لطف اله نسبی در گفتگو با راسخون:

نوشاد هنوز شانس المپیکی شدن دارد/روبروشدن با بزرگان تنیس روی میز بچه ها را به خودباوری می رساند

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران با بیان اینکه نوشاد هنوز شانس المپیکی شدن دارد، گفت: خوشبینم که اتفاق خوبی در المپیک بیافتد و بتوانیم مدال بگیریم.
يکشنبه، 19 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نوشاد هنوز شانس المپیکی شدن دارد/روبروشدن با بزرگان تنیس روی میز بچه ها را به خودباوری می رساند
جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص شرایط ملی پوشان پینگ پنگ ایران اظهار داشت: کار بچه ها را رصد می کنم و آنها را زیر نظر دارم. خدا را شکر ملی پوشان در شرایط خوبی قرار دارند. نیما و نوشاد عالیمان در فرانسه هستند و در لیگ این کشور برای تیم هایشان بازی می کنند. حضور این دو برادر در این کشور برای ما خوب است چرا که در شرایط مسابقه ای قرار دارند و به تَبَع آن تمریناتشان هم مرتب برگزار می شود. وقتی بازیکنی در کوران بازی ها باشد، آمادگی اش هم خوب است و از این بابت نگرانی وجود ندارد. هدایی هم در لیگ مجارستان حضور دارد و برای تیمش بازی می کند. او هم به مانند بردران عالمیان از شرایط خوبی برخوردار است و توانسته بازی های خوبش را در این کشور به نمایش بگذارد. ما هرچقدر در چنین فضاهایی بازیکن داشته باشیم، از آن سود می بریم. چرا که آنجا تیم های قدرتمندی شرکت می کنند و می توانیم حرفه ای تر کار را دنبال کنیم.

بازی های نیما و نوشاد را از طریق اینترنت می بینم
وی افزود: بقیه ی نفرات ما هم در ایران حضور دارند و برای مسابقات انتخابی تیم ملی آماده می شوند. وضعیت بچه های ما در کل خوب است. درست است بخاطر شرایط کرونا نمی توانیم آن طور که باید نمی توانیم اردو داشته باشیم اما شرایط بچه ها را زیر نظر دارم. مثلا بازی های نیما و نوشاد را برخی مواقع دانلود می کنم و در فضای اینترنت می بینم. ملی پوشان داخل کشور را هم در تماس هستم و شرایط تمرینی شان را پیگیری می کنم. در هرحال با این شرایط مجبوریم کنار بیائیم. امیدوارم بتوانیم تیم خوبی آماده کنیم و برای بازی های پیش رو به خوبی مهیا شویم.

در مسابقات آسیایی دنبال مدال های خوش رنگ هستیم
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران تصریح کرد: برنامه های اردویی را به فدراسیون داده ام. باید برای مسابقات آسیایی که در شهریور ماه قرار است به میزبانی قطر برگزار شود، آماده شویم. برای آماده سازی تیم ملی، 4 تا 6 مرحله اردو در نظر گرفته ایم و هم در تهران و هم در ماهشهر این اردوها را برنامه ریزی کردیم. بعید می دانم میزبانی قطر جابه جا شود چون این کشور میزبانی هایی متعددی را در مسابقات مختلف با تعداد زیاد عهده دار شده و از آن برآمده است. این کشور به شدت روی رعایت پروتکل ها حساس است. حتی برای مسابقات کسب سهمیه ی المپیک هم که این کشور میزبان بود، به خوبی از پس آن برآمد و هیچ مشکلی پیش نیامد. به همین خاطر میزبانی مسابقات آسیایی تنیس روی میز را هم به آنها داده اند. هدف ما این است بتوانیم بازی های خوبی به نمایش بگذاریم و مدال های خوش رنگی بگیریم.

