کرونا در جهان|یونان و استرالیا قرنطینه شدند/ ثبت ۸۱۴۹ مورد جدید از ابتلا به کرونا در آمریکا/افزایش قربانیان کووید19 در ایتالیا به ۵۵۰۰ نفر

با افزایش آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان، کشورهای مختلف تدابیر سختگیرانه تری در کشورهایشان وضع کردند.
دوشنبه، 4 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان|یونان و استرالیا قرنطینه شدند/ ثبت ۸۱۴۹ مورد جدید از ابتلا به کرونا در آمریکا/افزایش قربانیان کووید19 در ایتالیا به ۵۵۰۰ نفر
به گزارش راسخون؛ شمار مبتلایان و قربانیان بیماری کووید 19 در جهان رو به افزایش است. برخی از کشورها برای کنترل این بیماری سعی در اتخاذ تدابیری هستند.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه 338 هزار و 879 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده اند که از این تعداد 14 هزار و 688 نفر جان خود را از دست داده اند.

تاکنون از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، 99 هزار و 11 نفر بهبودیافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

کشور چین به عنوان مبدا شیوع این ویروس با 81 هزار و 93 مبتلا در رده نخست جهان قرار دارد؛ بعد از آن کشورهای ایتالیا، آمریکا، اسپانیا و آلمان به ترتیب با بیشترین تعداد مبتلا در رده‌های دوم تا پنجم جهان قرار دارند.

افزایش تعداد روزانه مبتلایان در برخی از کشورهای اروپایی بسیار قابل توجه است؛ کشور ایتالیا با افزایش 5 هزار و 560 مبتلا در 24 ساعت گذشته، در مجموع با 59 هزار و 138 مبتلا در رده نخست کشورهای اروپایی مبتلا به این ویروس قرار گرفته است.

کشورهای اسپانیا و آلمان نیز به ترتیب با افزایش 3 هزار و 272 و 2 هزار و 404 در رده‌های بعدی از ایتالیا قرار دارند.

علاوه بر کشورهای اروپایی، کشور آمریکا نیز در سه روز گذشته با افزایش چشمگیر مبتلایان روبه رو است.

 در این کشور در 24 ساعت گذشته 7 هزار و 850 نفر به آمار کل مبتلایان افزوده شده است؛ کشور آمریکا از این لحاظ تاکنون رکورددار است!

* در پی شیوع کرونا، نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد با افزایش آمار مبتلایان به این ویروس مقرر شده از چهارشنبه بمدت چهار هفته قانون منع رفت‌و‌آمد اجرا شود تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

* اداره اوقاف قدس از ممنوعیت موقتی اقامه نماز در مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

* کمیسیون ملی سلامت چین اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده‌ است که همه آنها از خارج از چین وارد این کشور شده‌اند. همچنین ۹ نفر به تعداد جان‌باختگان افزوده شده است.

* کره جنوبی از ابتلای ۶۴ نفر دیگر به ویروس کرونا خبر داد. این کمترین آمار از ۲۹ فوریه یعنی اوج شیوع این بیماری در این کشور است. طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر نیز فوت کرده‌اند تا شمار جان‌باختگان به عدد ۱۱۱ برسد.

* نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد اگر المپیک ۲۰۲۰ توکیو به «شکل کامل» قابل برگزاری نباشد، به تعویق خواهد افتاد. رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن اما اعلام کرد برگزاری این رویداد ورزشی لغو نخواهد شد. کانادا و استرالیا نیز اعلام کرده‌اند در المپیک توکیو شرکت نخواهند کرد.

* تایلند از ابتلای ۱۲۲ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا خبر داد تا شمار کل مبتلایان در این کشور به ۷۲۱ نفر برسد. مکزیک نیز ار مثبت‌شدن آزمایش کرونا ۶۵ نفر دیگر خبر داد. شمار مبتلایان در این کشور ۳۱۶ نفر است.
 

تصویب لایحه وضعیت اضطراری سلامت در کشور فرانسه برای ۲ ماه

پارلمان فرانسه با اعلام وضع اضطراری بهداشتی، اختیارات گسترده‌تری به دولت این کشور برای مقابله با ویروس کرونا داد.

با تصویب این لایحه، دولت فرانسه در دو ماه آینده می‌تواند بدون رجوع به قوای مقننه و بدون نیاز به تصویب قوانین جدید، شماری از آزادی‌های شهروندان این کشور، از جمله آزادی رفت و آمد را محدود و در مورد مقررات قانون کار و همچنین مصادره، تولید و توزیع کالا مداخله کند.

مجلس سنا و مجلس ملی فرانسه پس از چهار روز بحث و جدل و با اعمال تغییراتی سرانجام شامگاه یکشنبه این لایحه را تصویب کردند. این مصوبه از زمان لازم‌الاجرا شدن به مدت دو ماه از سوی دولت قابل اعمال است.

