ابراز رضایت آیت‌ الله مکارم شیرازی از اجرای طرح جامع سلامت

باید به مردم اطمینان داده شود که طرح بیمه سلامت تداوم دارد؛ دولت با توجه به مضیقه مالی کارهای خود را گسترش دهد.
پنجشنبه، 27 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ابراز رضایت آیت‌ الله مکارم شیرازی از اجرای طرح جامع سلامت



باید به مردم اطمینان داده شود که طرح بیمه سلامت تداوم دارد؛ دولت با توجه به مضیقه مالی کارهای خود را گسترش دهد.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه،  این مرجع تقلید صبح امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه گام های خوب و مناسبی برداشته اید که آثار آن در جامعه نمایان است، اظهار داشتند: بیمه سلامت بسیاری از مشکلات مردم را در مسائل درمانی برطرف کرده است و کار آن ها را آسان کرده است و آثار آن ملموس است.
 
ایشان با بیان این که در بحث تجهیزات پزشکی علی رغم تحریم ها پیشرفت های خوبی صورت گرفت، گفتند: محرومیت ها گاهی مایه برکت است و موجب پیشرفت استعدادهای جامعه می شود، چرا که ما نیز در زمینه های مختلف استعدادهای درخشانی داریم.
 
زیرمیزی عیب بسیار زشتی برای جامعه پزشکی بود
 
معظم له با اشاره به اینکه مسئله زیرمیزی بسیار زشت و عیبی برای جامعه پزشکی محسوب می شد، افزودند: سزاوار نبود این سنت ناصحیح تداوم داشته باشد. 
 
این مرجع تقلید با اشاره به نگرانی مردم مبنی بر این که بیمه سلامت تداوم پیدا می کند یا خیر، گفتند: باید به مردم اطمینان داده شود که طرح بیمه سلامت تداوم دارد؛ دولت با توجه به مضیقه مالی کارهای خود را گسترش دهد.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: دولت خدمات خوبی انجام داده است و خدمات پزشکی دولت چشمگیر تر ازخدمات دیگر می باشد.
 
معظم له با اشاره به اینکه با افزایش فشار دشمن، انسجام ملت و دولت نیز بیشتر شده است، گفتند: با توجه به مسائلی که برای نفت بوجود آمده است انسجام بیشتری بین دستگاه های مختلف صورت گرفته و هرگز نباید عزت و شرف مان را از دست دهیم و هرگز نباید تسلیم زیاده خواهی های دشمن شویم.
 
این مرجع تقلید بر ضرورت حمایت از درمانگاه های خصوصی تاکید کردند و گفتند: با طرح های وزارت بهداشت برخی مراکز خصوصی دچار مشکلاتی شده اند لازم است فرمول هایی تدارک ببیند که آن ها نیز دچار ضررهای هنگفت نشوند.
 
*باید به اشتباهات گذشته اعتراف کرد
 
ایشان با بیان اینکه در خصوص افزایش جمعیت نیز نگرانی های وجود دارد،  بیان داشتند: افزایش جمعیت همواره خود را نشان می دهد؛ در اربعین شاهد بودیم که جمعیت حرف اول را می زد؛ در صحنه مبارزه و جنگی نیز نیروهای مردمی با جمعیت خود دشمن را عقب راندند؛ جمعیت در زمینه جنگ و حرکات اجتماعی و فرهنگی تاثیر بسیاری دارد.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: باید به اشتباهات گذشته اعتراف کنیم و شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را تغییر داده و به شعار «فرزند بیشتر زندگی بهتر و قوی تر» تبدیل کنیم.
 
رشد جمعیت دچار مشکل نشود
 
معظم له تصریح کردند: در خصوص ابزارهای بهداشتی جلوگیری از جمعیت نیز اقداماتی صورت گیرد تا رشد جمعیت دچار مشکل نشود؛ با تبلیغات نیز به ترویج فرزندآوری بپردازید.
 
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن اگر روح مقاومت ما را ببیند عقب نشینی می کند، گفتند: در سوریه و عراق شاهد بودیم که با مقاومت ما، دشمن عقب نشینی کرد.
 
دشمن می خواهد بین حوزه و دانشگاه اختلاف ایجاد کند

 
این مرجع تقلید با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشتند: حوزه و دانشگاه به طور سنتی کنار هم بوده اند؛ دشمن می خواهد بین حوزه و دانشگاه اختلاف ایجاد کند و رابطه آن ها را سست کند و از اینکه حوزه و دانشگاه دست در دست هم دهند وحشت می کند.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: با افزایش رفت و آمدها بین حوزه و دانشگاه راه های سوظن برطرف می شود و هر دو کار علمی می کنند و تاثیرگذار هستند و به مقابله با اختلاف افکنی های دشمنان می پردازند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.