بازبینی 3200 نیت در زمینه موقوفات در استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از بازبینی 3 هزار و 200 نیت در زمینه موقوفات در استان زنجان خبر داد.
پنجشنبه، 16 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازبینی 3200 نیت در زمینه موقوفات در استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از بازبینی 3 هزار و 200 نیت در زمینه موقوفات در استان زنجان خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری در جریان بازدید قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه از سامانه جامع اطلاعات موقوفات استان زنجان و Gis ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: وقف و احیای موقوفات یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است.
 
وی با اشاره به وضعیت موقوفات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در آن ایام وقف مغفول واقع شده و بسیاری از موقوفات نیز به عنوان هدیه به درباریان شاه و نزدیکان وی اهدا می‌شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه همین امر موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به موقوفات شده بود، اضافه کرد: بی‌اعتمادی مردم نسبت به وقف موجب عدم مشارکت آنها در این سنت حسنه شده بود.
 
باقری با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به تدبیر امام خمینی (ره) بسیاری از موقوفات در کشور و به تبع آن استان زنجان احیا شد، افزود: احیای موقوفات و هزینه‌کرد درست آنها موجب جلب اعتماد از دست رفته مردم شد.
 
وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات انجام شده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه هرسال به تعداد موقوفات کشور افزوده می‌شود، گفت: طی چند سال اخیر اطلاع‌رسانی در این زمینه نیز مطلوب بوده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت استان زنجان در امر وقف و موقوفات تصریح کرد: استان زنجان 2 هزار و 400 موقوفه دارد.
 
باقری با اشاره به اینکه موقوفات استان ز نجان شامل بیش از 24 هزار رقبه استٰ اضافه کرد: با اقدامات انجام شده توسط اوقاف و امور خیریه استان زنجان اطلاعات موقوفات استان زنجان در سامانه جامع اطلاعات موقوفات ثبت و ضبط شده است.
 
وی با اشاره به اینکه از 2 هزار و 435 موقوفه استان زنجان اطلاعات 2 هزار و 324 موقوفه در سامانه جامع اطلاعات موقوفات ثبت شده است، گفت: این تعداد شامل 96 درصد موقوفات استان است که اطلاعات آنها پالایش و ویرایش شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ثبت اطلاعات موقوفات را اقدامی مناسبت در راستای حفظ و احیای موقوفات عنوان کرد و افزود: در نتیجه حفظ و احیای موقوفات امر توسعه و بهره‌وری از موقوفات نیز تا حد مطلوبی پیش رفته است.
 
باقری با اشاره به ساخت چند پروژه عمرانی در استان از محل موقوفات بیان کرد: هزینه این پروژه‌ها دقیقا بر اساس نیات واقفان انجام شده است.
 
وی با اشاره به وجود 4 هزار و 833 نیت و وقف نامه در استان زنجان اضافه کرد: تا کنون 3 هزار و 284 بازبینی و اطلاع‌ آنها در سامانه جامع اطلاعات ثبت شده است.
 
باقری با اشاره به عمل امینانه اوقاف در هزینه‌کرد موقوفات افزود: این مبالغ دقیقا براساس نیات واقفان هزینه می‌شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.