بهتاش فریبا در گفتگو با راسخون:

استقلال سال طلایی در پیش دارد/نباید با انتظار قهرمانی، تیم را تحت فشار بگذاریم

پیشکسوت استقلال گفت: درست است که همه ی هواداران ما دنبال قهرمانی هستند اما فعلا نمی توان در مورد آن قضاوت کرد و باید اجازه داد تیم راه خودش را برود.
شنبه، 1 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
استقلال سال طلایی در پیش دارد/نباید با انتظار قهرمانی، تیم را تحت فشار بگذاریم
بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شروع فصل بیست و یکم با برد استقلال اظهار داشت: همه می دانند که سخت ترین روزهای لیگ، همان آغاز لیگ است. به خاطر اینکه به قول ما فوتبالی ها به دلیل بدنسازی سنگین، بدن ها قفل است و هنوز بازیکنان نتوانستند آن شرایط آرمانی را بدست آورند. در کنار آن، تیم تغییرات زیادی داشته و تا با هم هماهنگ شوند و تیم جا بیافتد، باید به آنها فرصت داد. ضمن اینکه جوان های زیاد خوبی هم جذب شده اند که حسین زاده و خاقانی پتانسیل خیلی خوبی از خودشان نشان دادند. خط دفاعی باتجربه ای داریم و هافبک های ما به خصوص آرش رضاوند روز خوبی را مقابل هوادار داشت. تیم حریف از وسط زمین پرس سنگین گذاشته بود و اجازه ی بازیسازی نمی داد. به همین خاطر اصلا بازی شرایط خوبی در نیمه ی اول نداشت و موقعیت ها کم بود. ما اصلا نتوانستیم در طول نیمه ی اول برای یک بار هم شده از پرس سنگین حریف خارج شویم. به همین دلیل مالکیت توپ هم نداشتیم و سرعت انتقال توپ ما از دفاع به هافبک و بعد به خط حمله ضعیف و بد بود.
 
هنوز هنگم چرا داور پنالتی وریا را تکرار داد
وی افزود: کادر فنی به موقع متوجه این موضوع شد و در نیمه ی دوم با آوردن مهدی مهدی پور توانست پرس تیم حریف را بشکند. به خاطر اینکه از دو طریق می شود، از زیر فشار حریف خارج شد. اول اینکه با داشتن بازیکنان تکنیکی، که البته حسین زاده و خاقانی در این بخش یکی دوبار موفق بودند و دوم اینکه با ارسال پاس بلند پشت دفاع حریف. با آمدن مهدی پور این نقیصه برطرف شد. چون این بازیکن پاس های طولی و قطری خیلی خوبی می دهد و به بازی استقلال نظم داد. وقتی او آمد، تیم راه افتاد و مهاجمان صاحب توپ شدند. موقعیت های خوبی هم گیر آوردیم. اما واقعا هنوز هنگم که چرا داور پنالتی ویا غفوری را تکرار داد؟ مگر بازیکنی داخل محوطه بود؟ البته که پیروزی و کسب 3 امتیاز با گل در جریان بازی خیلی دلچسب تر است اما آن پنالتی می توانست قوت قلبی برای ادامه ی کار تیم باشد. هوادار هم انصافا خیلی خوب پرس کرده بود اما هیچ تیمی در دنیا نیست که بتواند 90 دقیقه ی کامل را با فشار بازی کند. البته بازی جذابی از آب درنیامد که آن هم دلیل دارد. تیم ها هنوز از زیر فشار تمرینات بدنسازی رها نشدند و باید تا هفته ی سوم، چهارم صبر کنیم. آن وقت می شود روی تیم ها نظر فنی داد و در مورد شرایط امسالشان قضاوت کرد.
 
