افزایش مساحت بارگاه دو پیامبر الهی در نجف اشرف

بارگاه حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع) در نزدیکی حرم امام علی (ع) و در جوار قبرستان وادی‌السلام، به مساحتی بالغ بر ۶ هزار مترمربع توسعه می‌یابد.
سه‌شنبه، 25 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افزایش مساحت بارگاه دو پیامبر الهی در نجف اشرف
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از خبرگزاری دانشجو، یکی از اماکن زیارتی در نزدیکی حرم امیرالمؤمنین (ع) در نجف اشرف، بارگاه حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع) است که همواره بسیاری از زائران پس از تشرف در حرم امام علی (ع) و وادی‌السلام به این بارگاه ملکوتی مشرف می‌شوند.

با توجه به مساحت کم بارگاه حضرت صالح (ع) و حضرت هود (ع)، سازمان بارگاه‌های شیعه عراق تصمیم به توسعه بارگاه این دو پیامبر (ص) کرده است؛ به طوری که قرار است مساحت مقبره حضرت صالح (ع) و حضرت هود (ع) تا تابستان سال آینده توسعه یابد.

بر همین اساس سنگ بنای توسعه این مقبره، توسط رئیس اوقاف شیعه عراق و جمعی از علما و شخصیت‌های دینی گذاشته و مقرر شد این بارگاه به مساحتی بالغ بر ۶ هزار مترمربع توسعه یافته و در اختیار زائران قرار گیرد.

محل دفن و مزار حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع) معلوم و نبود، تا این که سید بحرالعلوم رحمه اللّه در وادى السلام نجف اشرف فرمود: این جا را حفر کنید، حفر کردند. بعد از حفر لوحی از زیر خاک پیدا شد که بر روی آن نوشته شده بود این قبر هود و صالح علیهماالسلام است. حتی در زیارت نامه امیرالمؤمنین (ع) نیز آمده است: سلام بر تو و بر دو همسایه‌ات حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع).


 

مرتبط
آیین معارفه حجت‌الاسلام اسکندری به عنوان مدیرکل اوقاف استان قم برگزار شد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.