محمدعلی کشاورز:

هنرمند آیینه تمام نمای فرهنگ یک سرزمین است

محمدعلی کشاورز؛ بازیگر پیشکسوت تئاتر ، سینما و تلویزیون معتقد است شرایط زندگی یک هنرمند آیینه تمام نمای فرهنگ و هنر یک سرزمین است که با ساخت مستند از آن این چهره جاودان می شود.
چهارشنبه، 14 دی 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هنرمند آیینه تمام نمای فرهنگ یک سرزمین است

راسخون : محمدعلی کشاورز؛ بازیگر پیشکسوت تئاتر ، سینما و تلویزیون معتقد است شرایط زندگی یک هنرمند آیینه تمام نمای فرهنگ و هنر یک سرزمین است که با ساخت مستند از آن این چهره جاودان می شود.


به گزارش راسخون به نقل از مهر، محمد علی کشاورز هنرمند صاحب نام با بیان این مطلب ضمن مثبت ارزیابی کردن ساخت پرتره مستند درباره زندگی هنرمندان گفت: در تمام دنیا رسم است که زندگی هنرمندان صاحب نام و صاحب تفکر در عرصه های مختلف توسط مسئولان بلند مرتبه فرهنگی فیلم و کتاب می شود و از این طریق نوع تفکر و اندیشه افراد به نوعی جاودانه می شود.

فیلمسازان جوان با عشق و انگیزه سراغ هنرمندان می رود

بازیگر فیلم "مادر" در ادامه افزود: متاسفانه در ایران چنین نیست و هیچ یک از مسئولان جز در مواردی انگشت شمار هیچ اثری در قالب فیلم و یا پرتره های سینمایی از هنرمند، نویسنده و شاعر برای آیندگان به جا نمی گذارند و تنها برخی از فیلمسازان جوان با عشق و انگیزه سراغ هنرمندان می رود و با ذهن جوان خود پرتره های مستند و یا داستانی از یک هنرمند را می سازند. هنرمندان بزرگ و صاحب نام در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر فعال بودند که می شد زندگی هریک از آنها را بررسی کرد و در اختیار نسل جوان قرار داد ولی متاسفانه مسئولان امور فرهنگی از انجام این مهم غفلت کردند.

کشاورز در پاسخ به این سئوال که دو مستند درباره زندگی و آثار ایشان ساخته شده است و او کدامیک از این فیلم های را به عنوان یک پرتره مستند کامل قبول دارد گفت: در سال 1387 علی دهباشی مدیر خوش ذوق مجله بخارا قصد داشت مراسم گرامیداشتی برای من در فرهنگسرای نیاوران بگیرد در آن زمان خانم مریم پیروند نزد من آمد و مستندی گزارش گونه به مدت بیست دقیقه برای نمایش در آن مراسم تهیه کرد و پخش هم شد .

وی در ادامه افزود: زمانی که در بیمارستان بستری بودم این خانم بار دیگر آمد و از من فیلم گرفت و احتمالا در تدوین فیلم را ادامه داده و بعد اعلام کرد که فیلم مستندی از زندگی و آثار من ساخته است این در حالی است که من فیلم کامل او را ندیدم و اصلا خبر نداشتم که ایشان چنین مستندی ساخته است.

مستند " دستم، پر تنهایی ست" پرتره کاملی از زندگی من است

این پیشکسوت هنر در ادامه افزود:  پس از این ماجرا آقای رحیم صدر ارتباط برقرار کرد و طی جلسه های متعدد دیدگاه خود نسبت به فیلمی که می خواهد بسازد را بیان کرد و من هم با صداقتی که در گفتار ایشان دیدم پذیرفتم که در مستند پرتره ای به کارگردانی این جوان فیلمساز همکاری کنم، بنابراین فیلم " دستم، پرتنهایی ست" داستان زندگی و آثار من است که به شکل کامل زوایای مختلف فعالیت من در تئاتر،سینما و تلویزیون را بررسی کرده است .

بازیگر نقش ماندگار "اسدالله خان" در سریال پدر سالار در ادامه صحبت های خود در پاسخ به این سئوال که کم و کیف برگزاری مراسم های بزرگداشت در سی امین جشنواره فیلم فجر را چطور ارزیابی می کند گفت: هنرمندان بزرگی در عرصه هنر تصویری این سرزمین در گذشته فعال بودند و هستند ولی متاسفانه برخی از این هنرمندان هیچگاه دیده نشده اند و یا مراسم های بزرگداشت که در شان هنر آنها باشد تا کنون برگزار نکرده اند .

وی در پایان افزود : اما یک عده از اهالی هنر هستند که مدام مطرح می شوند و در جشنواره های مختلف تقدیر می شوند این در حالی است که مسئولان در برگزاری مراسم ویژه تقدیر هنرمندان مختلف باید صادقانه عمل کنند.

لازم به ذکر است رحیم صدر کارگردان و مهدی حقیری نژاد تهیه کننده مستند "دستم ، پر تنهایی ست" هستند و شهرام  نجاریان مدیر تصویربرداری ، مینا تابنده تدوین ، محمد مهدی جسمانی  مدیر تولید،  مرتضی شمس و رامین ایرجی صدابرداران؛  آرش قاسمی صداگذار و طراح صدا، سورنا صفاتی موسیقی، سید وحید حسینی عکاس، بهاره للهی برنامه ریز، مرجان نوروزی و طیب نجفیان دستیاران کارگردان و ثمانه پور حمزه منشی صحنه از دیگر عوامل تولید پرتره مستند "دستم ، پر تنهایی ست" هستند. 

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

998

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.