بهاروند : لیگ برتر ایران همچنان جز برترین لیگ‌های قاره است

نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ ایران اظهار داشت: لیگ فوتبال ایران همچنان جز برترین ‏لیگ‌های قاره آسیاست.
شنبه، 16 ارديبهشت 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
بهاروند : لیگ برتر ایران همچنان جز برترین لیگ‌های قاره است
نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ ایران اظهار داشت: لیگ فوتبال ایران همچنان جز برترین ‏لیگ‌های قاره آسیاست.

به گزارش راسخون به نقل از سایت سازمان لیگ برتر فوتبال، حیدر بهاروند، در ‏مورد رتبه هشتمی لیگ ایران در قاره آسیا اظهار داشت: با توجه به آمار اخیر منتشر شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و سوال‌های پیش آمده در رابطه با رتبه هشتمی لیگ فوتبال ایران در آسیا جهت ‏تنویر افکار عمومی لازم است بگویم، کنفدراسیون فوتبال آسیا بصورت ادواری و طبق یک رویه مشخص ‏امتیازات کسب شده توسط نمایندگان هر کشور را با توجه به نتایج کسب شده در لیگ قهرمانان آسیا ‏محاسبه می‌نمایند.

وی ادامه داد: نحوه این محاسبات به‌طوری است که ۹۰ % امتیازات از نتایج باشگاه‌ها در رقابت‌های ‏آسیایی بوده و ۱۰ % امتیازات از نتایج تیم ملی کشور مربوطه است که جمع آن رتبه باشگاه در آمار منتشر ‏شده است بنابراین رتبه اعلام شده ۹۰ % حاصل نتایج باشگاه‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا بوده و ارتباطی به ‏ارزیابی‌های حاصله از لیگ کشور‌ها ندارد و همچنان لیگ برتر ایران جزء بهترین لیگ‌های آسیا است. ‏

بهاروند تصریح کرد: مصداق بارز این امر نتایج نمایندگان کشور ژاپن است که رتبه ششم را در آمار منتشره ‏کسب کرده است؛ لذا امید است نمایندگان کشورمان با کسب حداکثر امتیازات باقی مانده در مرحله بعدی ‏امکان صعود کشورمان در آمار فوق را فراهم نمایند. ۱۰ درصد امتیاز حداکثر سهم تیم‌های ملی به واسطه ‏رتبه بالای کشورمان در آسیا همچنان در انحصار ایران است.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.