عضو هيات رئيسه مجلس:

جريان انحرافي به حاشيه امن مفسدان اقتصادي تبديل شده است

محمد دهقان گفت: برخی افراد منتسب به جریان انحرافی كه در گذشته شعارهای تند مبارزه با مفاسد اقتصادي را سر مي دادند ، اكنون به حامي اصلي وحاشيه امن مفسدان اقتصادي تبديل شده اند.
شنبه، 19 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جريان انحرافي به حاشيه امن مفسدان اقتصادي تبديل شده است

راسخون : محمد دهقان گفت: برخی افراد منتسب به جریان انحرافی كه در گذشته شعارهای تند مبارزه با مفاسد اقتصادي را سر مي دادند ، اكنون به حامي اصلي وحاشيه امن مفسدان اقتصادي تبديل شده اند.
 

به گزارش راسخون به نقل از فارس نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانات رئیس قوه قضائیه مبنی بر "مانع‌تراشی برخی دستگاه‌های اجرایی در انجام وظیفه قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی" اظهار داشت: نحوه مبارزه با فساد مالی تاکنون جواب‌گو نبوده است و باید این شیوه برخورد تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه منظور از فساد اقتصادی، عملیاتی است که افراد قدرتمند درون حکومت هستند که از طریق تبانی با فرصت‌طلبان و سودجویان خارج از حکومت، اموال بیت‌المال را غارت می‌کنند، تصریح کرد: اگر افراد قدرتمند درون حکومت در فساد اقتصادی نباشند، اصلاً این نوع فساد شکل نخواهد گرفت، لذا هر چه افراد درون حکومت دارای قدرت بیشتری باشند برخورد با فساد اقتصادی سخت‌تر می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه قوه مجریه به معنای عام نقش اصلی را در پیشگیری و برخورد مدیریتی مفاسد اقتصادی دارد، عنوان کرد: آنها باید با افرادی که در درون دولت مرتکب فساد اقتصادی می‌شوند، برخورد جدی کرده و با برکناری، آماده‌سازی پرونده آنها و ارجاع به قوه قضائیه دست این افراد را از بیت‌المال کوتاه کنند.

وی با بیان اینکه دولت پیش از برخورد قضايی با مفسدین اقتصادی درون خود باید با آنها برخورد اداری کند، خاطرنشان کرد: اگر قوه مجریه افراد متهم به فساد اقتصادی را برکنار نکند و در عین حال نیز با همه وجود از آنها دفاع کرده و اجازه ندهد قوه قضائیه به اتهامات آنها رسیدگی کند، نشان دهنده انحرف جدی آنها در مسیر مبارزه با مفسدان اقتصادی است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تأکید کرد: متأسفانه این دولت نیز با وجود تمام شعارهایی که در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی و عدالت‌خواهی داده، دچار این بلیه شده است.

* فساد اقتصادی 3 هزار میلیاردی تاکنون سابقه نداشته است

وی با اشاره به اینکه بی‌سابقه‌ترین مفاسد اقتصدی در حال حاضر توسط برخی افراد قدرتمند درون این دولت صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ما هیچ‌گاه فساد اقتصادی 3 هزار میلیاردی نداشته‌ایم اما امروز این نوع فساد بسیار پیچیده شده است و بنابراین برخورد با آنها نیز باید پیچیده باشد.

دهقان ادامه داد: همانگونه که در اخبار نیز منتشر شد یک جریان انحرافی در درون دولت درصدد است یک شرکت عظیم اقتصادی مربوط به دولت را با یک عملیات پیچیده حقوقی به تصاحب خود درآورد که البته با پیگیری قوه قضائیه جلوی اقدام آنها گرفته شد.

*مفاسدی که درون دولت شکل گرفته عادی نیست
 
وی بیان داشت: چنین مفاسدی که درون دولت شکل گرفته عادی نیست و به دلیل پیچیدگی آن نیز برخورد با آن باید با پیچیدگی و کارشناسی یک تیم قوی انجام شود لذا ما در این زمینه دچار ضعف هستیم و سیستم فعلی پاسخگو نیست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس عنوان کرد: خود قوه قضائیه که مسئول برخورد قضایی با فساد اقتصادی است، گاهی با بهانه‌ها و ابهام‌هایی که در درون این قوه مطرح است زمینه برخورد با مفاسد را کند می‌کند.

* نفاق پیچیده مشکلی بزرگتر از فساد اقتصادی است

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما قبل از آنکه دچار فساد اقتصادی باشیم، به یک نفاق پیچیده مبتلا هستیم؛ یعنی برخی افراد که منتسب به جریان انحرافی هستند شعارهای تند مبارزه با مفاسد را داده‌اند اما در عین حال بیشترین فساد در حوزه مربوط به خود آنها شکل می‌گیرد.

