آیت‌الله علوی‌گرگانی

رمز پیروزی و تداوم انقلاب اطاعت از رهبری است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اطاعت از خداوند، فرستادگان او، مراجع تقلید و رهبری نظام است.
سه‌شنبه، 3 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رمز پیروزی و تداوم انقلاب اطاعت از رهبری است

راسخون :یکی از مراجع تقلید قم گفت: رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اطاعت از خداوند، فرستادگان او، مراجع تقلید و رهبری نظام است.


به گزارش راسخون به نقل از فارس ، آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «اگر خواهان قبولی اعمال خود هستید باید از خداوند و فرستاده او یعنی انبیای الهی اطاعت کنید» که این مسئله خطاب به کسانی است که ایمان آورده و به دنبال قبولی عمل خود هستند.


وی افزود: اطاعت از رسولان الهی و ائمه اطهار(ع) و نیز اطاعت از مراجع تقلید و رهبری، همه در راستای اطاعت از خداوند است زیرا خداوند خود فرموده که اطاعت از فرستادگان او، اطاعت از پروردگار تلقی می‌شود.


این مرجع تقلید با بیان اینکه انبیا فرستادگان خداوند هستند، گفت: رسالت پیامبران باید دارای شواهد و دلایلی باشد که مشخص شود آنها از جانب خدا آمده‌اند که این دلایل در درجه نخست شامل معجزاتی است که رسولان به مردم نشان می‌دهند.


وی بیان کرد: برای قبول امامت نیازی به ارائه معجزه از جانب شخص امام نیست زیرا او از طرف پیامبر نصب و معرفی شده است اما برای اینکه بتوانیم رسالت شخص پیامبر را باور کنیم، باید معجزه‌ای از جانب او مشاهده کنیم.


‌علوی‌گرگانی با اشاره به اعلام عمومی ولایت حضرت علی(ع) توسط نبی مکرم اسلام(ص) افزود: چنانچه حضرت محمد(ص) این کار را نمی‌کرد ما نمی‌توانستیم از امیرمؤمنان پیروی کنیم.


وی گفت: خداوند هیچ‌گاه به‌صورت اعلان عمومی پیامبران را به مردم معرفی نمی‌کند بنابراین باید معجزاتی را که افراد عادی قادر به انجام آنها نیستند از فرستادگان او مطالبه کرد زیرا انجام این نوع خرق عادت‌ها تنها به وسیله قدرت الهی صورت می‌گیرد.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی معجزات انبیای الهی تصریح کرد: بعد از اثبات نبوت باید به تمام سخنان پیامبران عمل کرد که یکی از آنها نصب امام است.


وی افزود: رسول گرامی اسلام(ص) حضرت علی(ع) را به عنوان مولای مردم بعد از خود به آنها معرفی کرد و هر یک از امامان معصوم نیز امام بعد از خود را نصب کردند هرچند حضرت محمد(ص) در حدیث معروف جابر،‌ نام تمام 12 امام را ذکر کرده بود.


‌علوی‌گرگانی با بیان اینکه امامت شیعه ادامه یافت تا به عصر کنونی و به دست حضرت مهدی(عج) رسید، اظهار کرد: امامان معصوم(ع) برنامه زندگی را در اختیار ما گذاشته‌اند و نیز در عصر غیبت نماینده آنها یعنی علما و مراجع مشخص شده و به مردم معرفی شدند.


وی تصریح کرد: امام زمان(عج) در حدیث معروفی دستور داده است که مسلمانان در دوران غیبت در مسائل و حوادث پیش‌رو باید به راویان حدیث آنان مراجعه کنند، یعنی کسانی که حلال و حرام الهی را تشخیص دهند و کلام ائمه اطهار(ع) را درک کنند.


این مرجع تقلید با اشاره به اینکه علما و مراجع در شرایط کنونی حجت خداوند در زمین هستند، گفت: مردم جامعه اسلامی باید در زمان مشکلات از جمله دفاع از کشور مقابل دشمنان گوش به فرمان فرماندهی واحد باشند که خصوصیات او را امام زمان(عج) مشخص کرده باشند.


وی افزود: قرآن می‌فرماید همه شما باید مطیع خدا و پیامبر او باشید و اگر اطاعت نکنید تمام اعمال شما به‌هدر می‌رود زیرا مایه اصلی تمام اعمال اطاعت از خداست.


‌علوی‌گرگانی به لباس مقدس سپاه پاسداران به‌عنوان لباس حافظان امنیت کشور اشاره ‌و اظهار کرد: ملاک اطاعت از فرماندهی واحد در درجه نخست بر دوش سربازان سپاه است هر چند اعضای این نیرو از زمانی که وارد سپاه می‌شوند در همه مراحل اطاعت از فرماندهان را فرامی‌گیرند.


وی تمام اعمال نیروهای سپاه پاسداران را مطابق دستورات قرآن دانست و تصریح کرد: افسران سپاه باید قدر خود را بدانند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اطاعت سربازان از فرماندهان خود گفت: تمام فرماندهان نیز خود باید از رهبری نظام اطاعت کنند زیرا مراجع تقلید اختیار را به‌دست مقام معظم رهبری داده‌اند تا قدرت کشور مقابل بیگانگان و دشمنان اسلام حفظ شود.


وی خاطرنشان کرد: چنانچه قدرت واحدی در کشور وجود نداشته باشد، دشمنان به فکر حمله و آسیب به نظام اسلامی می‌افتند اما زمانی که قدرت واحده را ببینند متوجه می‌شوند که نخواهند توانست با این ملت به مبارزه برخیزند.


علوی‌گرگانی با اشاره به ترس ابوسفیان از سپاه اسلام در صدر اسلام افزود: زمانی که رهبر کفار مکه اطاعت مسلمانان از پیامبر اسلام(ص) را مشاهده کرد، متوجه شد که یارای مقابله با آنان را ندارد و این همان ترسی است که خداوند در دل دشمنان اسلام به وجود می‌آورد.


وی اختلاف را موجب از هم پاشیده شدن کشور دانست و تاکید کرد: تنها عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اطاعت از خداوند، فرستادگان او،  رهبری نظام اسلامی و مراجع تقلید است.

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

111

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.