آمادگی برای رفتن به دانشگاه و مدرسه

با نزدیک شدن اول مهر و پایان تعطیلات تابستانی باید کم کم خودتان را برای رفتن به دانشگاه و یا مدرسه آماده سازید. یکی از شرایط آمادگی برای ورود به محیط های آموزشی، فراهم آوردن امکاناتی و تجهیزات لازم است. در این مقاله به یادآوری برخی از این امکانات و آمادگی ها می پردازیم.
سه‌شنبه، 19 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آمادگی برای رفتن به دانشگاه و مدرسه

مقدمه

باز آمد بوی ماه مدرسه! با نزدیک شدن به ماه مهر، بار دیگر حال و هوای مدرسه و دانشگاه تمام شهر را فرا خواهد گرفت. بار دیگر چندین و چند کلاس اولی، تحصیل خود را شروع کرده و بسیاری دیگر نیز، سال آخر تحصیل خود را می‌گذرانند.

اما در هر مقطع تحصیلی که باشید، باید پیش از شروع سال تحصیلی، به اندازه کافی برای آن آماده باشید. در ادامه این مقاله با تمام آیتم‌هایی که محصلین لازم خواهند داشت اشاره می‌کنیم.
 

کیف و کوله پشتی

هنگامی که صحبت از خرید مهر و مدرسه به میان می‌آید، اولین آیتمی که ذهن بسیاری از افراد را به سمت خود می‌کشد، کیف و کوله پشتی است. از بچه‌های کلاس اولی گرفته تا سال آخر دانشگاه، همه و همه به یک کیف و کوله پشتی مرغوب احتیاج خواهند داشت. افراد در سنین مختلف، پارامتر‌های متفاوتی را برای خرید کوله پشتی مورد بررسی قرار می‌دهند. برای مثال، شاید برای دانش آموزان دبستانی فقط عکس روی کوله پشتی اهمیت داشته باشد؛ اما یک دانشجو می‌داند که باید بیشتر به مقاومت و کارامد بودن کیف توجه داشته باشد.

در کل می‌توان گفت کوله پشتی انواع بسیار فراوانی دارد و قیمت آن نیز یک بازه بسیار گسترده را در بر می‌گیرد.
 

دفتر و دفترچه

هر مقطع تحصیلی که هستید، دفتر جزء ملزومات شما خواهد بود! اما باز هم چیزی که تفاوت دارد، طرح و شکل آن است. دانش آموزان احتمالا چندین دفتر رنگی طرح‌دار خواهند داشت، در حالی که دانش جویان ممکن است فقط از یک کلاسور ساده با جلد مقاوم استفاده کنند. علاوه بر دفتر، برای نوشتن جزئیات کار‌ها و باید‌ها و نباید‌ها و هزاران چیز دیگر، به دفترچه یادداشت نیز نیاز خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم در هر مقطعی که هستید، یک دفترچه یادداشت در کیف خود داشته باشید تا مسائل را فراموش نکنید.
 

نوشت افزار

نوشت افزار خود را باید با توجه به احتیاجات، مقطع و رشته خود انتخاب کنید. برند‌های نوشت افزاری مثل سی کلاس، فابر کاستل، استدلر، یوروپن، زبرا و... از طرفداران زیادی برخوردار بوده و بسیاری از افراد سعی می‌کنند فقط از این برند‌ها خریداری کنند. علاوه بر این برندها، بسیاری برند مرغوب دیگر نیز وجود دارند که هم از نظر کیفیتی و هم از نظر قیمت کاملا معقول و مناسب هستند.


پاور بانک

این بخش تنها مربوط به دانش جویان است! اگر دانشجو هستید و برای رفتن به دانشگاه مسیر طولانی طی می‌کنید، اگر عادت دارید سر کلاس، به جای یادداشت کردن جزوه، صدای استادتان را با موبایل ضبط کنید، اگر به هر دلیلی شارژ گوشی تلفن همراه تان زود تمام می‌شود و همیشه به دنبال پریز و شارژر هستید، حتما پاور بانک را در لیست خرید‌های خود قرار دهید! پاور بانک با توجه به نیاز شما و همچنین هزینه‌ای که قصد دارید صرف کنید، انواع مختلفی دارند.
 

