انتخاب لوازم التحریر مناسب (بخش دوم)

مداد، مدادرنگی، پاک کن، مداد شمعی از جمله وسایلی هستند که با شروع سال تحصیلی بازار خرید آنها گرم می شود. نکته ای که در این جا باید بدان توجه کرد، انتخاب لوازم التحریر مناسب است. با ما همراه باشید تا با نکته هایی در این موضوع بیشتر آشنا شوید.
پنجشنبه، 21 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخاب لوازم التحریر مناسب (بخش دوم)
مداد و جامدادی دو ابزار مهم در لوازم التحریر هستند. 
 

روان‌نویس و خودنویس

این دو محصول هم تقریباً نوک تیزی دارند، ولی به علت این‌که معمولاً بزرگسالان این محصولات را استفاده می‌کنند، بنابراین خطر چندانی در پی نخواهند داشت.
 

جنس

جنس بدنه این دو محصول معمولاً مرغوب‌تر از خودکار است. انواع نقره و طلا و برنزی آن‌ها هم وجود دارد که برای مصارف تشریفاتی استفاده می‌شود. دقت کنید جوهر خودنویس و روان‌نویس زیاد رقیق نباشد تا در هنگام نوشتن، روی کاغذ پخش نشود.
 
شکل و سایز
روان‌نویس هم بهتر است قابلیت استفاده مجدد را با تعویض یا پرکردن مخزن جوهرش داشته باشد. طول و قطر آن هم درست مثل خودکار و با توجه به اندازه‌ دست شما تعیین می‌شود.
 
اما در انتخاب خودنویس خیلی بیشتر دقت کنید. خودنویس باید طوری محکم شود که به هیچ وجه جوهر پس ندهد. سر بسیاری از خودنویس‌ها جوهر را به صورت قطره‌ایی بیرون می‌دهند. توصیه می‌کنیم جز برای کادو دادن، مارک‌های غیر معروف خودنویس را نخرید!
 

ماژیک

در انتخاب رنگ ماژیک با توجه به نوع کاربرد خود دقت کنید. رنگ ماژیک هم می‌تواند مانند خودکار آزاردهنده و برای چشم خطرناک باشد. سعی کنید حتماً‌ در هنگام خریداری، آن را روی کاغذ امتحان کنید. معمولاً رنگ جلد و در ماژیک‌ها با رنگ جوهر آن‌ها خیلی متفاوت است. مواظب باشید که گول نخورید!
 
جنس
هنگام خریدن ماژیک بهتر است ابتدا به جنس نمد نوک آن توجه کنید. مرغوب بودن نمد نوک ماژیک شرط اول دوام و کیفیت آن است. نمد نوک بعضی از انواع ماژیک خیلی زود از هم جدا و پخش می‌شود. همین طور امتحان کنید که جوهر آن روی کاغذ پخش نشود.
 
اگر قصد خرید ماژیک برای فرزندتان را دارید بهتر است انواع جدیدی که تازه به بازار آمده و غیر سمی است را انتخاب و حتماً به عبارت Not poisoning روی ماژیک دقت کنید.
 
این نوع ماژیک‌ها حتی در صورتی که کودک شما آن را به دهان خود فرو کند و جوهر آن را بخورد هم مشکلی برای او به وجود نمی‌آورند.
 
مسأله مهم بعدی برای کودکان، قابل شستشو بودن رنگ جوهر ماژیک از روی لباس، فرش و دیوار است که خوشبختانه جدیداً محصولاتی با این قابلیت به بازار آمده و مادران می‌توانند با خیالی آسوده کودکان خود را با ماژیک‌هایشان تنها بگذارند!
 
نکته دیگر محکم بودن جای نمد نوک ماژیک است که با فشار دست به داخل فرو نرود. البته بهتر است این نکته را در حضور فروشنده امتحان نکنید، اطمینان به مارک محصول بهترین روش حصول اطمینان است!
 
شکل و سایز
ابعاد و اندازه‌های ماژیک کمی با ابعاد خودکار متفاوت است. ماژیک‌ها اصولاً چاق‌ترند. با توجه به این‌که فشار زیادی برای کارکردن با آن لازم نیست، قطر زیاد آن مشکلی پدید نمی‌آورد.
 

