا اصلاح رابطه تان می توانید سالیان سال با خوشی و خرم از زندگی کردن در کنار یکدیگر لذت ببرید. با ما همراه باشید تا با هم تمام راهکارهایی احتمالی را بررسی کنیم.

1. روی خودتان کار کنید 

الف. به حرف های همسر خود با دقت گوش دهید. برای داشتن یک زندگی شاد و سالم لازم است زن و شوهر گفتگوهای صادقانه و صمیمانه را در برنامه خود داشته باشند. وقتی همسرتان برای طرح مشکلی نزد شما آمد، سعی کنید با روی باز و کاملاً صبورانه به حرف هایش گوش دهید. اگر به گفتگوهای دو نفره اهمیت داده و به حرف های همسرتان خوب گوش دهید، متوجه خواهید شد چه چیزی همسرتان را آزرده خاطر کرده و سعی می کنید رفتار خود را متناسب با آن ها تغییر دهید.
می توانید خیلی ساده، صریح و بی پیرایه از همسر خود درباره چیزهایی که خوشحالش می کند بپرسید. این اتفاق می تواند در یک گفتگوی خوب بیافتد.
البته در هر گفتگو باید زن و شوهر هر دو حرف بزنند پس به همسر خود بگویید که دوست دارید اون نیز مثل شما به حرفهایتان گوش دهد. البته خیلی صمیمانه و محترمانه بگویید!
اگر همسرتان بد زبان است و حرف های تحقیر آمیز می زند و یا اصلاً تمایلی به حرف زدن با شما ندارد، به او بگویید که این رفتارش چه قدر برای شما آزار دهنده است.

ب. مثبت فکر کنید. در روزگاری نه چندان دور شما با همسر خود رابطه ای عاشقانه داشته اید. اگر به هر دلیل از تعرضاتی که در روابطتان ایجاد شده، در رنج و عذابید و فکر می کنید دیگر به ادامه زندگی امیدی نیست، بهتر است یک قدم به عقب برگردید. اینکه در حال حاضر حس بدی نسبت به رابطه تان دارید، کاملاً طبیعی است اما بهتر است بر گذشته رابطه خود نیز تمرکز کنید. وقتی از شکل ارتباط خود احساس افسردگی می کنید، به روزهای خوبِ با هم بودنتان فکر کنید.
به این نکته توجه داشته باشید که نباید خوشحالی شما وابسته به هیچ فردی باشد. سعی کنید حتی اگر همسرتان آنگونه که انتظار دارید نیست، شادی و نشاط خود را حفظ کنید.
اگر بر مشکلات پیش آمده تمرکز کنید و آنگونه که شایسته است به خودتان نرسید، روحیه تان خراب شده و بیش از گذشته بر نکات منفی رابطه و تعارض میانتان تمرکز خواهید کرد و حالتان بدتر خواهد شد و به همین ترتیب وارد یک چرخه معیوب می شوید. تا می توانید به خودتان برسید و بر تغییرات مثبتِ تعامل خود با همسرتان تمرکز نمایید و این تغییرات را با او در میان بگذارید.

ج. انعطاف پذیر باشید. انتظار نداشته باشید که همیشه همه چیز بر طبق میل و خواست شما پیش برود. ازدواج رابطه ای است که بر اساس تعاملات دو نفره شکل می گیرد. هیچ کدام از شما نمی توانید بدون تأثیر و تأثر از هم و به صورت مستقل زندگی خود را داشته باشید. اگر در هر موردی با همسر خود اختلاف نظر داشتید، سعی کنید حتی الامکان با گفتگو با یکدیگر به تفاهم برسید. 
در روابط بین فردی مکالمه دو طرفه داشته باشید و اینچنین نباشد که تنها یکی از شما حرف بزند. به حرف های همسر خود خوب گوش دهید و انتظار داشته باشید که او نیز به حرف های شما گوش دهد.
به امور بی اهمیت خیلی گیر ندهید. تصور کنید از همسر خود خواسته اید که برای شام چلو مرغ درست کنید، اما او سوپ درست کرده یا اینکه یکی از شما می خواهد مسابقه فوتبال ببیند و دیگری سریال. هیچ گاه این امور بی اهمیت و ناچیز را موضوع دعوا و جنجال قرار نداده سعی کنید با آرامش از کنار آن ها عبور کنید.
د. به ظاهر خود برسید. هر چند جذابیت جسمی یکی از عوامل دخیل در عشق است، اما با این حال نقش پررنگی در روابط همسران ایفا می کند. سعی کنید وقتی در کنار همسرتان هستید، آراسته باشید و پوششی را انتخاب کنید که مورد پسند او باشد. همچنین به سلامت خود نیز اهمیت دهید. مواد مغذی را در برنامه غذایی خود بگنجانید و رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه و سبزیجات تازه را جزئی از زندگی خود قرار دهید. هر روز 30 دقیقه ورزش کنید. خوب لباس بپوشید و به ظاهر خود برسید تا برای همسر خود جذاب به نظر برسید.

ه. گفتگویی سالم با همسر خود برقرار کنید. تنها زمانی با همسر خود صحبت کنید که حال و احوال مساعدی دارید. هیچگاه در مکالمات دو نفره صدای خود را بلند نکنید. اگر احساس می کنید مکالمه شما با همسرتان در حال متشنج شدن است و عصبانی شده اید، هر چه سریعتر مکالمه را قطع کرده و به بیرون از خانه بروید و از همسر خود بخواهید وقتی دیگر که حالتان مساعد است ادامه گفتگو را داشته باشید.
از صحبت کردن درباره موضوعاتی که شما یا همسرتان را عصبانی می کند، پرهیز کنید.
تنها زمانی با همسرتان صحبت کنید که خواب آلود نبوده و به اندازه کافی استراحت کرده اید.
 
و. برای یکدیگر وقت بگذارید. زوج های سالم باید اوقاتی را در روز با یکدیگر سپری کنند. مثلاً در کنار یکدیگر به تماشای یک فیلم بنشینید، به سینما بروید، برای خوردن یک وعده غذایی، طبیعت گردی کنید و یا هر کاری که هر دوی شما از آن لذت می برید را با هم انجام دهید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که علاوه بر اینکه لازم است اوقاتی را در کنار همسر خود باشید، هر کدام از شما به اوقات تنهایی و دوری از همسرتان نیز نیاز دارید. شما و همسرتان در همه جنبه ها شبیه یکدیگر نیستید و قطعاً علائق متفاوتی دارید که لازم است در اوقات تنهایی به آن ها پرداخته، لذت برده و با انرژی بیشتر نزد همسرتان بازگردید.

ادامه دارد...
 مترجم: سید مصطفی سید آقامیری
 منبع: سایت ویکی هاو

بیشتر بخوانید:
آثار منفی طلاق چیست؟
طلاق و مسائل تاثیر گذار بر روی فرزندان
پیامدهای طلاق



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.