نامه رهبری بخشی از پیام اصیل انقلاب اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت : اگر فکر کنیم نامه رهبری مجزای از دیگر پیام‌های انقلاب است، ممکن است با چالش‌هایی در فهم و سازمان‌دهی این پیام مواجه شویم؛ این پیام در واقع بخشی از پیام...
شنبه، 18 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نامه رهبری بخشی از پیام اصیل انقلاب اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت : اگر فکر کنیم نامه رهبری مجزای از دیگر پیام‌های انقلاب است، ممکن است با چالش‌هایی در فهم و سازمان‌دهی این پیام مواجه شویم؛ این پیام در واقع بخشی از پیام...
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، در نشست «راهکارها و ابتکارات حوزویان برای نشر نامه رهبر معظم انقلاب» که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد بابیان این‌که باید جای این پیام را در کل پیام فرهنگی و فکری انقلاب اسلامی پیدا کنیم، گفت: اگر نتوانیم این نامه را در منظومه هندسی انقلاب این را پیدا نکنیم دچار سردرگمی خواهیم شد.
 
وی ادامه داد: این پیام در استمرار اندیشه‌ای است که در اسناد و تدابیر گوناگون انقلاب تبیین شده که می‌تواند بخشی از احیای تمدن نوین اسلامی باشد، بخشی از نقشه علمی کشور، بخشی از تحول در علوم انسانی و بخشی از موضوع تحول در حوزه‌های علمیه و اسلام ناب باشد.
 
پیام رهبری بخشی از پیام انقلاب اسلامی است
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر این‌که نمی‌توان این نامه و پیام اصیل انقلاب را از یکدیگر مجزا دانست، بیان کرد: اگر فکر کنیم این پیام مجزای از دیگر پیام‌های انقلاب است، ممکن است با چالش‌هایی در فهم و سازمان‌دهی این پیام مواجه شویم؛ این پیام در واقع بخشی از پیام انقلاب اسلامی است.
 
وی خاطرنشان کرد: این پیام شاید ناظر به این باشد که سیاست‌مداران و کسانی که تولیت فرهنگی و فکری اروپا را دارند، صلاحیت خود را برای تبیین حقایق برای آحاد مردم خود از دست‌ داده‌اند؛ تحت عنوان لیبرالیسم دست‌ به‌ کارهایی زدند که صلاحیت اولیه خود را از دست ‌داده‌اند؛ کسانی که به اسم انسانیت در زندان گوانتانامو دیده شدند، قتل‌عام مردم افغانستان و عراق را راه انداختند و دو مولود نامشروع روی القاعده و داعش روی دست منطقه گذاشتند.
 
وظیفه حوزه‌های علمیه تبیین سخنان رهبری است
 
حجت‌الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: کسانی که در دانشگاه‌ها و کلیساها کرسی‌های علمی، فکری، آموزشی و پرورشی در اروپا را در اختیاردارند نیز نتوانستند نقش جامع، کامل و حقیقت طلبانه ای از خود بروز دهند، این سکوتی که جریان کلیسا نسبت به جنایت‌هایی که غرب یا مؤسس آن بوده و یا تأییدکننده آن بوده‌اند، چه جوابی داشته‌اند؟ کجا می‌توانیم محکومیتی از سوی واتیکان ببینیم؟
 
وی بابیان این‌که وظیفه ما تبیین سخنان رهبر انقلاب است و این‌که بدانیم چرا از ناحیه مقام معظم رهبری باید این پیام به جوانان منتقل شود، اظهار کرد: این نامه کمکی است که مقام معظم رهبری به بشریت در اروپا و آمریکا دارند؛ امروز بسیاری از داعشیان حاضر در منطقه از اروپا و آمریکا هستند، این افراد در حال بازگشت به کشورهای خود هستند و برای کشورهای خود مزاحمت ایجاد می‌کنند.
 
امروز زمان صحبت با عموم مردم جهان است
 
مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه به شباهت‌های نامه امام راحل به گورباچوف و پیام رهبری به جوانان اروپا و آمریکا اشاره و بیان کرد: مبنای این پیام با پیام امام یکی است، امام نیز گورباچوف را به مبانی اصیل و اصولی اسلام دعوت کردند اما رهبری در پیام خود به‌جای خطاب قرار دادن سردمداران، جوانان را خطاب پیام خود قرار دادند؛ ما هر چه حرف داشتیم به سردمداران اروپا و غرب زدیم، امروز زمان آن رسیده که با عموم مردم وارد صحبت شویم.
 
وی بابیان این‌که اگر به دنبال یک آمار قاطع و مشخص در انتشار این پیام باشیم ما را از اهداف نشر خود بازمی‌دارد، تصریح کرد: این پیام کار هیچ ساختار حاکمیتی نیست، این پیام نیازمند پشتیبانی نخبگان علمی و فرهنگی است، موضوعی که بعد از پیروزی انقلاب پرونده آن به‌طورجدی باز نبوده است، تعامل علمی فرهنگی با خارج از کشور است.
 
حجت‌الاسلام گنابادی نژاد به انتقاد یکی از مسلمانان آفریقایی مبنی بر خطاب نشدن در پیام رهبری، یادآور شد: به ایشان گفتم ما باید با دنیا ارتباط بگیریم و پیام را منتقل کنیم؛ نظام سلطه قتل‌عام جاری خود را در اروپا و آمریکا انجام می‌دهد، نکته مهم این است که آفریقایی‌ها در کنار ما حضور دارند و باید همراه ما در مسیر نشر این پیام گام بردارند.
 
وی افزود: تعداد قابل‌توجهی فارسی‌زبان در اروپا و آمریکا قرار دارند که باید با ارتباط‌گیری با این افراد پیام رهبری را منتقل کنیم؛ اگر نمی‌توانیم پیام نایب امام زمان را منتشر کنیم، چطور می‌توان به امام زمان به‌موقع خدمت کنیم؟
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص نشر مناسب پیام رهبری اشاره کرد و گفت: هشت گروه در حوزه آمریکا و اروپا در مدرسه سلیمانیه در حال طراحی و فعال شدن است که نامه رهبری را نشر دهند؛ همچنین نامه‌ای به رایزن‌های فرهنگی کشور در کشورهای اروپایی زده‌شده که طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه آماده ارتباط‌گیری رابطان فعال در کشورهای اروپایی هستند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.