دهقان با بیان اینکه همیشه افرادی در درون دولت‌ها از مزایا استفاده می‌کردند و این بار نیز یک جریان انحرافی، درون دولت شکل گرفته و از امکانات آن سوءاستفاده می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه این جریان قدرتمند بوده و دچار فساد فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی نیز است و از این ‌رو رویکردش فرار رو به جلو است.

وی با بیان اینکه برخی افراد بیشترین شعار مبارزه با فساد را داده‌اند و در این زمینه حتی با مظلوم‌نمایی، خود را تنها نشان می‌دهند اما در عین حال بزرگ‌ترین مفاسد پیرامون آنها شکل گرفته است، یادآور شد: این وضعیت پیچیده است و برخورد با آن کار آسانی نیست لذا باید یک تیم قوی به این وضعیت رسیدگی کند.

* بدنه قوه قضائیه هنوز اراده جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی را ندارد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به ضربه‌ها و صدمات این مفسدان اقتصادی به کشور اشاره کرد و افزود: رئیس قوه قضائیه اراده مبارزه با اینگونه فساد را داشته و صادقانه این موضوع را اعلام کرده است اما این اراده هنوز در بدنه قوه قضائیه نهادینه نشده است.

وی با تأکید بر اینکه موضع رئیس قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است، متذکر شد: آقای آملی لاریجانی برای مبارزه با فساد اراده قطعی دارد اما "فسادستیزی" باید در سیستم قوه قضائیه نهادینه شود که این امر مستلزم زمان و یک برنامه‌ریزی قوی است.

دهقان با تأکید بر اینکه قوه قضائیه نباید در برخورد با مفسدان اقتصادی ملاحظه‌‌کاری کند و به نظر می‌رسد دچار این آسیب شده است، گفت: وقتی افراد با یک سطح محرز از فساد، دارای پرونده هستند و دادستان کل کشور نیز این موضوع را اعلام کرده و اسم آنها را مطرح کرده است، دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که قوه قضائیه در این زمینه مماشات کند.

*برخي افراد تحت تاثير جريان انحرافي بیشترین مانع تراشی را براي مبارزه با فساد اقتصادی انجام می‌دهند

وی به اظهارات رئیس قوه قضائیه در مانع تراشی دستگاه‌های اجرایی در برخورد با مفسدان اشاره کرد و افزود: این حرف کاملاً صحیح است، برخی افرادی که بیشترین شعار مبارزه با فساد را داده‌اند و با همین شعارها در جامعه محبوبیت کسب کردند، تحت تأثیر جریان انحرافی بیشترین مانع تراشی را در راه مبارزه با فساد اقتصادی انجام می‌دهند و قوه قضائیه نیز در این زمینه مصلحت‌اندیشی کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: برخورد با افراد فاسد نیاز به مجوز مقامات ندارد و قوه قضائیه باید جدی برخورد کند چرا که وقتی اتهام یک فرد به تأیید قضات برجسته کشور رسیده است، دیگر نیازی به اجازه گرفتن از سایر مقامات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی مصالح کشور را نیز در نظر گرفت، متذکر شد: وقتی قوه قضائیه می‌خواهد با مفاسد برخورد کند از طرفی نگران بر هم خوردن وضعیت کشور است، چرا که برخی افراد که تاکنون خود را ضد فساد نشان داده‌اند، تهدید می‌کنند که برخورد با برخی شخصیت‌های درون قوه مجریه خط قرمز محسوب می‌شود.

دهقان گفت: در جلسه رسمی هیئت دولت برخی دولتمردان اعلام کردند که برخورد با معاونین ما خط قرمز است، بنابراین اظهارات اینگونه موجب نگرانی است، اما به هر حال قوه قضائیه باید تمام جوانب را بسنجد و پس از اینکه اعلام کرد، دیگر نباید پروایی از برخورد با اشخاص قدرتمند داشته باشد.

* تهدید برخی دولتمردان موجب مصلحت‌اندیشی قوه‌قضائیه در برخورد با مفاسد شده است

وی تأکید کرد: مانع‌تراشی برخی از مقامات اجرایی وابسته به جریان انحرافی در برخورد با مفاسد اقتصادی حقیقت دارد و برخی افراد در این زمینه حتی تهدید کرده‌اند که اگر با جریان انحرافی برخورد شود اداره کشور را رها می‌کنیم و همین مواضع موجب مصلحت‌اندیشی قوه قضائیه شده است.

دهقان در خصوص اینکه آیا می‌توان اظهارات فرهنگی اخیر رئیس جمهور را نوعی فرافکنی برای سرپوش نهادن بر مفاسد اقتصادی جریان‌ انحرافی دانست یا خیر؟ بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر شاهد انحرافاتی در بخش فرهنگی هستیم و جای تعجب است که نقش حاشیه‌سازی‌های سرکرده جریان انحرافی به مقام ارشد اجرایی دولت سپرده شده است.

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

998

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.