دوست دارم دیاباته برسد تا استقلالی ها بهانه ای نداشته باشند

حیدری در گفتگو با راسخون: پرسپولیس با 2 گل اختلاف استقلال را می برد/گل محمدی دنبال 3 امتیاز دربی است نه مساوی

مدافع سابق پرسپولیس با بیان اینکه اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این تیم به راحتی استقلال را با 2 گل شکست می دهد، گفت: هرچند معتقدم مصدومیت دیاباته بیشتر روانی است اما دوست دارم او بازی کند تا آبی ها بهانه ای نداشته باشند.
سه‌شنبه، 15 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
حیدری در گفتگو با راسخون: پرسپولیس با 2 گل اختلاف استقلال را می برد/گل محمدی دنبال 3 امتیاز دربی است نه مساوی
سپهر حیدری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به دربی پایتخت اظهار داشت: هم پرسپولیس و هم استقلال شرایط خوبی دارند و انتظار می رود بازی جذابی از آنها در دربی ببینیم. اما از دید فنی بخواهم در مورد این بازی حساس حرف بزنم، از لحاظ تجربه ی بازی در دربی، کفه ی ترازو به نفع پرسپولیس سنگینی می کند. چرا که اکثر بازیکنان این تیم حساسیت و شرایط دربی را دیده اند و بازی کردند. هم آقا یحیی و هم مجموعه ی پرسپولیس و هم بازیکنان یک سروگردن از استقلالی ها بالاتر هستند. از نظر من این بازی را پرسپولیس با اختلاف 2 گل می برد.
 
وی افزود: گرچه دربی قابل پیش بینی نیست اما اگر اتفاق خاصی نیفتد، واقعا این بازی را تیم محبوبم با 2 گل اختلاف می برد. حساسیت دربی این قدر زیاد است که روی کیفیت بازیکنان تاثیر می گذارد و شرایطش با همه ی بازی ها فرق می کند. خودم 7 بار تجربه ی بازی در این دیدار بزرگ را داشته ام. اصلا نمی شود نتیجه را پیش بینی کرد. اما تجربه ی بازی در چنین دیداری خیلی می تواند تاثیرگذار باشد که اکثر بازیکنان پرسپولیس تجربه ی دربی دارند. از لحاظ کیفیت ابزاری هم این تیم یک سروگردن بالاتر از حریف خود است. امیدوارم که تیم محبوبم برنده ی این بازی باشد.
 
مدافع سابق پرسپولیس تصریح کرد: بعید می دانم که این بازی مساوی شود. شرایط دو تیم طوری است که به برد نیاز دارند و مساوی به درد هیچ کدام از تیم ها نمی خورد. مساوی دربی ها برای زمان من بود. از 6 دیداری که با تساوی یک بر یک تمام شد، در 5 مسابقه خودم بودم که در نهایت کریم باقری با شوت راه دورش طلسم این تساوی ها را شکست. آن صحنه یکی از شیرین ترین لحظه های دربی است.
 
سپهر حیدری گفت: سبک مربیگری گل محمدی ارائه ی فوتبال شناور و روبه جلو است که در شهر خودرو و ذوب آهن و تیم هایی که کار کرده، نشان داده است. آدمی نیست که برای مساوی بازی کند. به نظرم هیچ نتیجه ای به جز برد آقا یحیی و مجموعه ی پرسپولیس و هواداران را راضی نمی کند. او دوست دارد، در ابتدای حضورش در پرسپولیس با برد دربی دل هواداران را شاد کند. می داند که مردم فقط برد می خواهند و مساوی هواداران را راضی نمی کند. آقا یحیی در اوج خونسردی مطئنم که به فکر 3 امتیاز دربی است.
 
وی با اشاره به وضعیت استقلال خاطرنشان کرد: استقلال 3 هفته است که با مجیدی برنده شده و 10 گل زده است. این مسئله قابل تامل است و قطعا در تیمش تاثیرگذار بوده. اما به غیر از مربگیری، کیفیت بازیکنان و تجربه ی آنها در دربی است که یقینا تجربه ی پرسپولیسی ها زیاد است. بازهم می گویم که اگر اتفاق خاصی نیفتد پرسپولیس برنده ی دربی خواهد بود.
 
مدافع سابق پرسپولیس با اشاره به غیبت دیاباته و شجاع خلیل زاده افزود: وضعیت مصدومیت دیاباته هنوز مشخص نیست و احساس می کنم این بحث غیبتش بیشتر روانی باشد. خودم می گویم که او می رسد. ای کاش برسد تا استقلالی ها بهانه ای نداشته باشند. با اینکه شجاع بازیکن تاثیرگذار، متعصب و بزرگی در پرسپولیس است و در این بازی نیست اما کنعانی زادگان هم مدافع خوبی است که در یتم ملی فیکس بازی می کند. تجربه در پست پرسپولیس موج می زند. با بودن علیرضا بیرانوند، جلال حسینی و آن خط دفاعی و دفاع تیمی که داریم، بعید می دانم از دیاباته گنده تر هم بتواند کار خاصی انجام دهند. اگر او به بازی هم برسد، با توجه به ساختار دفاعی پرسپولیس نمی تواند کاری بکند. استقلال فقط دیاباته نیست و بازیکنان خوب دیگری هم دارد.
 
سپهر حیدری در خصوص داوری بیژن حیدری در دربی گفت: دکتر حیدری از داوران خیلی خوب و انسان سالمی است. هر داوری ممکن است اشتباه انجام دهد. شناختی که از او دارم کار خودش را می کند و قطعا دنبال این است تا بهترین قضاوتش را انجام دهد. بعید می دانم که روز بدی را پشت سر بگذارد.
 
وی با اشاره به فشردگی بازی های پرسپولیس در هفته های اخیر و آینده افزود: با این که فوتبال حرفه ای است و این فشردگی ها طبیعی به نظر می رسد اما تیم را خیلی اذیت می کند. مطمئنم با درایتی که گل محمدی دارد، با در نظر گرفتن سیستم چرخشی در برخی پست ها، فشار را از بازیکنان برمی دارد و این فشردگی را مدیریت می کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.