راهکارهایی برای اینکه کارمان به طلاق نکشد (بخش سوم)

گاهی اوقات مشکلاتی در زندگی زناشویی ایجاد می شود. همسران برای حل مشکلات خود ممکن است دست به کارهای مختلف از رفتن پیش یک مشاور گرفته تا کمک گرفتن از یک بزرگتر بزنند. یکی از روش های رهایی از دست مشکلات زندگی طلاق است که متاسفانه در برخی مواقع به عنوان اولین راهکار در نظر گرفته می شود. در بخش اول و دوم این مقاله به برخی راهکارهای پیشگیری از طلاق اشاره کردیم. در این بخش نیز به برخی نکات دیگر می پردازیم.
يکشنبه، 4 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید مصطفی سید آقامیری
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای اینکه کارمان به طلاق نکشد (بخش سوم)
تقویت رابطه جنسی می تواند به پیشگیری از طلاق کمک کند. 
راهکارهایی برای اینکه کارمان به طلاق نکشد (بخش دوم)

3. با کمک یکدیگر برای نجات زندگی خود تلاش کنید.

الف. روابط جنسی تان را تقویت کنید. رابطه جنسی بخشی مهم از یک رابطه زناشویی سالم محسوب می شود. اگر زن و شوهری به هر دلیلی تصمیم به طلاق گرفته اند، احتمالاً رابطه جنسی خوبی با هم ندارند. و حتی اگر چنین تصمیمی هم ندارید نداشتن رابطه جنسی و یا پایین بودن کیفیت آن، می تواند در نهایت منجر به طلاق شود. پس اگر دوست دارید زندگی تان ترمیم شده و از این بحران نجات یابید، به فکر اصلاح رابطه جنسی خود باشید.
برای روابط عاشقانه وقت بگذارید. شما به عنوان زن خانه می توانید یک شب شام خوب و مورد علاقه همسرتان را درست کنید و قبل از رسیدن همسرتان لباس جذاب بپوشید و در هنگام ورودش به خانه با خوشرویی از او استقبال کنید. مرد نیز باید این محبت زن را با توجه و خوشرویی پاسخ دهد. پس از صرف شام و تماشای یک فیلم شاد و یا عاشقانه مطمئن باشید که رابطه ای خوب بین شما و همسرتان شکل خواهد گرفت و این ارتباط جنسی در نهایت به کل زندگی تان طراوت و تازگی خواهد بخشید.
قبل از برقراری یک رابطه لازم است به همسر خود عشق ورزیده و او را از محبت خود مطلع گردانید. عشق ورزی اکسیری است که علاوه بر افزایش صمیمت، تأثیری معجزه آسا بر روابط جنسی خواهد داشت.
اگر احساس می کنید رابطه جنسی شما و همسرتان سرد و یکنواخت شده با خواندن کتاب های آموزشی و امتحان کردن پوزیشن های جدید سعی کنید به آن، رنگ و بویی تازه بخشیده و به رابطه جنسی خود تنوع دهید.
 
ب. درباره رؤیاها و آرزوهای خود صحبت کنید. زن و شوهر علاوه بر تعاملات روزمره لازم است امیدها، ترس ها، رؤیاها و آرزوهای خود را با همسرشان به اشتراک بگذارند تا صمیمیت، میانشان افزایش یابد. فکر کردن در مورد احساسات و خواسته ها و اشتراک گذاری آن ها با همسرتان می تواند تا حد زیادی مشکلات زندگی تان را حل نموده و از طلاق پیشگیری نماید.
سؤالاتی اینچنینی را می توانید از خود و یا همسرتان بپرسید:
به نظرتان همسرتان چه قابلیت ها و ویژگی هایی دارد؟ چگونه می توان این ویژگی های مثبت را تقویت نمود و به حد ایده آل رساند؟
دوست دارم با همسر خود به چه مکان هایی مسافرت کنم؟
وقتی حال و حوصله ندارم دوست دارم همسرم چه کاری برایم انجام دهد؟
از همسر خود نیز بخواهید مانند شما درباره آرزوها و رؤیاهای خود فکر کرده و آن ها را با شما به اشتراک بگذارد.
اگر در مورد آینده با یکدیگر صحبت کنید، قطعاً آینده ای بهتر را تجربه خواهید کرد.
در اینگونه مکالمات به هیچ عنوان درگیر افکار منفی و گله و شکایت از یکدیگر نشوید و تنها به بیان خواسته های خود بپردازید.
 