ظرف غذا

این گزینه، هم برای دانش آموزان و هم دانش جویان مناسب خواهد بود. خوردن فست فود و غذا‌های ناسالم سلف دانشگاه یا بوفه مدرسه، علاوه بر اینکه باعث می‌شود هزینه زیادی صرف کنید، مطمئنا اثرات جبران ناپذیری بر سلامت شما نیز خواهند داشت. از این رو پیشنهاد می‌کنیم یک ظرف غذا همراه خود داشته و تا جایی که می‌توانید غذا‌های سالم خانگی میل کنید. بعضی از ظروف غذا وجود دارند که غذا را برای مدت نسبتا طولانی گرم نگه داشته و بعضی دیگر نیز به برق وصل شده و غذای شما را گرم می‌کنند.
 

تخته وایتبرد

برای اینکه برنامه ریزی خود را به هیچ عنوان فراموش نکنید و همیشه کار‌های مهم خود را جلوی چشمان تان داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم یک تخته وایتبرد خریداری کرده و آن را در اتاق خواب خود یا هر جایی که بیشتر اوقات خود را در آن سپری می‌کنید قرار دهید. تخته وایتبرد‌ها انواع مختلفی دارند که برای هر مکانی مناسب می‌باشند. اگر اتاق کوچکی دارید، می‌توانید از انواع تخته وایتبرد که روی در یا دیوار چفت می‌شوند استفاده کنید. همچنین یک تخته وایتبرد پایه دار، می‌تواند جزئی از تزئینات اتاق شما نیز باشد.
 

لپ تاپ

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پایین آمدن سن استفاده از آن، وجود لپ تاپ در هر خانه‌ای که دانش آموز و دانشجو دارد الزامی است! انجام تمرینات مدرسه، تحقیقات، ورود به سایت مدرسه یا دانشگاه و چندین و چند فعالیت دیگر، همه نیازمند وجود یک لپ تاپ هستند. شاید دانشجویان این مسئله را بهتر درک کنند؛ چراکه اکثرا در این مقطع، ارائه پروژه‌های تحقیقاتی، اهمیت بسیار زیادی دارد.
 

چراغ مطالعه

جهت افزایش دقت در انجام کار‌ها و امور مربوط به مدرسه یا دانشگاه، وجود یک چراغ مطالعه جزء ملزومات است. یک چراغ مطالعه مناسب با دکوراسیون اتاق خواب خود تهیه کنید تا علاوه بر انجام کارها، دکوراسیون شما را نیز جذاب‌تر کند. چراغ‌های مطالعه هم از نظر قیمت و هم از نظر هزینه، تنوع بسیار زیادی دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، مدل مناسبی را تهیه کنید.
 

سالنامه

برای نظم دادن و مرتب کردن کار‌ها می‌توانید از یک سالنامه استفاده کنید. در سالنامه خود می‌توانید تاریخ امتحان، ارائه پروژه، یا هر موقعیت و اتفاق خاص مربوط به مدرسه یا دانشگاه را یادداشت کنید و به این ترتیب آن را فراموش نخواهید کرد. انواع مختلفی سالنامه وجود دارد؛ طرح و سایز آن نیز کاملا بسته به سلیقه شما دارد.
 

ابزار بایگانی

در بین خرید‌های خود، جزئیاتی نیز وجود دارد که با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید باید به آن‌ها توجه داشت و آن، ابزار بایگانی است. ابزار بایگانی، دسته گسترده‌ای از کالا‌ها را شامل می‌شود که بسیاری از آن‌ها برای دانشجویان و دانش آموزان نیز کارآمد است. از میان این ابزار می‌توان به دیوایدر، کلاسور، جلد دفتر یا کتاب، پوشه طلقی یا مقوایی، کاور کاغذ، کاغذ کلاسور، کلیر بوک، طلق و شیرازه و... اشاره کرد.
 
منبع: سایت برترین ها


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.