نحوه برخورد با مرد وابسته به خانواده

وابستگی به خانواده تنها مربوط به خانوم ها نیست. متاسفانه تاثیر آقایون وابسته به خانواده در زندگی زناشویی بسیار پررنگ تر است. به همین دلیل نحوه برخورد با مرد وابسته به خانواده برای داشتن یک زندگی سالم و بدون دغدغه اهمیت بسیار زیادی دارد. در ابتدا با خصوصیات مرد وابسته به خانواده بیشتر آشنا شده و در ادامه به بیان نحوه برخورد با آنان خواهیم پرداخت.
چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه برخورد با مرد وابسته به خانواده
هیچ چیز به اندازه صحبت کردن زن و مرد در آرامش در مشکلات کارساز نیست. مطمئنا دو فرد بالغ بدون هیچ تعصبی می توانند بزرگترین مشکلات را حل کنید.
 

خصوصیات مرد وابسته به خانواده

مرد وابسته به لحاظ روحی و روانی نتوانسته است از خانواده خود جدا شود. این فرد در کوچکترین مسائل زناشویی خود با خانواده اش مشورت می کند.این مرد قدرت تصمیم گیری ندارد. حتی در مراسم خواستگاری نیز ظاهر این فرد کاملا مشخص است. هر سوالی که از او پرسیده می شود مادر یا پدرش جواب می دهند. مادر و پدرش درمورد آینده و فعالیت هایی که می خواهد در آینده انجام دهد توضیح می دهند. هر در خواستی که از این مرد می کنند آن را به عهده خانواده اش می گذارد. در صحبت هایش مداوم اسم خانواده اش را می برد. از آنها زیاد تعریف و تمجید می کند و به طور کلی زندگی اش را به آن ها سپرده است.
 

نحوه برخورد با مرد وابسته به خانواده

در مورد نحوه برخورد با مرد وابسته ابتدا باید تشخیص دهیم که این مرد وابسته است یا خیر.اول اینکه اگر نمی توانید با همچنین مردی حتی یک لحظه زندگی کنید از او صادقانه بپرسید که اندازه وابستگی او به خانواده اش تا چه میزان است و مرد نیز باید صادقانه جواب دهد. در غیر این صورت در دوران نامزدی کاملا مشخص می شود که آیا این مرد وابسته است یا خیر. ولی اگر نتوانسته اید مرد وابسته را تشخیص دهید فکر نکنیدکه دنیا به آخر رسیده است. می توانید به راحتی این مرد را از این حالت وابستگی شدیدش دور کنید.
 
سعی کنید اعتماد او را جلب کنید
یکی از مهم ترین نحوه برخورد با مرد وابسته به خانواده این است که اعتماد او را جلب کنید. در ابتدا باید صبر خود را بالا ببرید و هر چه که درباره خانواده اش صحبت کرد به او گوش دهید و جبهه نگیرید. بعد از آن با زبان گرم و محبت آمیز به او بگویید که من هم مانند خانواده ات به تو علاقه دارم و صلاح تو را میخواهم. از او بخواهید که برای هر تصمیمی یک بار از خانواده خودش و یک بار از شما مشاوره بگیرد. این مرد رفته رفته به شما اعتماد خواهد کرد و نظر شما را در زندگی اش خواهید پرسید. البته توقع نداشته باشید که او نسبت به خانواده اش بی محلی کند و در مقابل نظر آنها ایستادگی کند. سعی کنید در کمال آرامش ضمام زندگی خود را به دست بگیرید.
 
پیش داوری و متهم کردن ممنوع
نحوه برخورد با مرد وابسته به خانواده به این آسانی نیست. اینکه او را قضاوت نکنید کار بسیار سختی است. زیرا همواره این فرد پایبند خانواده اش است. حتی اگر تصمیمات خانواده اش اشتباه باشد. یا دخالت های بیجایی در زندگی تان داشته باشد. یا دخالت های بیجایی در زندگی تان داشته باشد. سعی کنید برای او مثالی بزنید. به او بگویید که همچنین تصمیم اشتباهی از قبل نیز وجود داشته باشد و این تصمیم اشتباه به خاطر دخالت های پدر و مادرش بوده است. سعی کنید او را به کاری متهم نکنید.

