راهکارهای درمانی عفونت گلو (بخش اول)

درمان گلودرد بستگی به علت دقیق آن دارد. آنتی بیوتیک ها می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند اما در عفونت های ویروسی مؤثر نیستند. هیچ درمانی برای گلودردهای ناشی از عفونت های ویروسی وجود ندارد و مراقبت های حمایتی معمولاً همان چیزی است که لازم است.
شنبه، 3 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای درمانی عفونت گلو (بخش اول)
غرغره کردن با آب نمک گرم می تواند به تسکین گلو کمک کند. نمک مخاط را از بافت متورم و ملتهب شما بیرون می آورد و به تسکین ناراحتی کمک می کند.
 

مراقبت های پزشکی از عفونت گلو

چه موقع برای عقونت گلو با پزشک تماس بگیریم ؟
وقتی شرایط زیر به احتمال عفونت باکتریایی اشاره دارد، فرد مبتلا باید به پزشک مراجعه کند.
- عفونت گلو شدید بدون وجود سرفه
- تب بیش از 101 درجه فارنهایت (38.3 درجه سانتیگراد)
- سردرد همراه با درد شکم یا استفراغ
- یکی دیگر از اعضای خانواده یا نزدیکان او اخیراً با گلو استرپک تشخیص داده شده است

اگر به نظر می رسد فرد دچار کمبود آب بدن (خشکی دهان، آبریزش چشم ،ضعف شدید یا کاهش میزان ادرار) می باشد، در صورت نیاز فوری به پزشک مراجعه می شود. علائم کم آبی در بزرگسالان ممکن است با علائم کمبود آب بدن در کودکان متفاوت باشد. اگر درد توسط داروی بدون نسخه تسکین نمی یابد، یا اگر فرد به دلیل درد نمی تواند بخوابد، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.
 
چه موقع برای عفونت گلو باید به بیمارستان برویم ؟
اگر بلع به اندازه کافی صدمه دیده باشد که توانایی آن کاهش یابد، فرد مبتلا باید به اورژانس بیمارستان مراجعه کند. تنفس دشوار از عفونت گلو نیز می تواند نشانه بیماری جدی تر باشد. کم آبی قابل توجه بدن با عدم توانایی نوشیدن مایعات معمولاً در بیمارستان درمان می شود. از آنجا که مطب پزشک در توانایی آنها برای درمان شرایط جدی در مطب و یا مراجعه فوری به افراد متفاوت است، ممکن است فرد بخواهد با پزشک خود تماس بگیرد تا در مورد اینکه آیا وی به مطب بیاید یا به بخش اورژانس مراجعه کند. به خاطر داشته باشید که مراکز مراقبت های ویژه معمولاً از نظر کیفیت برای درمان شرایط جدی مجهز هستند و ممکن است به سرعت بیمار را با آمبولانس به بخش اورژانس بفرستند.
 

درمان عفونت گلو

درمان گلودرد بستگی به علت دقیق آن دارد. آنتی بیوتیک ها می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند اما در عفونت های ویروسی مؤثر نیستند. هیچ درمانی برای گلودردهای ناشی از عفونت های ویروسی وجود ندارد و مراقبت های حمایتی معمولاً همان چیزی است که لازم است. افراد مبتلا به اپیگلوتیت معمولاً به آنتی بیوتیک IV و بستری در بیمارستان نیاز دارند. تعداد معدودی از افراد ممکن است به کمک تنفس (لوله گذاری) نیاز داشته باشند.
 

داروهای خانگی برای عفونت گلو

اگر گلودرد دارید، درمان درد اغلب اولویت شماره یک است. برخی از این روش های درمانی خانگی و اقدامات مراقبت از خود ممکن است به کاهش درد ناشی از گلودرد کمک کند.
- غرغره کردن با آب نمک گاهی مفید است. (فرد ممکن است سعی کند نمک را با آب گرم مخلوط و غرغره کند.)

- اگرچه ممکن است روی معده تاثیر نامطلوبی داشته باشد ، اما NSAID ها (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن) اغلب تسکین دهنده درد نسبت به استامینوفن (تایلنول) هستند.

- نوشیدن مایعات فراوان بسیار مهم است.

- تب می تواند نیاز مایعات را افزایش دهد و بلع دردناک می تواند میزان مصرف مایعات را کاهش دهد.

- هنگامی که نوشیدن فرد دشوار است، نیاز بدن به مایعات از طریق استراحت و کاهش هرگونه تب بسیار مهم است.

- درمان درد می تواند به افزایش مصرف مایعات کمک کند.

- مایعات باکیفیت مانند آبگوشت سوپ (جایگزین غرغره نمک و آب) و محلول های حاوی قند را انتخاب کنید (آنها به بدن کمک می کنند تا مایعات با سرعت بیشتری جذب شود).

- از مصرف کافئین خودداری کنید زیرا این امر می تواند باعث از بین رفتن آب بدن شود.