ج. آنچه را باید تغییر دهید، شناسایی کنید. اگر به طلاق فکر می کنید، ممکن است منشأ این فکرتان مشکلاتی باشد که چه بسا هر دوی شما در بوجود آمدن آن ها مقصر باشید. هرگز همسر خود را به خاطر تمام مشکلات بوجود آمده سرزنش نکنید، چرا که حتماً خود شما نیز بی تقصیر نیستید و هر دوی شما در این مشکلات سهمی دارید. بنشینید و مانند دو فرد بالغ و عاقل در مورد مشکلات بوجود آمده با همسر خود صحبت کنید و علل و راه حل های احتمالی را بررسی کنید.
اوقاتی را برای صحبت کردن انتخاب کنید که قبل از آن به اندازه کافی استراحت کرده اید. زیرا در این صورت حتی در صورت مطرح شدن حرف های تنش زا می توانید بر روی اعصاب خود مسلط باشید.
 
د. روابط خود با همسرتان را تقویت کنید. تا می توانید با همسر خود مهربان بوده و به او محبت کنید. این محبت کردن ها می تواند عشق میان شما را بازسازی کرده و روابطتان را تقویت نماید. قبل از هر چیز باید نیازهای هیجانی و عاطفی همسر خود را تأمین کنید.
هر روز به او بگویید عاشقش هستید.
با یک هدیه جذاب همسر خود را سوپرایز کنید. او را به یک شام خوب در یک رستوران زیبا دعوت کنید. برایش گل بخرید و او را برای خرید به بازار ببرید.
توجه داشته باشید که برقراری روابط صمیمانه و بازسازی اعتماد از دست رفته قدری زمان بر است. پس صبور باشید و به تلاش های خود ادامه دهید.
 
ه. سری به گذشته بزنید. با همسر خود درباره اتفاقات و موقعیت هایی که به شدت برایتان سخت بوده، صحبت کنید. اگر دوست دارید می توایند لیستی از این موارد تهیه کنید. البته لازم نیست این لیست شامل تمام موضوعات و موارد باشد، بلکه کافی است تنها خاطرات و تجربیات خیلی دردناک را یادداشت کنید. ممکن است هر کدام از شما لیستی متفاوت با موضوعاتی متفاوت داشته باشید. به نوبت در مورد آنچه یادداشت کرده اید، صحبت کنید. پس از صحبت کردن متوجه خواهید شد بیشتر ناراحتی ها در اثر سوء تفاوهم ایجاد شده اند. پس هر کس به سهم خود به ناراحت کردن طرف مقابل اعتراف کرده و عذر خواهی کند.
حتی اگر همسرتان اهل عذر خواهی نیست، شما به وظیفه خود عمل کرده و عذر خواهی کنید.

و. در مقابل تغییر مقاومت نکنید. اگر به این نتیجه رسیدید که رابطه شما با انجام تغییراتی در برنامه روزمره و یا تعامل با همسرتان، بهبود خواهد یافت، از تغییر هراس نداشته باشید. با رفتارتان به همسر خود بفهمانید که برای بهبود رابطه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنید، البته به او بگویید که تغییر زمان بر است و برای تغییر وقت می خواهید. سپس صادقانه تلاش کنید تغییرات مد نظر را در خودتان ایجاد کنید. از سویی از همسر خود بخواهید او نیز در صورت لزوم، تغییراتی در برنامه خود و تعامل با شما ایجاد نماید.

ز. از مشاور کمک بگیرید. زوج هایی که با یک درمانگر مشورت می کنند، در حقیقت از کسی کمک گرفته اند که می تواند به صورت بی طرفانه و منصفانه به آن ها کمک کند تا مشکلات خود را حل نمایند. یک درمانگر ماهر می تواند به مشکلات از زاویه تخصصی نگاه کرده و راهکارهایی برای بهبود روابط، حل تعارضات و تقویت صمیمیت بین زوجین ارائه دهد.
معمولاً جلسات زوج درمانی یک ساعت طول کشیده و هفته ای یک روز برگزار می شوند. اگر بتوانید رابطه ای مستمر با یک مشاور داشته باشید، نتایج بهتری خواهید گرفت.
گروه درمانی یکی دیگر از انواع مفید رواندرمانی است که می تواند به درمان روابط زوجین کمک فراوانی نماید.
 
مترجم: سید مصطفی سید آقامیری 
منبع: سایت ویکی هاو

بیشتر بخوانید:
راهکارهایی برای اینکه کارمان به طلاق نکشد (بخش اول)
راهکارهایی برای اینکه کارمان به طلاق نکشد (بخش دوم)
پیامدهای طلاق همسران



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.