دکتر شاه محمد پور، روانشناس :

شبکه های اجتماعی موجب دوری خانواده ها از یکدیگر شده است

سومین جلسه مشاوره تربیتی با موضوع «مسائل مبتلا به خانواده ها در خصوص شبکه های اجتماعی» با حضور دکتر شاه محمدپور برای ویژه شاغل در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
يکشنبه، 12 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شبکه های اجتماعی موجب دوری خانواده ها از یکدیگر شده است

سومین جلسه مشاوره تربیتی با موضوع «مسائل مبتلا به خانواده ها در خصوص شبکه های اجتماعی» با حضور دکتر شاه محمدپور برای ویژه شاغل در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، همزمان با ایام ا... دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، سومین جلسه مشاوره تربیتی با موضوع «مسائل مبتلا به خانواده ها در خصوص شبکه های اجتماعی» در سال جاری برای بانوان شاغل در سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز یکشنبه 12 بهمن ماه با حضور دکتر شاه محمدپور روانشناس برگزار شد.
 
دکتر شاه محمدپور طی سخنانی در این جلسه با اشاره نامگذاری شبکه های اجتماعی و مجازی گفت: این نامگذاری صحیح نیست، زیرا این شبکه ها نه تنها مجازی نیستند بلکه واقعی هستند و از سوی دیگر این شبکه ها اجتماعی نیستند، زیرا نه تنها خانواده به عنوان سلول اصلی اجتماع را به هم وصل می کند، بلکه باعث دوری افراد خانواده از یکدیگر می شود.
 
وی افزود: بنابر این تنها عنوان شبکه بر این نرم افزارها صدق پیدا می کند و همانگونه که قرآن می فرماید مثل تار عنکبوت افراد را در خود اسیر می کند.
 
دکتر شاه محمدپور با اشاره به هزینه بالای تولید و نگهداری این شبکه ها برای صاحبان آنها گفت: اکثر سرورهای این شبکه ها صهیونیست هستند و آنها هیچ وقت دلشان برای ما نمی سوزد که این امکانات را رایگان برای ما فراهم کنند، بلکه آنها با ذخیره و نظارت بر اطلاعات رد و بدل شده ما رفتار و علاقمندی های ما را کشف می کنند و مثلا چه درصدی از مردم به چه موضوعاتی علاقه مند هستند و یا درخصوص چه موضوعاتی شک و تردید دارند تا برای دشمنی ها با ما برنامه ریزی کنند.
 
وی، کاهش ارتباط با نزدیکان، افزایش تظاهر میان مردم، انعطاف پذیری بیش از حد و تغییر و عدم ثبات شخصیت را از مضرات عضویت در این شبکه ها بر روی افراد دانست و گفت: دگرگونی در سبک زندگی، تغییر رفتار افراد ، کاهش فعالیت های بدنی، پایین آمدن معاشرت، دور شدن از فعالیت های زندگی و احساس افسردگی از جمله مضرات اجتماعی عضویت افراد در این شبکه ها است که تنها راه مقابله با آن این است که افراد ارتباطات زنده خود با یکدیگر را افزایش دهند.
 
وی سپس به سئوالات شرکت کنندگان در این خصوص پاسخ داد.
 
در ادامه این نشست نیز خانم سلیحی همسر شهید لبافی نژاد به بیان خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی پرداخت.
 
گفتنی است، دومین جلسه مشاوره تربیتی با موضوع مهارت زندگی در سال 93 شهریور ماه برای بانوان شاغل در سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور الاسلام و المسلمین دهنوی برگزار شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.