صادق ورمرزیار در گفتگو با راسخون:

استقلال از باختن فاصله و به برد عادت کرده است/امیدوارم مقابل تیم های مدعی هم بتوانیم امتیاز بگیریم

پیشکسوت استقلال گفت: تیم ما با نتایجی که گرفته از باخت فاصله و به برد عادت کرده است و امیدوارم مقابل تیم های مدعی و قدرتمند هم این روند را بتواند ادامه دهد و امتیاز بگیرد.
چهارشنبه، 12 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
استقلال از باختن فاصله و به برد عادت کرده است/امیدوارم مقابل تیم های مدعی هم بتوانیم امتیاز بگیریم
صادق ورمرزیار در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شروع طوفانی استقلال در لیگ بیست و یکم که با 3 برد پیاپی همراه بوده، اظهار داشت: قطعا همیشه کسب 3 امتیاز شیرین است. اما چرا این شیرینی بردها بیش از پیش اهمیت دارد، به این دلیل است که تا به حال در هفت هشت فصل اخیر چنین عملکردی از استقلال ندیده بودیم. البته که نباید فراموش کنیم در ابتدای فصل، قرعه ی خوبی به تیم ما خورده و هنوز تیم ها به شرایط آرمانی برای شروع مسابقات نرسیده اند، توانستیم از این موقعیت به خوبی سود ببریم. این 3 برد باعث شد تا تیم از لحاظ ذهنی و روحی روانی به برد عادت کند. ضمن اینکه بازیکنان بعد از گذشت 3 دیدار، توانستند از همدیگر شناخت و درک بهتری پیدا کنند و خودشان را با شرایط تیم وفق دهند. به عقیده ی من الان دیگر استقلال روی غلتک افتاده و و به آن آمادگی لازمی که برای ادامه ی فصل نیاز داشتیم، رسیده است. از حالا باید روی نکاتی تمرکز کنند که در چند بازی اخیر روی آن ضعف داشتند. مهم این بود که امتیازهای بازی های اول را کامل گرفتیم و توانایی بازیکنان به اثبات رسید.
 
استقلال باید از مالکیتش بیشتر استفاده کند
وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال فصل بیست و یکم با فصل پیش چه تفاوتی کرده است؟ افزود: از نگاه فنی اگر بخواهیم در مورد روند تیم امسال با فصل گذشته، مقایسه ای داشته باشیم، تفاوت آنچنانی در تیم ایجاد نشده است. اما مهم این است که از این قرعه ی خوبی که به استقلال افتاده، نهایت استفاده را کردیم و تیم به بردن عادت کرده است و از باخت ها فاصله گرفته. کم کم باید به سمت رفع برخی مشکلات دفاعی و ساختاری برویم. مثلا وقتی دنبال گرفتن مالکیت توپ هستیم و می خواهیم بازی مالکانه داشته باشیم، باید بتوانیم از این برتری سودی هم ببریم و ایجاد موقعیت کنیم. وقتی در بخش ایجاد موقعیت گل شانس های بیشتری بتوانیم بدست بیاوریم، قطعا می توانیم امید پیروزی در هر بازی را بالا ببریم. به هرحال هیچ تیمی کامل نیست و باید اجازه و زمان بدهیم تا رفته رفته کاستی ها از بین برود. این کار نیز با تمرین بیشتر و با گذشت زمان میسر می شود. فراموش نکنیم که خیلی از بازیکن هایی که الان برای استقلال بازی می کنند، سال قبل در این تیم حضور نداشتند و تازه وارد هستند. باید به این جوانها هم فرصت داد تا خودشان را پیدا کنند.
 
