بازدید معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)

حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با حجت الاسلام دکتر بهرامی، رئیس مرکز نور دیدار و گفتگو کردند.
دوشنبه، 27 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازدید معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)
به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه دکتر قشقایی، مسئول پژوهشگاه وقف، حجت الاسلام و المسلمین افروغ سردبیر پرتال فرهنگی راسخون و جمعی از مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با حجت الاسلام دکتر محمدحسین بهرامی، رئیس مرکز نور دیدار و گفتگو کردند.
 
گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و تبریک ایام با سعادت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، وقف را امری بسیار با اهمیت و پر برکت در اسلام برشمرد و بیان داشت: وقف جنبه‌های علمی پژوهشی فراوان دارد و گستردگی آن بسیار است در همین راستا یکی از کارهای پژوهشی صورت گرفته در سازمان اوقاف، موسوعه وقف در 12 جلد است که چاپ شده و در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: در حوزه دیجیتال در سازمان اوقاف، فعالیت‌های خوبی صورت گرفته که از جمله آن‌ها کتابخانه وقف است که از سال 95 آغاز شده و در فاز اول به بهره برداری رسیده است و فعلاً 277 عنوان کتاب روی پایگاه، بارگزاری شده است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تشریح فعالیت‌های آتی این سازمان در حوزه دیجیتال افزود:
در نظر داریم با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، کتابخانه جامع وقف را تولید و در اختیار پژوهشگران قرار دهیم.
 
همچنین دکتر قشقایی مسئول پژوهشگاه وقف نیز ضمن تأیید تولید کتابخانه جامع وقف بیان داشت: از آنجا که بعد از تولید این کتابخانه تا چند سال، کار دیگری انجام نخواهد شد، بنا داریم در کنار افزودن بحثِ خیرات که موضوعی دامنه‌دار و مفصل است، با تجمیع کتب مرتبط با وقف، اسناد و مدارک مرتبط با وقف، وقف نامه ها و .... کاری جامع تولید و عرضه شود.
گفتنی است در ادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین دکتر بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام خجسته دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، بهبود و رونق تعاملات بین سازمان‌ها را امری مهم دانست و افزود:
سرعت پیشرفت تکنولوژی بسیار بالا است و اگر کمی درنگ کنیم از این قطار سریع السیر عقب می‌مانیم.

دکتر بهرامی تداوم فعالیت‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی را نیازمند پشتوانه‌ای از جنس وقف دانست و بیان داشت: علاوه بر اینکه در زمینه تولید محتوای دینی می‌توان از واقفان مدد جست، می‌توان نتیجه و خروجی‌های مرکز را به صورت موقوفه‌هایی عام و خاص واگذار کرد. مثلاً اگر دیتای روایاتِ اعراب خورده و موضوع زده را موقوفه در نظر بگیریم، هر کس بخواهد تولید دینی داشته باشد می‌تواند از این گنجینه دینی استفاده کند.
 
گفتنی است، در پایان جلسه با توجه به کار مشترکی که با عنوان کتابخانه تخصصی وقف انجام شده بود توافق شد این کار ارزشمند در دو فاز ادامه یابد و جناب آقای مهرابی و حجت الاسلام و المسلمین خوانساری به عنوان نمایندگان طرفین برای نهایی سازی فاز اول و تعریف و فعال سازی فاز دوم معرفی شدند.

 
دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با رئیس مرکز نور

دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با رئیس مرکز نور

دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با رئیس مرکز نور

دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با رئیس مرکز نور

دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با رئیس مرکز نور

منبع: نورسافت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.