اتهام های پی در پی که در زندگی وجود دارد باعث می شود همسرتان بیشتر به سمت خانواده اش گرایش پیدا کند و از شما دورتر شود. حتی اگر عصبانی می شوید سعی کنید عصبانیت خود را با داد و فریاد و اتهام و تهمت خالی نکنید. با آرامش و منطق صحبت کنید. دراین صورت زودتر جواب خواهید گرفت.
 
بدگویی ممنوع
یکی از اشتباهاتی که در نحوه برخورد با مرد وابسته به خانواده رخ می دهد این است که مدام از خانواده و پدر و مادرش بدگویی کنید. فکر می کنید با بدگویی از آنها، همسرتان بیشتر از شما متنفر خواهد شد. اصلا این گونه نیست. در این صورت اعتماد همسرتان به شما کمتر خواهد شد. چون فکر می کند مقصر شمایید. در این صورت با شما سر ناسازگاری خواهد گذاشت و اوضاع بسیار وخیم تر از قبل از خواهد شد. به همسرتان ثابت کنید نه بد او را می خواهید و نه بد خانواده اش را. تنها هدف شما این است که همسرتان مستقل باشد و بتواند زندگی اش را خودش اداره کند. اعتماد او را به دست بیاورید. وابستگی به خانواده اش کمتر خواهد شد. شک نکنید.
 
صحبت کردن در آرامش
هیچ چیز به اندازه صحبت کردن زن و مرد در آرامش در مشکلات کارساز نیست. مطمئنا دو فرد بالغ بدون هیچ تعصبی می توانند بزرگترین مشکلات را حل کنید. در نحوه برخورد با مرد وابسته به خانواده نیز صحبت کردن گزینه بسیار مناسبی است. قبل از اینکه بخواهید صحبت را شروع کنید، یک لیوان چای یا قهوه برای همسرتان بیاورید.با آرامش و مهربانی را صحبت را شروع کنید. به همسرتان بگویید دخالت های خانواده اش باعث اختلاف و فاصله بین شما شده در غیر این صورت باعث مشکلات جدی برای شما به وجود می آورد.
 
مشاوره به مشاور
به او بگویید که خانواده اش قطعا مشاوران بسیار خوبی هستند اما بهتر است تصمیمات آنها را با شما هم در میان بگذارید و با هم فکر کنید و به یک تصمیم واحد برسید. اگر خانواده اش از سر ناراحتی دخالت های بیجایی در مورد زندگی اش می کنند سعی کنید با احترام با آنها برخورد کنید. اگر نمی توانید به راحتی با او صحبت کنید مراجعه به یک مشاوره خبره می تواند بسیار کارساز باشد و بدون هیچ گونه جبهه گیری با او حرف بزنید تا راهکارهایی را بر طبق شرایط خانوادگی شما پیش پایتان بگذارد.
 
رسیدن به تفاهم
اگر وابستگی شوهرتان به خانواده زیاد باشد قطعا مشکل ساز خواهد شد. یکی از کاربردی ترین نحوه برخورد با مرد وابسته به خانواده می تواند رسیدن به تفاهم باشد. این تفاهمات از کوچکترین و جزئی ترین مسائل خانوادگی شروع می شود. رسیدن به این تفاهمات نیازمند برنامه ریزی دقیق و کاربردی است. به عنوان مثال اگر خانواده شوهر مدام در کارتان دخالت کند می توانید به آن ها بگویید: «نظر شما محترم است» «راجب نظر شما نیز فکر می کنیم» «شاید شما درست می فرمایید سعی می کنیم نظر شما را نیز در زندگی به کار بگیریم» و جملاتی از این دست کلیدهای رهایی از دعوا ها و مشاجرات باشد. خانواده همسرتان در صورتی که با شخص شما مشکل داشته باشند قطعا از این نوع رفتار شما استقبال خواهند کرد. در این صورت استقلال و ارزش شوهرتان را حفظ می کنید و هم احترام خانواده خود را نگه می دارید.

منبع: مرکز مشاوره رهیاب


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.