با تصویب این لایحه،‌ دولت علاوه بر حق حمایت از شرکت‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا می‌تواند دور دوم انتخابات شوراهای شهر و شهرداری‌ها را به تعویق بیاندازد.

همزمان با تصویب این لایحه بسیاری از شهرهای فرانسه،‌ مقررات منع آمد و شد در ساعات مختلف شهر را برقرار کردند.

دولت فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد با ثبت 112 مورد فوتی جدید در این کشور، شمار قربانیان بیماری کووید-19 به 674 نفر رسیده است.
 

مقررات منع آمدوشد شبانه در عربستان اعلام شد

 پادشاه عربستان برای مقابله با شیوع کرونا مقررات منع آمدوشد در این کشور اعلام کرد.

بر اساس دستور شاه سعودی، این مقررات از ساعت 7 شب تا 6 بامداد به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که این مقررات که به دستور پادشاه این کشور صورت گرفته به مدت 21 روز ادامه خواهد یافت و از شب روز دوشنبه نیز آغاز خواهد شد.

وزارت بهداشت سعودی روز یکشنبه از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 511 نفر در این کشور خبر داد.
 

ثبت ۸۱۴۹ مورد جدید از ابتلا به کرونا در آمریکا/گاردملی واردعمل شد / اعلام «وضعیت فاجعه» در کالیفرنیا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به صورت فزاینده ای رو به افزایش است و رئیس جمهوری این کشور از وارد عمل شدن گارد ملی برای مقابله با این ویروس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه با افزایش فزاینده شمار مبتلایان به ویروس کرونا مواجه بود.
بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته و با ثبت ۸۱۴۹ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا که بیش از ۵۴۰۰ مورد آن در ایالت نیویورک بوده است، شمار مبتلایان از ۲۴۲۰۷ نفر به ۳۲۳۵۶ نفر افزایش یافت.

شمار جانباختگان به ویروس کرونا در آمریکا هم به ۴۱۴ نفر رسیده است.

در همین حال، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشستی خبری اعلام کرد که مقامات فدرال برای مقابله با ویروس کرونا از گارد ملی کمک خواهند گرفت.

وی همچنین از ارسال تجهیزات و کمک های پزشکی بیشتر به ایالت های آسیب دیده همچون نیویورک و واشنگتن خبر داد.

ترامپ در این نشست خبری که «مایک پنس» معاون وی و وزیر بهداشت آمریکا هم حضور داشتند مجددا بجای ویروس کرونا از واژه «ویروس چینی» استفاده کرد.
 
همچنین متعاقب شیوع ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا از سوی دونالد ترامپ در این ایالت «وضع فاجعه» اعلام شد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت فدرال از این پس بودجه‌ای در اختیار سازمان‌های ایالتی و محلی و برخی نهادهای خصوصی غیرانتفاعی در کالیفرنیا قرار می‌دهد.

ابتلای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر به کرونا و مرگ ۳۰ تن در کالیفرنیا تأیید شده است.

کالیفرنیا بعد از نیویورک و واشنگتن سومین ایالتی است که با موج گسترده شیوع کرونا مواجه شده است.
 

رند پاول سناتور آمریکایی به کروناویروس مبتلا شد

رند پاول سیاستمدار ایالت کنتاکی نخستین سناتور آمریکایی است که جواب آزمایش کروناویروس وی مثبت شده است.

پاول سناتور ایالت کنتاکی است که دیدار چندی پیش او با ظریف در نیویورک خبرساز شده بود.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر آمریکا از ۲۷ هزار نفر گذشته و بیش از ۳۴۰ نفر را به کام مرگ کشانده است.

رند پاول سناتور جمهوری خواه مجلس اعلای آمریکا از ایالت کنتاکی، پس از مثبت شدن جواب آزمایش کرونا در توییتی اعلام کرد که وی در قرنطینه به سر می‌برد و حالش خوب است.

وی ‌همچنین گفت که هیچ علائمی از بیماری از خود نشان نداده است و به دلیل سفرها و رویدادهای کاری متعدد اقدام به انجام تست کروناویروس کرده بود.

رند پاول، اولین سناتور آمریکایی است که به ویروس کرونا مبتلا شده است. پیش از این دو نماینده مجلس سفلای کنگره ایالات متحده، ماریو دیاز بالارت از فلوریدا و بن مک آدامز از یوتا نیز به این ویروس مبتلا شده بودند.
 

آنگلا مرکل در قرنطینه

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، وارد قرنطینه شد. این پس از آن است که به او اطلاع دادند تست کووید ۱۹ پزشکی که واکنسی به او زده ، مثبت از کار درآمده است.

سخنگوی خانم مرکل گفت به او مدت کوتاهی پس از یک نشست خبری در روز یکشنبه در مورد تست مثبت پزشک اطلاع داده‌اند. او در این نشست اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از گسترش ویروس اعلام کرد از جمله ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر در مکانهای عمومی.

سخنگوی مرکل، استفان سایبرت، گفت او روز جمعه واکسنی احتیاطی علیه ذات‌الریه دریافت کرده است.

