جواد شیرزاد در گفتگو با راسخون:

اراده ای برای پاک سازی فوتبال وجود ندارد/مجیدی بعد از دربی تمرکزش را از دست داد

مدافع چپ پای اسبق استقلال معتقد است فرهاد مجیدی بعد از دربی تمرکز خودش را از دست داده و نتوانسته تیمش را مثل قبل آماده کند.
چهارشنبه، 7 ارديبهشت 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
اراده ای برای پاک سازی فوتبال وجود ندارد/مجیدی بعد از دربی تمرکزش را از دست داد
جواد شیرزاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به نوسان استقلال در هفته های گذشته، اظهار داشت: متاسفانه دربی فضای سنگینی برای استقلال بوجود آورد. بعد از این بازی استقلال درگیر حواشی زیادی شد و کادر فنی و بازیکنان تمرکزشان را از دست دادند. همین عدم تمرکز روی کار فنی باعث شد این تیم در جام حذفی هم کنار برود. متاسفانه به رغم اینکه این تیم می توانست شانس خودش را برای گرفتن جام حفظ کند، اما در ورزشگاه خودش باخت و نتوانست از این فرصت خوب سود ببرد. هرچه بود جام حذفی تمام شد و باید تمام تلاش خود را بکنند تا تیم به هم نریزد. این تیم باید هرچه زودتر خودش را جمع و جور کند تا حداقل قهرمانی لیگ برتر از دست نرود. باید بچه ها تمام تمرکز خود را بگذارند و با تلاش زیاد امتیازهای باقی مانده را بگیرند. استقلال 3، 4 بازی است که روند خوب قبلی اش که با انسجام و دوندگی همراه بود را ندارد. باید این مشکل عیب یابی شود و بتواند در ادامه ی مسیر لیگ برتر هم خوب بازی کند و هم امتیازهای خوبی را بگیرد.
 
بیانیه دادن ها تمرکز استقلال را به هم می ریزد
وی با اشاره به اینکه شاید حذف از جام حذفی کمی در روحیه ی استقلال در لیگ برتر اثر منفی بگذارد، افزود: بچه ها باید تمرکز کنند. الان موقعیت حساسی است و بعد از سالهاست که این تیم در بهترین فرمش برای گرفتن جام قرار گرفته است. شرایط طوری رقم خورده که بخاطر حضور فولاد و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ وقفه ایجاد شده است. این وقفه می تواند به استقلال برای بازسازی روحی اش کمک کند. مدیریت مجیدی در این مقطع فصل خیلی مهم است که چطور بتواند تیمش را هدایت و رهبری کند. این بیانیه دادن ها تمرکزتیم را می گیرد. این حرف زدن های بی مهابا علیه داوران و بقیه هم آرامش خودش و هم تیم را خدشه دار می کند. این مسائل باعث شده است آرامش تیم به هم بریزد. متاسفانه بعد از 21 سال فقط اسم حرفه ای را یدک می کشیم. هنوز فوتبال ما در بیشتر ارکانش آماتور است. معمولا در فوتبال روز دنیا مربیان بزرگ روانشناس هم هستند و اگر هم نباشند حتما در کنار تیم یک روانشناس دارند. به موقع در برابر مسائل واکنش مثبت نشان می دهند و اجازه نمی دهند تیم و بازیکنانشان به هم بریزند. بازی منچستر سیتی و لیورپول در لیگ برتر که حساس ترین دیدار بود، چقدر زیبا بود و آدم لذت می برد. بعد از بازی با آن حرکات حرفه ای پپ و کلوپ فکر می کنم همه بیشتر از خود فوتبالشان لذت بردند. در هر شرایطی احترام رقیب را حفظ می کنند. این نشان می دهد که چقدر با آنها فاصله داریم.
 