مهم گرفتن 3 امتیاز است نه کیفیت بازی
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: به عقیده ی من مهم نیست تا هفته ی چهارم، پنجم چطور و با چه کیفیتی بازی می کنید. مهم این است که این هفته ها تا تیم ها جا نیفتادند باید هر طور شده، 3 امتیاز را بگیریم. تیم ها جا بیافتند، دیگر امتیاز گرفتن با شانس و اقبال میسر نیست و باید برنامه داشت و تلاش کرد. همیشه تیم های مدعی قهرمانی، امتیازات اول فصل را جمع می کنند چون در نیم فصل دوم تیم ها خیلی سخت امتیاز می دهند. من به کادر فنی، بازیکنان و باشگاه تبریک می گویم که این بازی مهم و آغازین را بردند.  واقعا 3 امتیاز مهمی بود و در ادامه می تواند خیلی به تیم کمک کند. بازی به بازی تیم بهتر می شود و شک نکنید بهتر از این خواهیم شد. با اضافه شدن نفرات دیگر مثل روزبه چشمی و بازیکنان خارجی، روند حرکتی تیم بهتر و باکیفیت تر خواهد بود.
 
سیستم استقلال تفاوتی نکرده است
بهتاش فریبا با بیان اینکه سیستم استقلال با فصل پیش هیچ تفاوتی نکرده است، گفت: از الان زود است بخواهیم در مورد تفکر فرهاد مجیدی حرف بزنیم. اما سیستم همان سیستم فصل گذشته و 3-5-2 است. برای پاسخ دادن به این سوال باید تا هفته های چهارم پنجم صبر کنیم. فوتبال استقلال بیشتر روی زمین است و این تیم تا الان نتوانسته در زمین تمرینی صاف و خوب تمرین داشته باشد. البته زمین آرارات را گرفته اند و تا ورزشگاه دستگردی آماده شود، زمان می برد. این قدرت مدیریت را نشان می دهد که دو ورزشگاه خیلی خوب به باشگاه اضافه شد. البته نیمه ی دوم خوب بودیم و وضعیت روبه بهبود رفت. خارجی ها که اضافه شوند، می توانیم بهتر هم بشویم. اما نباید با این حرف ها تیم و بازیکنان را تحت فشار قرار دهیم. آنچه از وضعیت تیم مشخص است، بچه ها دارند با آرامش کار را پیش می برند و باشگاه و مدیریت هم کمک کرده تا وضعیت به ثبات برسد. خوشبختانه بازی اول هم 3 امتیاز بدست آمده و می توانیم با روحیه ی بهتر و امیدوارتر به ادامه ی لیگ فکر کنیم. این تیم نیاز به اعتماد به نفس، انرژی مثبت و حمایت دارد.
 استقلال سال طلایی در پیش دارد/نباید با انتظار قهرمانی، تیم را تحت فشار بگذاریم
تیمی مثل استقلال بازیکن بزرگ می خواهد
وی در خصوص اینکه آیا استقلال بازیکن بزرگی دارد که بتواند تیم را در مسیر قهرمانی قرار دهد؟ خاطرنشان کرد: این واقعا تفکر کاملا درستی است که تیم بزرگ باید بازیکن بزرگ و تاثیرگذار داشته باشد. آن هم تیمی مثل استقلال که هواداران پرشمار و میلیونی دارد. بازیکن بزرگ با تجربه اش و بازیکن جوان با دوندگی و انرژی اش، تیم را پیش می برند. تلفیق درست از باتجربه و جوان می تواند یک تیم قدرتمند بسازد و استقلال اکنون به نظر می رسد این شرایط خوب را دارد. ما دروازه بان و خط دفاعی باتجربه ای داریم. در خط هافبک قدرت و تکنیک داریم و مهدی پور و رضاوند در عین جوانی، باتجربه هم هستند. روزبه چشمی را هم به آنها اضافه کنید. بازیکنان خارجی هم می توانند به کمک آنها بیایند. ارسلان هم در خط حمله خیلی پرانرژی و دونده ظاهر شد. تمرکز تیمی ما برای شروع بد نبود و بالانس دفاعی خوبی داشتند. موقعیت آنچنانی به حریف ندادند. البته تیم هوادار هم خوب کار کرد و اگر در خط حمله باتجربه تر بودند، می توانستند بهتر عمل کنند. وریا روز خیلی خوبی داشت. او بازیکنی است که وقتی آماده باشد، تیم را به جلو می برد. اضافه شدن هافبک های نفوذی به خط حمله هم توان هجومی را بالا می برد و هافبک های رونده ی خوبی داریم که می تواند دست مربیان را برای رسیدن به ترکیب ایده آل باز بگذارد.
 