مداد شمعی

مداد شمعی‌ها می‌توانند برای افراد و به خصوص کودکان آلرژی‌زا باشند. مراقب باشید کودک شما بعد از استفاده از مداد شمعی دستش را به چشمش نزند یا در هنگام خرید دقت کنید انواعی از آن را بخرید که دارای بدنه‌ محافظ هستند و مداد شمعی با پیچاندن بدنه بیرون می‌آید تا دست کودک شما با خود مداد شمعی تماس پیدا نکند. انواع روکش‌دار این محصول با روکش کاغذی و مقوایی هم وجود دارد که تجربه ثابت کرده است بسیار بی‌دوام هستند و در بدو استفاده از مداد شمعی از آن جدا و باعث آلوده شدن دست می‌شوند. اگر دیدید که چشم کودک شما بعد از استفاده از مداد شمعی متورم و قرمز شده و سوزش و خارش دارد، پس از شستشوی کامل چشم به پزشک مراجعه کنید.
  
جنس
مداد شعمی‌هایی که از پارافین مرغوب تهیه می‌شوند و نسبت رنگ به پارافین آن‌ها مناسب است، همیشه اثر زیباتر و یکنواختی را روی کاغذ بر جای می‌گذارند. توجه داشته باشید که انواع جدیدی از مداد شمعی هم به بازار آمده که قابل شستشو هستند و شما را به خاطر خرابکاری احتمالی فرزندتان به دردسر نمی‌اندازند!
 
شکل و سایز
به نوشته‌های روی بسته‌بندی آن دقت کنید. توجه داشته باشید که قابلیت شستشو و روکش مناسبی هم داشته باشد. این روکش‌‌ها برای جلوگیری از شکستن مداد شمعی‌ها مناسب است.
  

مداد پاک‌کن

مواد سازنده‌ بعضی از پاک‌کن‌ها هم می‌تواند برای چشم کاربر ایجاد آلرژی، سوزش، خارش و آبریزش کند!
 
اگر قصد خرید پاک‌کن برای کودک خود را دارید، سعی کنید از انواع بنددار آن که دور گردن آویخته می‌شوند، بخرید. این‌کار هزینه‌ زیادی ندارد و باعث می‌شود فرزند شما هر روز پاک‌کن خود را گم نکند و همیشه هم آن را در دستش نگه ندارد که باعث آلودگی‌های پوستی و چشمی شود. در ضمن پاک‌کن در دست کودک شما عرق نمی‌کند و باعث کثیف شدن کاغذ مشق او هم نمی‌شود!
 
جنس
معمولاً از لاستیک ساخته می‌شوند ولی اگر قیمت آن برای شما مهم نباشد، پاک‌کن‌های مرغوب‌تری از جنس وینیل، پلاستیک و … هم در بازار موجود است.
 
با توجه به نوع مصرف، بهتر است برای پاک‌ کردن سطوح بزرگ از پاک‌کن‌های لاستیکی استفاده نکنید. توجه داشته باشید که بعضی از انواع پاک‌کن‌ها معطر هستند و احتمال آلرژی‌زا بودن آن‌ها وجود دارد. به کودکتان توصیه کنید که پاک‌کن را درون دهانشان فرو نکنند.
 
شکل و سایز
 دقت کنید که پاک‌کن‌هایی که در انتهای مداد قرار دارند، بیشتر تزئینی هستند و برای مصارف عمومی کاربرد مناسبی ندارند و معمولاً روی کاغذ، لکه‌های رنگی یا سیاه بر جای می‌گذارند. اگر کمی بیشتر هزینه کنید، هم بیشتر آش می‌خورید و هم کاغذتان سیاه نمی‌شود!
 
سعی کنید پاک‌کن‌هایی بخرید که به اصطلاح آدامسی هستند؛ این نوع برای پاک‌کردن سطوح بزرگ مناسب‌ترند.
 
غیر از پاک‌کن‌های گردن آویزی که قبلاً ذکر شد، پاک‌کن‌هایی که در انتهای مداد جاسازی می‌شوند هم می‌توانند همان مزایا از جمله در دسترس بودن، عرق نکردن و … را داشته باشند.
 
توجه کنید که انواعی که به اشکال مختلفی مانند خرگوش و دایناسور و … هستند، پاک‌کن‌های مناسبی محسوب نمی‌شوند. چون معمولاً خریداران بیشتر از این‌که به کاربرد مناسب آن توجه داشته باشند، به شکل و طراحی آن توجه می‌کنند و کارخانه سازنده هم این نکته را در نظر دارد.

ادامه دارد...

منبع:
سایت خونه مون 


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.