مشکل استقلال بالا رفتن میانگین سنی برخی از خریدهاست
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: ما جوانهای خوبی در تیم استقلال می بینیم که می توانند در مسابقات آینده خودشان را بهتر با شرایط وفق دهند. اگر الان امثال حسین زاده موقعیت های مناسب گلزنی را هدر می دهند، رفته رفته بهتر می شوند و قطعا خودشان را ثابت می کنند. اما مشکلی که الان استقلال دارد با آن مواجه می شود، الا رفتن میانگین سنی است. باید مراقب باشیم تا از این شرایط تیم ضربه نخورد. اگر دقت کنید سن قاسمی نژاد، ژستد و برخی بازیکنان بالاست. خریدهای باسن بالا ریسک است و حداقل قراردادبستن با این بازیکنان باید طوری باشد که باشگاه آسیب نبیند. اما اگر بازیکنان جوان را اضافه می کنیم، حداقل می دانیم که آنها آینده ی تیم هستند و می توانند توانایی شان را با فرصت بیشتر نشان دهند. ما دیدیم یامگا  در بازی اول خودش 2 گل زد و دوندگی خوبی داشت. اما در بازی با تراکتور او را به خوبی بستند و این بازیکن در طول بازی نتوانست خودش را از بند مدافعین حریف آزاد کند. از او باید به نحو احسن استفاده شود. او می تواند گره گشای استقلال باشد به شرطی که مثل بازی اول پرتوان و دونده ظاهر شود. این بازیکن باید خلاقیت خودش را در کنار خلاقیت تیمی، بالا ببرد. درک بهتری از پاسورها و بازیسازی هافبک ها پیدا کند و شعاع حرکتی اش را ارتقاء بدهد.
 استقلال از باختن فاصله و به برد عادت کرده است/امیدوارم مقابل تیم های مدعی هم بتوانیم امتیاز بگیریم
قاسمی نژاد باید پای انتخابش بایستد
صادق ورمرزیار در خصوص ناراحتی قاسمی نژاد از نیمکت نشینی اش در استقلال، گفت: قطعا این ناراحتی و اعتراض ها شرایطی را بوجود می آورد که شاید در آخر باعث جدایی شود. به نظرم باید خیلی زود تکلیف این طور بازیکن ها مشخص شود تا در ادامه به تیم ضربه نخورد. کادر فنی هم باید از همه ی داشته هایش استفاده کند و به همه فرصت بازی بدهد تا در شرایط بازی قرار بگیرند و توانایی خودشان را نشان دهند. بازیکنان هم باید تمرکزشان را روی تمرین و پیشرفت بگذارند تا کادر فنی مجاب شود از آنها بیشتر بازی بگیرد. اما در کل بحثم این است که بازیکن باید مطیع کادر فنی باشد و انتخابی که کرده است باید پای آن بایستد. این اصلا حرفه ای نیست که بازیکن فقط در بستن قرارداد همه ی موارد حرفه ای بودن را رعایت کند اما وقتی کمتر به او بازی می رسد، بخواهد زیر میز بزند و بگوید من ناراحتم. بازیکن باید خودش را با شرایط وفق دهد و با عملکردش ثابت کند که کادر فنی اشتباه می کند. این طور ناراحتی ها و غرولندها در نهایت باعث می شود تا صدای اعتراض بقیه هم بلند شود و تیم به حاشیه برود. باید خیلی زود برای این طور موردها کادر فنی تصمی بگیرد و اجازه ندهد، تیم به حاشیه برود.
 
قضاوت در مورد "گابریله پین" زود است
وی با بیان اینکه باید از تجربه و توانایی فنی "پین" بیشتر استفاده شود، خاطرنشان کرد: قبلا در مورد کادر فنی صحبت های زیادی شده است و بهتر است این طور پاسخ دهم که بازهم افرادی می توانند روی نیمکت استقلال باشند تا مجیدی بتواند از راهنمایی شان استفاده کند. پین بخشی از مشکلات را حل کرده ونشان داده که تجربه ی لازم و کافی را دارد. اما فکر می کنم زود است در مورد او قضاوت کنیم. باید به او فرصت کافی بدهیم و در آینده عملکرد فنی اش را آنالیز کنیم.
 
هم قدرت دفاعی و هم ضعف مهاجمان حریف باعث کلین شیت شده
پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه آیا این تیم به دلیل ضعف مهاجمان حریف یا سیستم خوب دفاعی در 3 بازی ابتدایی لیگ گلی دریافت نکرده است؟  افزود: هر دو مورد می تواند باشد. هم اینکه هنوز استقلال با تیمی مواجه نشده که واقعا محک بخورد و مهاجمان زهرداری داشته باشد و هم اینکه با اضافه شدن دانشگر توان و تجربه ی دفاعی بیشتر شده است. به هرحال برای محک خوردن واقعی، نیاز به زمان است. همان طور که گفتم مهم 3 امتیاز بازی های اول است که موفق به کسب آن شدیم. این بردها تیم را روی ریل قرار می دهد. امیدوارم این عملکرد دفاعی و امتیاز گرفتن مقابل تیم های مدعی هم اتفاق بیافتد. چون امسال به نظرم 4، 5 تیم شرایط خیلی خوبی از خودشان نشان دادند. تیم هایی که بالای جدول هستند. گل گهر هم تیم قلدری دارد. جابجایی تیم سپاهان نسبت به دیگر تیم ها کمتر بوده و واقعا تیم قدرتمندی دارند و در هر پست از چند مهره ی خیلی خوب سود می برند. ضمن اینکه آنها مشکلات مالی استقلال و پرسپولیس را ندارند.
 
بگذارید ای اف سی کند باشگاه های ما حرفه ای هستند!
صادق ورمرزیار در خصوص صادر شدن مجوز آسیایی استقلال گفت: ما داریم خودمان را گول میزنیم. وقتی خودمان می دانیم حرفه ای نیستیم، چرا باید تظاهر به حرفه ای بودن کنیم؟ هنوز از سال 96 نزدیک 500، 600 میلیون از استقلال طلب دارم. اگر آن موقع پولم را می گرفتم، می توانستم خیلی کارها با آن انجام دهم. الان هم می گویند پولی نداریم به تو بدهیم. امسال حذف نشوند، سال دیگر این اتفاق می افتد. امیدوارم واقعا حذف نشوند و زود حرفه ای شوند. اما با این اوضاعی که می بینم به زودی این اتفاق می افتد. بگذارید ای اف سی فکر کند باشگاه های ما حرفه ای هستند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.