لیگ قهرمانان| خداحافظی آبی پوشان از رقابت ها / علت ناکامی استقلال چه بود؟

دیدار استقلال و پاختاکور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با شکست دو بر یک شاگردان مجید نامجومطلق پایان یافت.
يکشنبه، 6 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
لیگ قهرمانان| خداحافظی آبی پوشان از رقابت ها / علت ناکامی استقلال چه بود؟
به گزارش راسخون، در جریان مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دو تیم استقلال و پاختاکور ازبکستان به مصاف هم رفتند که این بازی با شکست دو بر یک آبی پوشان به پایان رسید تا شاگردان نامجومطلق با قبول این باخت، از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار بروند.
 
نیمه اول
بازی در دقایق اولیه بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند یکدیگر را محک بزنند تا بتوانند موقعیت‌هایی رو دروازه یکدیگر ایجاد کنند.

در ادامه تیم پاختاکور بود که قصد داشت با نزدیک شدن به محوطه جریمه استقلال فرصت‌هایی را برای خود ایجاد کند اما مقاومت آبی‌پوشان باعث شد تا موقعیت خطرناکی در نیمه زمین استقلال ایجاد نشود.

تا دقیقه ۲۵، توپ و میدان در دست حریف ازبکستانی بود اما فرصت قابل توجهی روی دروازه هیچ تیمی ایجاد نشد. در مقابل تیم استقلال در نیمه زمین خود باقی مانده بود و در برابر فشارهای حریف مقابله کرد.

در دقیقه ۲۵ هافبک تیم پاختاکور شوتی از پشت محوطه جریمه روانه دروازه استقلال کرد که واکنش سید حسین حسینی را به همراه داشت. در ادامه ضدحمله‌ای برای استقلال ایجاد شد و دیاباته در محوطه جریمه پاختاکور قرار گرفت اما شوت او را دروازه‌بان حریف ازبکستانی مهار کرد.

در دقیقه ۳۱، استقلال به گل رسید. علی کریمی، هافبک آبی پوشان از ضربه ایستگاهی که برای استقلال به وجود آمد استفاده کرد و با یک شوت کات دار دروازه پاختاکور را باز کرد تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود آبی پوشان پیش برود.

پس از این گل استقلال برتری نسبی نسبت به حریف خود داشت و پاختاکور در تلاش بود تا با خارج شدن از فشار استقلال فرصت‌هایی را برای خود به وجود بیاورد.

تلاش پاختاکور برای زدن گل مساوی در دقیقه ۴۳ به نتیجه رسید و چران با ضربه سر موفق شد گل تساوی این بازی را به ثمر برساند.

در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل دیگر بی ثمر بود تا این بازی در نیمه با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.
 
نیمه دوم
نیمه دوم با گل زود هنگام تیم پاختاکور آغاز شد. دردیوک از اشتباه مدافعان استقلال نهایت استفاده کرد و با حضور در محوطه جریمه آبی پوشان موفق شد با یک شوت محکم دروازه شاگردان مجید  نامجومطلق را باز کند و نتیجه بازی را دو بر یک به سود تیم ازبکستانی پیش بیندازد.

بعد از این گل، استقلال سعی کرد تا فشار روی پاختاکور، موقعیت هایی را روی دروازه حریف ایجاد کند اما تیم ازبکستانی با مدیریت بازی سعی داشت نتیجه بازی را به سود خود حفظ کند.

در دقیقه ۵۵ مهدی قایدی در موقعیت بسیار خوب و با جلو آمدن دروازه‌بان حریف فرصت باز کردن دروازه‌بان را داشت اما شوت کم جان این بازیکن را مدافعان پاختاکور دفع کردند. در ادامه استقلال بازهم فرصت گلزنی داشت که ارسال قایدی از سمت چپ محوطه جریمه پاختاکور، ضربه دیاباته را به همراه داشت که دروازه‌بان حریف مهار کرد.

آبی پوشان در ادامه حملات خود بازهم سعی داشتند به دروازه پاختاکور نزدیک شوند. در دقیقه ۸۰ این بازی، دیاباته با پاس مهدی قایدی در محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد که شوت این بازیکن با اختلافی کم از دروازه پاختاکور به بیرون رفت. پیش از این موقعیت خطرناک داور برخورد توپ تا دست ماشاریپف در محوطه جریمه را خطای پنالتی تشخیص نداد که مورد اعتراض بازیکنان و نیمکت نشینان استقلال قرار گرفت.