آقای سایبرت در بیانیه‌ای گفت خانم مرکل ۶۵ ساله در روزهای پیش رو «تست‌های مکرر» از سر خواهد گذراند و فعلا از خانه به کارش ادامه می‌دهد.

 

یونان هم به‌دلیل شیوع بیماری کووید 19 قرنطینه سراسری می‌شود

 کشور یونان هم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از روز دوشنبه قرنطینه می‌شود.

"کریاکوس میتسوتاکیس"، نخست وزیر یونان امروز (یکشنبه) در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که این اقدام برای کاهش شیوع کرونا در این کشور از روز دوشنبه اعمال می‌شود.

یونان تا امروز 530 مورد کرونا تشخیص داده است که 13 نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. دولت تا 24 مارس تمام مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرده است و مراسم رژه روز استقلال را نیز لغو کرده است. مقامات اولین اقدامات خود برای رسیدگی به اثر اقتصادی به‌روی شرکت‌ها و مردم را اعلام کرده‌اند و قرار بر این است که به افراد مرخصی با حقوق اعطا شود.

دولت یونان از جمله کشورهایی است که به‌دلیل اقامت پناهندگان زیاد در آن با خطر بالایی مواجه است. بسیاری از کارشناسان درباره شیوع گسترده ویروس کرونا در اقامتگاه‌های پرازدحام و غیربهداشتی پناهندگان در جزایر یونان هشدار داده و خواستار تخلیه آن‌ها شده‌اند.
 

کشور استرالیا قرنطینه سراسری شد

 استرالیا با افزایش تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در این کشور، قرنطینه سراسری اعلام کرده است.

از روز دوشنبه کلوپ‌ها، سالن‌های ورزشی، سینماها و اماکن مذهبی و... در استرالیا تعطیل خواهند شد، این در حالی است که رستوران‌ها و کافه‌ها فقط می‌توانند به صورت بیرون‌بر آماده ارائه‌ی خدمات به مردم باشند.

دولت استرالیا 66/4 میلیارد دلار را به منظور مقابله با شیوع بی‌سابقه‌ ویروس کرونا اختصاص داد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا پس از جلسه‌ی کابینه ملی، اعمال محدودیت‌های جدید و قرنطینه سراسری کشور را اعلام کرد.

تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در استرالیا طی روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است و به یک هزار و 315 نفر رسیده است. تاکنون هفت نفر در استرالیا بر اثر بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند.

با اعمال محدودیت‌های جدید در استرالیا بسیاری از مشاغل متوقف خواهند شد اما سوپر مارکت‌ها، پمپ بنزین‌ها، داروخانه‌ها و خدمات تحویل درب منزل نیز همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

نخست وزیر استرالیا گفت که تصمیم بر آن شد که مدارس باز بمانند اما در صورت نیاز والدین می‌توانند فرزندان را به مدارس نفرستند.

وی همچنین گفت: «من نمی‌توانم ببینم که فرزندانمان یک سال تحصیلی کامل را به دلیل شیوع کرونا از دست بدهند.»
 

آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به ۵۵۰۰ نفر افزایش یافت / تشدید قرنطینه شهرها

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 5476 نفر افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمارهای اعلام‌شده از سوی این نهاد دولتی، طی 24 ساعت گذشته 651 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند.

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز بیش از 59 هزار نفر اعلام کرده است. در 24 ساعت گذشته 5560 فرد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا شناسایی شده‌اند.

 ایتالیا برای جلوگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا قصد دارد هرگونه مسافرت در این کشور را ممنوع اعلام کند. با وجود تشدید قرنطینه شهرها در ایتالیا، آمار مرگ و میر در این کشور روز به روز در حال افزایش است و به بیش از ۵۴۰۰ مورد رسیده است.

ایتالیا بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور روز پنج‌شنبه از لحاظ آمار قربانیان ویروس کرونا، از چین ــ که در رسانه‌های غربی به‌عنوان مبدأ شیوع کرونا معرفی می‌شود ــ نیز پیش افتاد.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا اکنون حدود 68 درصد بالاتر از تعداد قربانیان این ویروس در چین است.


منبع: 
1. ایسنا / استرالیا قرنطینه سراسری شد
2. تسنیم / یونان هم به‌دلیل شیوع کرونا قرنطینه سراسری می‌شود
3. ایندیپندنت فارسی / آنگلا مرکل در قرنطینه: پزشک صدراعظم آلمان کرونایی شد
4. ایسنا / رند پاول سناتور آمریکایی به کرونا مبتلا شد

5. مهر / ثبت ۸۱۴۹ مورد جدید از ابتلا به کرونا در آمریکا/گاردملی واردعمل شد
6. تسنیم / تصویب لایحه وضعیت اضطراری سلامت در فرانسه برای ۲ ماه
7. تسنیم / آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به ۵۵۰۰ نفر رسید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.