نباید با انتظار قهرمانی تیم را تحت فشار قرار دهیم
پیشکسوت استقلال با بیان اینکه هواداران از این تیم همیشه انتظار قهرمانی دارند، افزود: هواداران امسال هم بیش از گذشته تشنه ی قهرمانی هستند. دلیلش هم مشخص است چون سالهاست تیم در لیگ برتر قهرمان نشده. در جام حذفی جام گرفتیم اما به پای لیگ نمی رسد. البته که انتظار قهرمانی و فشار زیاد گذاشتن روی بازیکنان، تیم را به حاشیه می برد و بازیکنان استرس می گیرند. اما با انگیزه و انرژی ای که من از بازیکنان و کادر فنی دیدم، این تیم می تواند کارهای مهمی انجام دهند. باید بازی به بازی پیش بروند و تمرکزشان را روی نتایج بگذارند و کاری به این حرف ها نداشته باشند. تیم هم نیاز به حمایت دارد. چند هفته که پیش برود، هم توان و قدرت تیم را بهتر می توانیم ببینیم و هم می شود راحت تر صحبت کرد که این تیم قدرت قهرمانی دارد یا نه. باید تیم هم شرایطی بوجود بیاورد که هواداران راضی باشند. باید فعلا حمایت کنیم و انرژی مثبت بدهیم. مدیریت هم کارهای خوب و بزرگی در این مدت انجام داده است. البته که نباید از تیم هایی مثل سپاهان، پرسپولیس و حتی گل گهر غافل شویم. گل گهر تیم گردن کلفتی دارد و واقعا خوب هزینه کرده است. سپاهان تیمش حرف ندارد و بیشترین و باکیفیت ترین بازیکنان را دارد. قشنگی فوتبال به این است که قابل پیش بینی نیست و فکر می کنم امسال لیگ جذابی در پیش خواهیم داشت.
 
استقلال سال طلایی در پیش دارد
بهتاش فریبا با اشاره به مشکل مالی استقلال گفت: فکر می کنم مانع اصلی که استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوص نمی دهند، همین حق پخش تلویزیونی است. وقتی تیم ها خصوصی شوند، تلویزیون مجبور است پول حق پخش را بدهد. اگر این حق باشگاه پرداخت شود، دیگر نیازی به دولت نیست. نیازی نیست که هرسال و هر ماه تن وبدن هوادار بلرزد که فلان پرونده ی مالی بازیکن و مربی خارجی آمد. باشگاه به راحتی می تواند به تعهد مالی خود عمل کند. آن وقت باشگاه دنبال حق کپی رایت و بنگاه اقتصادی می رود.اسپانسر سال قبل چقدر به استقلال پول داد و چقدر خودش سود برد؟ اینها مگر شفاف است. الان اسپانسر جدیدی هم که می گویند 500 میلیارد می دهد، اتفاق خوبی است که افتاده. البته که باید با این مبلغ پول استراماچونی، دیاباته، میلیچ و پادوانی را بدهند. این اتفاق اگر نهایی شود، می تواند خیلی از مشکلات باشگاه را حل کند. مدیریت باتجربه ای هم بالا سر باشگاه است و بعید می دانم این قرارداد در نهایت طوری پیش برود که باشگاه از آن ضربه بخورد. البته کارهایی که مدیریت جدید انجام داده خیلی کارهای معمولی است. مثل گرفتن زمین تمرین خوب و اسپانسر. اینها کارهای روتین است اما چون استقلال در سالهای اخیر این شرایط را نداشته، برای ما کار بزرگ جلوه می کند. بزرگترین اقدام هم بازسازی کمپ مرحوم ناصرخان حجازی است که واقعا اقدام اساسی و به جایی بود. هم وسط شهر است و هم رفت و آمد برای بازیکنان بهتر می شود. فراهم کردن شرایط سخت افزاری، نشان می دهد که کادر مدیریت دارد کار می کند. با برنامه هایی که مدیریت دارد، انشالله سال خوب و طلایی در پیش خواهیم داشت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما