اختصاصی راسخون

حضرت زهرا (س) از واقفین برجسته زنان جهان اسلام است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی گفت: حضرت زهرا(س) از واقفین برجسته زنان جهان اسلام است.
يکشنبه، 18 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حضرت زهرا (س) از واقفین برجسته زنان جهان اسلام است

 ویرایش عکس آذر ماه 98

راسخون: حضرت زهرا (س) از واقفین برجسته زنان جهان اسلام است


حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین سالی است که اداره کل اوقاف خراسان رضوی پرچم عزای حضرت زهرا (س) را در ایام فاطمیه در استان به اهتزار در می آورد و در کشور نیز دومین سالی است که عزاداری یاس نبوی برگزار می شود.


گنابادی نژاد ادامه داد: نقطه برجسته و ویژگی ممتاز شخصیت حضرت زهرا (س) در اینست که این حضرت بنده خالص و برگزیده خدا بود. از دیگر ویژگی های حضرت فاطمه (س) الگوی رفتاریست که از این حضرت باقی مانده و ایشان در عرصه های مختلف از جمله عرصه کار و خیرات، صدقات و فعالیت های عام المنفعه اهتمام زیادی داشتند.
 

حضرت فاطمه دارای سجایای اخلاقی بسیاری نیز بود که از جمله آن می توان به ولایت مداری و دفاع آن حضرت از امامت در طول عمر کوتاه ایشان اشاره کرد و این یک درس بزگ برای همگان است. از حیث عبادی، اعتقادی و در صحنه عمل نیز موقوفات بزرگی از جمله باغ های هفت گانه در مدینه از آن حضرت به جا مانده و حضرت زهرا از برجسته ترین واقفین زن جهان اسلام است.
 

ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس اداره اوقاف به سمت اقامه عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در این ایام گام برداشته است. مجموعاً 244 برنامه و مراسم عزاداری حضرت زهرا در 54 بقعه و امامزاده در 19 شهرستان استان شامل عزاداری و سینه زنی و در برخی مناطق اطعام محرومان در نظر گرفته شده بود.

توزیع 2 هزار پوستر یاس نبی در بقاع شهرستان ها، توزیع 3 هزار پوستر عزاداری ظهر شهادت، توزیع 5 هزار پرچم خودرویی و سیاه پوش کردن خیابان های منتهی به حرم مطهر (ع) به شکلی متمایز از جمله این اقدامات بود.


از ساعت 9 صبح روز شهادت تا اذان ظهر برنامه هایی شامل تلاوت قرآن، عزاداری، سینه زنی و برگزاری مسابقه یاس نبوی پیش بینی شده بود. مدیر کل اوقاف خراسان رضوی تاکید کرد: پرسشنامه های مسابقه یاس نبوی در روز شهادت در بین شرکت کنندگان توزیع شد و جوایز این مسابقه،‌ 18 کمک هزینه عمره، 118 پلاک طلای یا زهرا، 18 کمک هزینه عتبات، 18 سفر سوریه، 18 سفر مشهد و هزاران جایزه دیگر می باشد.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.