نوشاد شانس المپیکی شدن دارد
لطف اله نسبی در خصوص اینکه آیا نوشاد عالمیان هم می تواند سهیمه ی المپیک بگیرد؟ گفت: مسابقه ای برای انتخابی المپیک دیگر در میان نیست. منتظریم فدراسیون جهانی اعلام کند تا چند نفر می توانند از طریق رنکینگ سهمیه بگیرند. واقعا معلوم نیست که نوشاد بتواند از طریق رنکینگ سهمیه بگیرد یا نه اما شانس المپیکی شدن دارد و باید منتظر بمانیم. این دیگر دست نوشاد نیست که بخواهد مسابقه ای بدهد و از آن طریق شانسش را امتحان کند. باید دید در رنکینگ چه رتبه ای نصیبش می شود.
نوشاد هنوز شانس المپیکی شدن دارد/روبروشدن با بزرگان تنیس روی میز بچه ها را به خودباوری می رساند
خوشبینم در المپیک مدال بگیریم
وی در خصوص بازی های المپیک ژاپن خاطرنشان کرد: همه سعی می کنند با بهترین آمادگی و تدارک وارد المپیک شوند. این مسابقات این قدر میدان بزرگی است که چکیده ی ورزشکاران دنیا در آن حضور دارند و همه دنبال مدال هستند. ورزشکار می رود که در این میدان سخت و بزرگ مزد زحمت هایش را بگیرد. یک مدال المپیک می تواند به خصوص برای ورزشکاران ایرانی، زندگی شان را متحول کند. ورزشکاری که بتواند مدال المپیک بگیرد، مشخص است که سالها کار کرده و از خیلی از لذت های زندگی اش زده و فقط دنبال تمرین و مسابقه بوده است. داشتن هدف در ورزش مهم است اما مهمتر از آن برنامه ریزی و روشی است برای رسیدن به هدف. با شرایطی که ملی پوشان ما دارند می توانیم خوش بین باشیم تا انشالله اتفاق خوبی برای پینگ پنگ ما بیافتد.
 
لیگ ما پدیده های خوبی داشت
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران با اشاره به برگزاری لیگ افزود: بعد از اینکه کرونا خیلی از مسابقات ورزشی را متوقف کرد، لیگ پینگ پنگ هم نتوانست برگزار شود. خدا را شکر امسال شرایطی مهیا شد تا فدراسیون بتواند با رعایت پروتکل ها این بازی ها را انجام بدهد. تیم های قدرتمندی هم شرکت داشتند و انصافا بچه های بااستعداد و پدیده بازی های درخشانی انجام دادند. شور و حرارت و انگیزه واقعا موج می زد. مدت ها بود در مسابقات رسمی بچه ها دور هم جمع نشده بودند و لیگ انگیزه ها را بیشتر کرده بود. خدا را شکر خروجی این لیگ این بود که پدیده های کم سن و سالی را دیدیم و زیر نظر گرفتیم. خیلی از این استعدادها پشتوانه ی تیم ملی هستند و نباید آنها را رها کنیم. لازمه ی این کار پیگیری مدام شرایطشان است. امیدوارم شرایطی را مهیا کنیم و بتوانیم این استعدادها را در اردوهای تیم ملی جمع کنیم. هدایت کردن این پدیده ها خیلی مهم است تا آنها برای تیم ملی پشتوانه باشند. در این سن خیلی حساس هستند و باید از آنها مراقبت کرد تا فرم خوبشان حفظ و ارتقاء پیدا کند. البته برای آنها برنامه های خوبی داریم و مطمئن باشید این استعدادها را رها نمی کنیم.
 
روبروشدن با حریفان درجه یک به خودباوری بچه ها کمک می کند
جمیل لطف اله نسبی گفت: همین استعدادها آینده ی تیم ملی هستند. فدراسیون و مسئولان باید کمک کنند تا بتوانیم این پشتوانه سازی را برای ایران داشته باشیم. از فدراسیون و کمیته ملی المپیک تشکر می کنم که توانستند شرایط خوبی را مهیا کنند تا المپیکی ها هم کار خود را پیش ببرند. تمام تلاش ما این است بتوانیم پینگ پنگ را در مسابقات بین المللی سربلند کنیم. بعد از مسابقات آسیایی که شهریورماه در قطر برگزار می شود، مسابقات جهانی هم از 2 تا 8 آذر در هیوستون آمریکا برگزار خواهد شد. امیدوارم بتوانیم در این مسابقات حضور پیدا کنیم. حاضر شدن در رقابت های جهانی باعث افزایش تجربه و آمادگی می شود. روبروشدن با حریفان بزرگ و رنکینگ های برتر این رشته، خودباوری را در بچه ها بیشتر می کند و این رویدادها می تواند قبل از برگزاری المپیک بچه ها را به مرز آمادگی و پختگی برساند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما