رییس اداره اوقاف شهرستان قم:

برگزاری سلسله محافل انس با قرآن در جوار مرقد مطهر امامزاده علی ابن جعفر(ع)

به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه قم و همزمان با برگزاری بیست وهشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم محافل انس با قرآن ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد.
پنجشنبه، 16 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برگزاری سلسله محافل انس با قرآن در جوار مرقد مطهر امامزاده علی ابن جعفر(ع)

راسخون: به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه قم و همزمان با برگزاری بیست وهشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم محافل انس با قرآن ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد.


این محافل از یازدهم تیرماه ویژه کودکان و نوجوانان در جوار مرقد مطهر امامزاده علی بن جعفر(ع) با حضور شرکت کنندگان در طرح نشاط معنوی و کانونهای مساجد استان با حضور قراء و حفاظ ممتاز برگزار گردید.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به برگزاری بیست وهشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نمایندگان بیش از 60 کشور اسلامی در تهران و در راستای ایجاد شور و نشاط قرآنی همزمان با برگزاری این مسابقات در سطح استان  بیان کرد: این محافل قرآنی  که در جوار بزرگترین گلزار شهدای قم و آستان مقدس امامزاده علی ابن جعفر (ع)‌برگزار گردید  با نثار و اهدای گل به مزار مطهر شهیدان مدفون در گلزار علی بن جعفر و احترام به امامزاده مطهر مدفون در این مکان آغاز شد و در طی 5 روز شاهد حضور چشمگیر نوجوانان قرآنی و شرکت کنندگان در طرح تابستانی نشاط معنوی بود.


حجت الاسلام میرحسینی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم در حاشیه این محافل به لزوم برگزاری برنامه های قرآنی در بین جوانان ونوجوانان جهت انس با این کتاب آسمانی و بهره گیری از رهنمودهای ارزنده کلام وحی  تأکید نموده و برگزاری جلسات و محافل قرآنی را یکی از اصلی ترین برنامه های اوقاف وا مور خیریه در طول سال در جوار مرقد مطهر امامزادگان برشمرد.


میر حسینی  تصریح کرد: محافل دیگر نیز در سایر برگزار می‌شود که زمان و مکان آن متعاقباً اعلام می‌شود .


وی ابراز کرد: تلاوت ابتدایی قرآن کریم، اجرای سرود توسط گروه های برتر مساجد  و قرائت یکی از قراء ممتاز استانی از دیگر برنامه‌های این محافل بود.


ایشان افزودند: آقایان فروغی، محمدی و ... از قراء برتر استان در این محافل به تلاوت مجلسی پرداخته و ازاجرای برنامه توسط گروههای تواشیح ممتاز کشور از جمله گروه میعاد و بقیت الله در این محافل استفاده شد.


وی سخنرانی با موضوع «انسان در قرآن» و توزیع جزوه آیات تلاوت شده به همراه ترجمه و تفسیر مختصری از آیات را از دیگر برنامه‌های این محافل برشمرد.
ایشان در پایان با توجه به موفقیت آمیز بودن این طرح و استقبال مطلوب شرکت کنندگان ابراز امیدواری کرد تا در سایر بقاع متبرکه نیز موفق به برگزاری چنین محافلی باشیم.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.
901
منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط