مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان :

پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی طرح میقات الرضا(علیه السلام) تهیه شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت : ابعاد مختلف طرح میقاتالرضا(علیه السلام) بررسی و برای این طرح پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی تهیه شده است.
پنجشنبه، 2 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی طرح میقات الرضا(علیه السلام) تهیه شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت : ابعاد مختلف طرح میقاتالرضا(علیه السلام) بررسی و برای این طرح پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی تهیه شده است.
 
، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی در گفت‌وگو با ستاد خبری همایش ملی میقات الرضا (ع) از برگزاری همایش ملی میقاتالرضا(ع) در استان سمنان در راستای تبیین راه‌های خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زائران بارگاه رضوی خبر داد و گفت: این طرح ملی 90 بقعه متبرکه کشور را زیرپوشش دارد که 40 بقعه آن در استان سمنان واقع شده است.
 
وی گفت: همایش ملی میقاتالرضا(ع) بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور وزیر کشور، نمایندگان و ائمه جمعه 6 استان و نمایندگان مجلس این استان‌ها با مرکزیت استان سمنان برگزار می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه همایش میقات رضا(ع) در سال‌های گذشته به صورت منطقه‌ای برگزار شده است، اظهار کرد: امسال این همایش به صورت ملی و با حضور استان‌های سمنان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا میشود.
 
واحدی با بیان اینکه مسیر طولانی از استان سمنان در مسیر زوار امام رضا(ع) قرار دارد و این می‌تواند یک پتانسیل مهم برای استان به شمار رود، تصریح کرد: یکی از اهدافی که سبب شد این همایش به صورت ملی برگزار شود این بود تا موضوع زائران امام رضا(ع) به یک موضوع ملی تبدیل شود تا منابع ملی را نیز جذب کند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ضمن اشاره به طرح میقاتالرضا(ع) گفت: ابعاد مختلف این طرح بررسی شده و برای این طرح پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی نیز تهیه شده که دستاوردهای زیادی را برای استان به همراه دارد.
 
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال، توسعه گردشگری مذهبی، جلوگیری از تصادفات و... از جمله دستاوردهای مهم اقتصادی این طرح به شمار می‌رود. 
 
بر پایه این گزارش؛ همایش ملی میقات‌الرضا(ع) قرار است بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دوم بهمن امسال در سمنان برگزار شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.