در گفت وگویی

استویچف : جوانان والیبالیست ایران شایسته حضور در نیمه‌نهایی بودند

سرمربی تیم والیبال مودنای ایتالیا گفت : به نظر من تیم ملی جوانان ایران بسیار مستعد است و می‌توانست به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کند.
دوشنبه، 12 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
استویچف : جوانان والیبالیست ایران شایسته حضور در نیمه‌نهایی بودند
سرمربی تیم والیبال مودنای ایتالیا گفت : به نظر من تیم ملی جوانان ایران بسیار مستعد است و می‌توانست به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کند.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، رادوستین استویچف، مربی سرشناس والیبال دنیا از سال 2005 مربیگری را آغاز کرد و بر روی نیمکت اسلاویا صوفیه نشنت و موفق شد این تیم را به قهرمانی لیگ بلغارستان برساند.

او پس از اسلاویا سرمربی تیم دیناموی مسکو شد و موفق به کسب قهرمانی سوپر لیگ و جام حذفی از روسیه شد. او در تابستان سال 2007 وارد ایتالیا شد و با ترنتینو قراردادی 2 ساله امضا کرد. استویچف در سال اول خود در لیگ ایتالیا توانست قهرمان سری آ شود.

در سال 2009 هم قرارداد خود را به مدت 4 سال با ترنتینو تمدید کرد. در این بین او به عنوان سرمربی تیم ملی بلغارستان هم شد و توانست با بلغارستان نتایج قابل قبولی را کسب کند.

استوچف در ادامه با ترنتینو موفق شد نتایج فوق‌العاده را کسب کند و توانست این تیم را دو دوره قهرمان سری آ، دو دوره قهرمان جام حذفی، سه دوره قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و چهار دوره قهرمان قهرمانی باشگاه‌های جهان کند. رادوستین در پایان سال 2013 ایتالیا را ترک کرد و به ترکیه نقل مکان کرد و سرمربی تیم هالک بانک شد و بلافاصله موفق به کسب سوپر جام ترکیه شد و در سال 2014 دوباره به ترنتینو بازگشت.

وی که گزینه هدایت تیم ملی والیبال ایران هم بود امسال سرانجام با تیم «آزیموت مودنا» در سری A ایتالیا به توافق رسید و قراردادی 3 ساله با این تیم منعقد کرد.

رادوستین استویچف در گفت وگویی در مورد حضورش در تیم مودنا اظهار داشت: برای من مهم بود تیمی بسازم که شامل بازیکنان بزرگ و جوانان مستعد باشد چون به نظر من فقط بازیکنان جوان می‌توانند به بازیکنان بزرگ تبدیل شوند.

وی ادامه داد: من در مودنا به خوبی با هواداران والیبال ارتباط برقرار خواهم کرد. با توجه به اینکه سابقه فعالیت همزمان در تیم باشگاهی و ملی را داشتم دیگر حاضر نشدم این کار را انجام دهم. به اعتقاد من فعالیت در هر دو زمینه، فشار زیادی به بدن و ذهن یک مربی وارد می‌کند.

گزینه سابق هدایت تیم ملی والیبال ایران که با حضور در جمهوری چک شاهد مراحل نهایی رقابت های قهرمانی جوانان جهان بود، درمورد این حضور عنوان کرد: به هر حال من مربی هستم که دنبال بازیکنان مستعد می گردم. فکر می کنم مسابقات جهانی جوانان پر است از بازیکنانی که در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

استویچف با اشاره به عملکرد تیم جوانان ایران افزود: به نظرم من تیم ایران تیمی بود که توانایی رفتن به مرحله نیمه نهایی را داشت. من بازی های ابتدایی این تیم را ندیدم، اما در چند مسابقه ای که از ایران دیدم به نظرم بازیکنانش مستعد و آینده دار هستند. جوانان ایران تکنیک و تاکتیک خوبی دارند و به اعتقاد من چیزی کمتر کمتر از 4 تیم نهایی ندارند.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.