تشریح برنامه‌های کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی

دبیرکل کمیته ملی المپیک برنامه های کاروان ورزش ایران در بازیهای کشورهای اسلامی که به میزبانی باکو برگزار می شود را تشریح کرد.
چهارشنبه، 30 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
تشریح برنامه‌های کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی
دبیرکل کمیته ملی المپیک برنامه های کاروان ورزش ایران در بازیهای کشورهای اسلامی که به میزبانی باکو برگزار می شود را تشریح کرد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، شاهرخ شهنازی در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه در محل سالن کنفرانس کمیته ملی المپیک برگزار شد آخرین اخبار و اطلاعات در مورد کاروان ورزش ایران برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی را ارائه کرد.

تاریخچه بازیهای کشورهای اسلامی

شاهرخ شهنازی سرپرست کاروان ایران در این دوره از مسابقات با اشاره به تاریخچه این رقابتها عنوان کرد: اولین دوره از بازیهای کشورهای اسلامی در سال ٢٠٠٥ در عربستان برگزار شد که ایران با ١٣٠ ورزشکار در ١٣ رشته شرکت کرد و با ١٠ طلا، ٩ نقره و ١١ برنز به جایگاه چهارم رسید. قرار بود دومین دوره این رقابتها در ایران برگزار شود که با کارشکنی ها به ایران نرسید. در سال ٢٠١٣ سومین دوره این مسابقات در اندونزی برگزار شد که ایران با ٨٨ ورزشکار ، ٣٠ طلا ، ١٧ نقره و ١٢ برنز به رتبه دوم دست پیدا کرد.

چه رشته هایی از ایران حضور دارند؟

وی افزود: کشتی(فرنگی - آزاد)، زورخانه ای، جودو و دوومیدانی(نابینایان)، بوکس، تنیس، والیبال، ژیمناستیک، کاراته، تیراندازی، وزنه برداری، ووشو، جودو، شنا شیرجه و واترپلو، تنیس روی میز، دوومیدانی وتکواندو رشته های اعزامی ایران به این مسابقات هستند.

چرا کشتی پهلوانی حذف شد؟

شهنازی در خصوص حذف کشتی پهلوانی از این بازیها عنوان کرد: قرار بود کشتی پهلوانی هم در رشته زورخانه ای این مسابقات حضور داشته باشد اما به دلیل عدم توافق اتحادیه جهانی کشتی و ستاد برگزاری این رشته از مسابقات حذف شد.

زمان اعزام تیم های ورزشی 

وی با اشاره به زمان اعزام تیم های ورزشی کاروان ایران به این رقابتها تصریح کرد: اعزام ها از ١٨ اردیبهشت با رشته والیبال آغاز خواهد شد. مسابقات والیبال نیز ٢١ اردیبهشت آغاز می شود. رشته های تنیس، بوکس و ژیمناستیک نیز ١٩ اردیبهشت اعزام خواهند شد و مسابقات آنها از ٢٢ و ٢٣ اردیبهشت آغاز می شود.

 شنا، شیرجه و واترپلو- کاراته- جودو- جودو نابینایان- تیراندازی و وزنه برداری ٢٠ اردیبهشت اعزام می شوند و مسابقات آنها ٢٢ و ٢٣ همان ماه آغاز می شود.تکوان و ، دوومیدانی و دوومیدانی نابینایان نیز نیز ٢٣ اعزام خواهند شد و مسابقات آنها از ٢٦ اردیبهشت آغاز می شود. گروه ششم نیز تنیس روی میز و کشتی فرنگی و آزاد هستند که ٢٥ اردیبهشت اعزام می شوند ومسابقات آنها ٢٨ و ٢٩ همان ماه برگزار می شود. گروه آخر نیز تیم های زورخانه ای و ووشو هستند که ٢٧ اردیبهشت اعزام خواهند شد.

تعداد اعضای کاروان ورزش ایران

سرپرست کاروان ایران در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با بیان اینکه هیچ مشکلی در خصوص بلیط و پرواز وجود ندارد و هماهنگی ها با سه شرکت هواپیمایی انجام شده افزود: کاروان  ما ٢٧٥ تا ٢٨٠ نفر است و شامل ١٣٠ مرد و ٣١ تا ٣٥ بانو و ١٠٠ تا ١٠٦ همراه خواهد بود. کارتهای شناسایی و ثبت نام ها میز همگی انجام شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

غیبت تیم های والیبال و تیراندازی در مراسم رژه

شهنازی در خصوص تیم های شرکت کننده در مراسم رژه عنوان کرد: مراسم رژه روز ٢٢ اردیبهشت برگزار می شود و باید ببینیم چه تیم عایی با توجه به شرایط مسابقه خود امکان حضور در مراسم را دارند. به عنوان مثال والیبال و تیراندازی امکان حضور در این مراسم را ندارند. روز شنبه تیم های شرکت کننده در رژه قطعی خواهد شد.

وی افزود: محدودیت خاصی از نشر تعداد نفرات در رژه نخواهسم داشت و لباس رژه نیز همان لنینگ خواهد بود.

یک بانو پرچم دار کاروان ایران می شود

سرپرست کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی عنوان کرد: در نظر داریم ترجیحا یکی از خانم های شرکت کننده که هم از لحاظ مدال آوری و هم حجاب نماد خوبی برای جمهوری اسلامی باشد به عنوان پرچم دار کاروان ایران معرفی شود.

ورزشکاران هم رای می دهند

شهنازی با اشاره به تقارن انتخابات ریاست جمهوری با مسابقات بازیهای اسلامی عنوان کرد: درست همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ورزشکاران ما به هرکسی که می خواهند از طریق هماهنگی با سفارت از طریق و صندوق های ثابت و سیار رای می دهند.

وی تصریح کرد: در ایام نیمه شعبان نیز مراسم خوبی با همکاری سفارت در دهکده یا محلی که سفارت برگزار می شود که در آن شرکت می کنیم.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.