اولین گام در پیشرفت پذیرش اشتباه است
بازیکن پیشین استقلال تصریح کرد: در فوتبال ما متاسفانه همه دنبال مقصر هستند. از مربی، مدیرعامل و بازیکن گرفته تا همه دوست دارند هرکس یا مجموعه ای را زیر سوال ببرند جز اینکه شکست را به عملکرد خودشان ربط بدهند. در همه ی شکست ها و نتایج بد زمین کج است یا داوران اشتباه می کنند اما مربیان هیچ نقص و اشتباهی ندارند. بخاطر همین است که هیچ پیشرفتی نداریم. همیشه بلدیم بقیه را قضاوت کنیم و متاسفانه این روش زشت حتی در فوتبال ملی هم دنبال می شود. باید به جای این حرف ها دانش خود را بالا ببریم. نشان دادن بازی های اروپایی و سطح اول دنیا بدون درس گرفتن و یادگرفتن هیچ ارزشی ندارد. باید از آنها الگو برداری کنیم و اشتباهات خود را اصلاح کنیم. اگر شکستی پیش می آید به معنای واقعی عذرخواهی کنیم و ذهن ها را به مساول دیگر نبریم. اولین گام در مسیر پیشرفت، پذیرش اشتباه است که باعث می شود آدم دنبال برطرف کردن آن برود. امیدوارم روزی برسد بتوانیم این مسئله را درک و اجرا کنیم.
 ارداه ای برای پاک سازی فوتبال وجود ندارد/مجیدی بعد از دربی تمرکز خودش را از دست داد
استقلال غفلت کند، پرسپولیس به صدر می رسد
جواد شیرزاد با بیان اینکه شانس استقلال برای قهرمانی خیلی زیاد است، گفت: بچه ها باید بدانند که اختلاف 6 امتیازی خیلی زود می تواند جبران شود به خصوص اینکه رقیب شان پرسپولیس است. اگر این تیم تمرکزش را سریع به دست نیاورد و غفلت کنند، پرسپولیس می تواند به آنها برسد. این شکست مقابل نساجی در جام حذفی تلنگر خیلی خوبی به استقلال بود تا لیگ را با تمرکز بیشتری پیش ببرند. مسلم است که این تیم بعد از دربی نتوانسته آن شرایط روحی روانی مناسبی که قبل از این بازی را داشت، بدست آورد. آن انسجام تیمی و خودگذشتگی قبلی در تیم مشهود نیست. همیشه بازیکنان از هم حمایت همه جانبه می کردند اما در چند بازی اخیر در تیم آن را ندیدیم. این عدم تمرکز شاید بخشی به وقفه ها برگردد و بخشی هم به طولانی شدن لیگ که باعث می شود بار روانی ایجاد شود. درست است که استقلال بازی های سختی در پیش دارد اما پرسپولیس هم نوسان دارد. هر وقت کنار زمین و بیرون زمین تمرکز نداشته باشید، تیم به هم می ریزد. یحیی گل محمدی بعد از آن اتفاقات دربی باعث شد تیمش و خودش تمرکزشان را از دست بدهند. اشتباهات داوری هم جزئی از فوتبال است. متاسفانه بین مربیان ما این بد جا افتاده است که هرکس داد و بیداد بیشتری کنار زمین بکند، امتیاز بیشتری می گیرد. این اصلا برای فوتبال ما خوب نیست. آن هم مربی ای که همه آن را به متانت و آرامش می شناختیم.
 
مجیدی نباید کسی را متهم و تخریب کند
وی ادامه داد: استقلال باید روحیه برتری جویی اش را حفظ کند. تیمی که تا اینجا نباخته و توانسته با تمام حواشی و سختی ها بجنگد و صدرنشین باشد، حتما شایسته ی قهرمانی است. من فوتبال بازی کردم و می دانم در استقلال چقدر بازی کردن سخت است. اتفاقا بازی هرچقدر سخت تر باشد، تمرکز بازیکنان بیشتر می شود. بازی های به ظاهر آسان را دست کم می گیرند. البته فراموش نکنید که هیچ بازی آسان نیست و هرتیمی با چند برابر انگیزه مقابل استقلال و پرسپولیس قرار می گیرند. تنها کاری که استقلال باید انجام دهد این است که خیلی زود آرامش و تمرکز خودشان را حفظ کنند. تمام دغدغه ها را کنار بگذارند و برای 6 بازی باقی مانده تا آخر توانشان مایه بگذارند. تیم های دیگر هم بدون شک دنبال این هستند تا اولین شکست استقلال را رقم بزنند. پس لازم است که با تمام توان و حواس جمعی بازی کنند. به نفع استقلال نیست که وارد بازی روانی شود. شاید مجیدی به خاطر اینکه فشار را از روی خودش و بازیکنان بردارد و کم کند، علیه داوری موضع گیری کرد. این هم یک حربه است. انتقاد کردن سازنده بد نیست اما اینکه بخواهیم گروهی یا کسی را متهم و تخریب کنیم اصلا خوب نیست. محرم نویدکیا یکی از مربیان خوب و بادانش است. سبکی که او در پیش گرفته، دنبال کار خودش است و کسی را هم در ناکامی تقصیرکار معرفی نمی کند. لازم است فوتبال ما به این مسیر برود و هرکس کار خودش را بکند.
 
اراده ای برای پاک سازی در فوتبال وجود ندارد
جواد شیرزاد در پایان با اشاره به اینکه آیا جادو جنبل در لیگ برتر را تائید می کند؟ گفت: مطمئن باشید یک چیزهایی است که همه حرف می زنند. هم من می دانم و هم شما و هم همه ی فوتبالی ها اما هیچ وقت نتوانستیم ثابت کنیم. همیت و انسجام و اراده ای متاسفانه برای از بین بردن این کارها و پاک کردن فوتبال وجود ندارد. خودم به این مسائل اصلا اعتقادی ندارم ولی یکسری اتفاقات بدون شک می افتد. همه ی این مسائل تا زمانی که خلافش ثابت نشود، باعث می شود همه همدیگر را متهم کنندو تلاش بقیه را زیر سوال ببرند. در گذشته از تبانی داور، بازیکن، مربی و حتی مدیرعامل داشتیم و ثابت شده است. اگر اراده و جدیت باشد، می توانند فوتبال را از این مسائل پاک کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.