- خواب بیشتر باعث بهبودی سریع تر می شود، به خصوص اگر علت ویروس باشد. Malaise (یک احساس کلی بیماری) نیاز بدن برای استراحت است.
 

داروهای عفونت گلو

احتمالاً علائم گلودرد را در طول زندگی تجربه کرده اید. خارش و سوزش اصلا جالب نیست، به ویژه اگر همراه با علائم دیگر سرماخوردگی یا ویروس جدی تر باشد. عفونت گلو می تواند کاملاً دردناک باشد. با این وجود، در بیشتر موارد، می توانید بدون مراجعه سریع به پزشک، تسکین پیدا کنید. در اینجا ده روش برای درمان وقتی که یک گلودرد ایجاد می شود وجود دارد:
- غرغره آب شور
- کاهش درد بدون نسخه (OTC)
- عسل
- اسپری اکیناسه / مریم گلی
- هیدراتاسیون
- رطوبت ساز
- دوش بخار
- بالا گرفتن سر
- آنتی بیوتیک ها
 
 
غرغره کردن با آب نمک
غرغره کردن با آب نمک گرم می تواند به تسکین گلو کمک کند. نمک مخاط را از بافت متورم و ملتهب شما بیرون می آورد و به تسکین ناراحتی کمک می کند. ترکیب 1/4 تا 1/2 قاشق چایخوری نمک را با 4 تا 8 اونس آب گرم ترکیب می کنید. هم بزنید تا نمک حل شود. سپس با آن به مدت چند ثانیه غرغره کنید و آن را تف کنید. هر روز چندین بار غرغره نمک را تکرار کنید.
 
مکیدن
برخی از داروهای لوزه بدون نسخه (OTC) حاوی منتول، ماده ای هستند که می توانند به آرامی بافت گلو را بی حس کنند. این می تواند به طور موقت از احساس سوزش و درد بکاهد. آب نبات ها نیز می توانند همین اثر را داشته باشند. آب نبات باعث افزایش تولید بزاق شما می شود و به روان شدن گلو کمک می کند. با این حال، آب نبات تا زمانی که لوزه های ملتهب را تسکین ندهند، عفونت گلو شما را تسکین نمی دهند، و ممکن است به زودی دوباره احساس نیاز به تسکین کننده کنید. از دادن آبنبات به کودکان خردسال خودداری کنید. زیرا خطر خفگی وجود دارد.
 
امداد درد OTC را امتحان کنید
براساس مراکز کنترل بیماری و پیشگیری از منبع معتبر، ویروس ها بیشترین گلودرد را ایجاد می کنند. ویروس ها را نمی توان با آنتی بیوتیک ها درمان کرد، و تنها باکتری ها را می توان از بین می برد. درعوض، ویروس باید مسیر خود را در بدن شما طی کند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی OTC (NSAIDs) مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin IB) یا ناپروکسن (Aleve) می توانند التهاب و تورم در گلو شما را کاهش دهند. آنها همچنین می توانند درد یا خارش را از بین ببرند. امروز در Amazon.com Advil یا Aleve خریداری کنید »
 
از یک قطره عسل لذت ببرید
چای گرم و شیرین شده با عسل می تواند به تسکین گلو تحریک شده شما کمک کند. چای همچنین به بدن شما آبرسانی می کند، که این یکی دیگر از اقدامات مهم در درمان عفونت گلو است. شما ممکن است انتخاب یک چای سبز را که به عنوان یک ضد ، ضد درد، و منبع غنی از آنتی اکسیدان ها مفید است، در نظر داشته باشد، که به کاهش التهاب کمک می کند. عسل فواید دیگری نیز دارد. تحقیقات نشان می دهد که این ماده مؤثر تسکین دهنده سرفه است و همچنین همراه با داروهای ضد سرفه OTC موثر است.
 
اسپری اکیناسه و مریم گلی را امتحان کنید
از چند اسپریتز اسپری حاوی ترکیبی از اکیناسه و مریم گلی استفاده کنید. یک مطالعه در مجله اروپایی تحقیقات پزشکی معتبر، معتقد است که این گیاه دارویی عفونت گلو و همچنین اسپری های آن تسکین دهنده گلو هستند. آب کافی دریافت کنید. هیدراته ماندن قسمت مهمی از درمان عفونت گلو است. هنگامی که دچار کمبود آب می شوید بدن نمی تواند به اندازه کافی بزاق و مخاط ایجاد کند تا گلو شما به طور طبیعی نرم شود. این امر تورم و التهاب را بدتر می کند. آب همانند چای های گرم یا سوپ های گرم نیز انتخاب خوبی است. با این حال، چای داغ یا سوپ داغ ممکن است گلو شما را بسوزاند و مشکل را بدتر کند. از مصرف کافئین و الکل که می تواند بیشتر گلوی شما را خشک کند، خودداری کنید.
 
ادامه دارد...
 
منبع: سایت دکتر سلام


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.