گاف هيلاري كلينتون در گفتگو با صداي آمريكا درباره نظام پارلماني!

هيلاري كلينتون كه چهارشنبه شب پس از گفتگو با بي بي سي فارسي، به گفتگو با شبكه صداي آمريكا شتافته بود، در بخشي از گفتگوي خود، گافي عجيب داد و مشخص شد كه وزيرخارجه آمريكا فرق نظام رياستي با پارلماني را نمي داند.
پنجشنبه، 5 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 گاف هيلاري كلينتون در گفتگو با صداي آمريكا درباره نظام پارلماني!

راسخون : هيلاري كلينتون كه چهارشنبه شب پس از گفتگو با بي بي سي فارسي، به گفتگو با شبكه صداي آمريكا شتافته بود، در بخشي از گفتگوي خود، گافي عجيب داد و مشخص شد كه وزيرخارجه آمريكا فرق نظام رياستي با پارلماني را نمي داند.



به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، هيلاري كلينتون شب گذشته (چهارشنبه شب) پس از گفتگو با بي بي سي فارسي، به گفتگو با شبكه صداي آمريكا شتافت و با يكي از مجريان اين شبكه به گفتگو نشست.



وزيرخارجه آمريكا در پاسخ به اولين سوال مجري اين شبكه، گافي عجيب داد. وي پس از آنكه طبق روال هميشه مدعي ديكتاتوري بودن حكومت ايران شد، گفت: "اخیرا شنیده ام که حتی ممکن است ریاست جمهوری منتخبی از این پس نباشد..."



اشاره وزيرخارجه امريكا به موضوع اخير مطرح شده در ايران است كه در آن برخي ها معتقدند مي توان نظام رياستي را به نظام پارلماني تغيير داد. نظام پارلماني نيز يكي از نظام هاي مشهور و به رسميت شناخته شده در بسياري از كشورهاي دنياست و در ان نيز به نوعي رئيس جمهور با راي مردم مشخص مي شود، اما وزيرامور خارجه آمريكا با اين جمله خود، نشان داد كه تعريف و تفاوت اين دو نظام را نمي داند!



هيلاري كلينتون در گفتگوي قبلي خود با بي بي سي فارسي كوشيده بود قيام هاي مردم تونس، مصر و ليبي را به نفع آمريكا مصادره كند. در گفتگو با صداي آمريكا نيز مجري اين شبكه به ياري وزيرخارجه آمريكا شتافت و بدون آنكه سوالي از سوي بينندگان در اين زمينه مطرح شده باشد، بحث را به همين سو كشاند و وزيرخارجه آمريكا نيز تلويحا از فتنه گران سبز خواست كه درخواست خود از آمريكا براي كمك را آشكارا مطرح كنند تا آمريكا به كمك آنها بشتابد!



وي همچنين صراحتا اذعان كرد كه آمريكا در سال 2009 (سال 88) با برخي از سران فتنه گران ارتباط داشته است.



سوژه تكراري تحريم نيز اين بار پس از بي بي سي فارسي، در صداي آمريكا نيز مطرح شد و جالب اينكه هيلاري كلينتون اين بار شفاف تر منظور واقعي امريكا از تحريم ها را لو داد و گفت: "برای ارتباط و مذاکره کوشیده ایم و تا کنون موفق نشده ایم. و به تحریم روی آورده ایم تا شرایطی را ایجاد کنیم تا  رژیم ایران به ارتباط و مذاکره ترغیب شود".



وزيرخارجه آمريكا در پاسخ به سوال ديگري، براي مطرح كردن اتهامات حقوق بشري خود عليه ايران، نام "كوروش" را هم به ميان كشيد و گفت: "کوروش کبیر یکی از نخستین کسانی بود که در طول تاریخ بشری اعلامیه حقوق بشر را نوشت ..."



بخش ديگري از گفتگوي هيلاري كلينتون با صداي آمريكا بازهم مشابه گفتگوي همان شب با بي بي سي از آب درآمد و وي در پاسخ به سوالي درباره اتهام اخير آمريكا عليه ايران، بر روي اعترافات فرد بازداشت شده تكيه كرد و از مستند ديگري سخن به ميان نياورد و در در عين حال فقط مدعي شد كه "مستندات ما قوي است"!



هيلاري كلينتون همچنين در پاسخ به سوالي درباره گروهك تروريستي منافقين، با اشاره به خارج شدن اين گروهك از ليست گروه هاي تروريستي در اروپا، به نوعي اينگونه تداعي كرد كه احتمالا آمريكا نيز قصد چنين كاري دارد.



اما مجري صداي آمريكا و وزيرخارجه آمريكا هيچ اشاره اي به سابقه عملكرد اين گروهك در كشتار و ترور هزاران نفر از مردم بي گناه ايران و حتي عراق نكردند.



وزيرامور خارجه آمريكا در پايان سخنان خود، از دوربين صداي آمريكا به اصطلاح به گفتگوي مستقيم با مردم ايران پرداخت، به نوعي از عملكرد اين شبكه و بي بي سي ابراز رضايت كرد كه اين گفتگوها را ترتيب داده اند. وي همچنين نتوانست خوشحالي خود را پنهان كند و گفت: "دلم می خواهد که بازهم مصاحبه هایی این چنین انجام دهم  چرا که می خواهم گفتگویی مستمر با مردم ایران داشته باشم" اما نگفت كه همين چندي پيش خود دولتمردان آمريكا اذعان كرده بودند كه شبكه صداي آمريكا ديگر مخاطب و اثرگذاري خاصي در ايران ندارد و بايد تعطيل شود.

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

114

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.