استقلال در ادامه حملات خود برای زدن گل مساوی ناموفق بود و در مقابل پاختاکور ازبکستان سعی داشت تا این نتیجه را حفظ کند و در نهایت این بازی با پیروزی دو بر یک حریف ازبکستانی به پایان رسید تا این تیم پاختاکور باشد که با پیروزی در این بازی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، علی کریمی، مسعود ریگی (دقیقه ۷۸- مسعود ریگی)، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۶۸- زکریا  مرادی)، ارسلان مطهری (دقیقه ۵۴- آرش رضاوند)، مهدی قایدی و شیخ دیاباته

ترکیب پاختکور: الدوربک سویونوف، فرخ سایفی‌اف، ایگور کریمتس، آنزور اسماعیل‌اف، خوجی‌اکبر علی‌جانف، عادل‌جان خاموربکوف ،سردار سابیرخودجائف، داستونبک خامداموف (دقیقه ۷۳- جواهیر سیدیکف)، جلال‌الدین ماشاریپوف، ارن دردیوک (دقیقه ۷۳- ایگور سرگئیف)، دراگان چران
 

دلایل باخت آبی پوشان مقابل پاختاکور چه بود؟


لیگ قهرمانان| خداحافظی آبی پوشان از رقابت ها / علت ناکام استقلال چه بود؟
 
یک بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال می‌گوید نداشتن یک تیم کامل در مصاف با پاختاکور، یکی از عوامل شکست آبی‌پوشان مقابل حریف ازبکستانی بود.

کیانوش رحمتی، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست آبی‌پوشان مقابل پاختاکور ازبکستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: تیم‌های ایرانی باید یاد بگیرند در هر ۳ روز یک بازی کنند. نداشتن یک تیم کامل در این بازی و نبود دفاع چپ و راست تیم  و بازیکنانی که شرایط ایده‌آل نداشتند باعث باخت استقلال شد. به نظر من ضعف داوری در صحنه هند پنالتی کاملا مشهود بود و استقلال می‌توانست با دریافت این پنالتی به نتیجه مساوی برسد.

او درباره عملکرد تیم پاختاکور گفت: پاختاکور خیلی خوب بازی کرد و کنترل خوبی روی بازی داشت. این تیم روی حفظ توپ فردی و جمعی عملکرد خیلی خوبی داشت و با تعداد پاس‌هایی که دادند استقلال را عصبی کردند. استقلال تلاش خود را کرد و زحمت خود را کشید اما بازی خوب حریف، کاملا آبی‌پوشان را را تحت تاثیر قرار داد.

رحمتی افزود:  ما در شروع بازی عقب نشستیم و تیم حریف بر بازی مسلط بود و توانست بازی را مدیریت کنند. حریف مقداری در خط دفاعی، عملکرد ضعیف‌تری داشت و اگر استقلال انرژی بیش‌تری داشت، می‌توانست به دفاع حریف فشار بیاورد و گل‌های بیش‌تری به ثمر برساند.

وی در پایان گفت: به بازیکنان استقلال خسته نباشید می‌گویم اما ایراداتی باعث شد آبی‌پوشان در این بازی پیروز نشوند. ما در بعضی پست‌ها ناقص هستیم. ما در دفاع چپ و راست بازیکنان جایگزین خوبی نداشتیم و در عوض فرسایشی شدن مسابقات، باعث شد استقلال نتواند به پیروزی برسد. ما در شبی بازی را باختیم که به هیچ عنوان تیم کاملی نداشتیم.

یک داور پیشین فوتبال ایران نیز معتقد است داور دیدار استقلال ایران و پاختاکور اشتباهات تاثیرگذاری را داشت.

نوید مظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره داوری دیدار استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان توسط احمد الکاف گفت: داور روز بدی را داشت و در نتیجه بازی تاثیرگذار بود. او ۳ اشتباه حیاتی کرد و داوری فاجعه‌ای را رقم زد.

او ادامه داد: اولین اشتباه او روی گل نخست استقلال بود. در آن صحنه داور باید خطای قایدی را می‌گرفت اما او اشتباه کرد و خطای مدافع پاختاکور را اعلام کرد. هم‌چنین در ادامه مهدی قایدی از سمت راست وارد محوطه جریمه حریف شد که بازیکن حریف او را هول داد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.

او در پایان گفت: آخرین اشتباه داور دقایق پایانی بود که توپ در محوطه جریمه پاختاکور به دست مدافع این تیم برخورد کرد که داور باز هم پنالتی اعلام نکرد و اشتباه کرد.


منبع: 
1. خداحافظی استقلال با لیگ قهرمانان آسیا / ایسنا
2. دلایل باخت استقلال مقابل پاختاکور چه بود؟ / ایسنا
3. مظفری: داوری دیدار استقلال و پاختاکور فاجعه بود / ایسنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما