روحانيون نقش مهمي در ترويج فرهنگ وقف دارند

مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس بيان كرد : از صدر اسلام تا كنون همواره روحانيون نقش بسيار مهمي در ترويج فرهنگ وقف داشته اند.
شنبه، 11 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روحانيون نقش مهمي در ترويج فرهنگ وقف دارند

مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس بيان كرد : از صدر اسلام تا كنون همواره روحانيون نقش بسيار مهمي در ترويج فرهنگ وقف داشته اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، حجت الاسلام سيد عباس موسوي در ديدار مبلغين با مدير كل اوقاف تصريح كرد: گسترش فرهنگ وقف و احیای موقوفات مرهون حمایت های علما و روحانیون است.
 
وي خاطر نشان كرد: در زمان هاي گذشته و با نبود وسايل ارتباط جمعي پيشرفته، شاهد وقف هاي فرواني بوده ايم که حاصل استفاده از منبر و تبليغات موثر روحانيون بوده است.
 
مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس ادامه داد: امروزه نيز روحانيون مي توانند با بيان و تبليغ، حقوق موقوفات را احياء كنند.
 
اين مقام مسئول اظهار كرد: تبليغات روحانيون فرصت مغتنمي است تا ارزش ها و سنت هاي حسنه از جمله سنت حسنه وقف که باعث حيات اقتصادي فعال و پويا در جامعه اسلامي مي گردد، مورد بررسي قرار گيرد و به مردم منتقل شود.
 
حجت الاسلام موسوي اذعان داشت: وقف يكي از نيكوترين سنت هاي اسلامي است كه در جهت برطرف كردن فقر در جامعه اسلامي نقش مهمي دارد و ترغيب تمامي احاد جامعه در مشاركت در اين امر الهي توسعه ممالك اسلامي را در پي دارد.
 
وي با اشاره به پتانسيل هاي روحانيون، گفت: آثار و بركات وقف قبل آز انكه براي ديگران سود داشته باشد موجب سوددهي مادي و معنوي براي واقف را در پي دارد و اين موضوعي است كه شما عالمان ديني بر آن واقف هستيد و بايد براي مردم نيز اين موضوع را تشريح كنيد.
 
مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس در ادامه ضمن تشكر از روحانيون به عنوان يكي از مهم ترين ابزار هاي پيشرفت و توسعه فرهنگي، خواستار بيان فضيلت وقف و كارآمدي بسيار بالاي آن از طريق منابر تبليغي شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.