همایش جهاد اقتصادی بانوی مسلمان برگزار شد

آقامیری: «دانایی در اطلاعات» خصیصه‌ای که طلاب باید فرا گیرند

سید محمدرضا آقامیری مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: امروزه در جهان در کمتر از یک ساعت، بیش از یک ترابایت اطلاعات تولید می‌شود که تنها بخش اندکی از آن اطلاعات مفید است لذا ما باید ابتدا دانایی در اطلاعات را فرا بگیریم.
دوشنبه، 25 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آقامیری: «دانایی در اطلاعات» خصیصه‌ای که طلاب باید فرا گیرند

 ویرایش عکس دی ماه 98

راسخون: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: امروزه در جهان در کمتر از یک ساعت، بیش از یک ترابایت اطلاعات تولید می‌شود که تنها بخش اندکی از آن اطلاعات مفید است لذا ما باید ابتدا دانایی در اطلاعات را فرا بگیریم.

 به گزارش راسخون به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدرضا آقامیری» مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در همایش «جهاد اقتصادی بانوی مسلمان» به بیان اهمیت تحقیق و پژوهش پرداخت و اظهار داشت: در خصوص پژوهش دو واژه «آموختن» و «تفهیم» وجود دارد که متأسفانه امروزه آنچه که متداول بوده و بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد، بحث آموختن است.

وی گفت: در بحث آموختن، امکان فراموش شدن بسیار است اما  تفهیم و فرا گرفتن موضوعات آموزشی با غنا دادن و پژوهش، موجب ماندگاری خواهد شد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با تأکید بر اینکه بحث تولید علم، یکی از مباحثی است که قطعا مقام معظم رهبری در کنار سایر تولیدات به آن اشاره داشته‌اند، تصریح کرد: کشور ما به دلیل ورود فناوری‌های از پیش تعیین نشده، گرفتار برخی معضلات شده است لذا تمام متعلقات نرم‌افزاری موجود در خانه‌ها متعلق به فراتر از مرزهای کشور است.

حجت‌الاسلام آقامیری با اشاره به بسیاری از پژوهش‌ها و مقالات دانشگاهی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد:  متاسفانه در حوزه علوم انسانی بیش از سایر حوزه‌ها این وابستگی وجود دارد، اقتصاد اسلامی مبتنی بر انفاق، اصولا با عنوان و ماهیت دیگری در خارج مطرح می‌شود.
وی افزود: اقتصاد غرب بر محور اسراف تکیه دارد لذا هرچه انسان بیشتر اسراف کند به لحاظ اقتصادی موفق‌تر خواهد بود، بنابراین موضوع اقتصاد اسلامی، چیزی است که ما باید در سال حمایت از تولید ملی مد نظر داشته باشیم. همچنین تولید منابع علوم انسانی که بخش اعظم آن باید توسط حوزه‌های علمیه تولید شود، می‌تواند وابستگی و بهره‌وری‌های ما را بهبود ببخشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با تاکید بر اینکه در تمام کشورهای دنیا بحث تولید اطلاعات مطرح است، گفت: میلیاردها سایت در جهان موجود است و شاید بیش از یک میلیون سایت نیز به تولید اطلاعات در کشور ما می‌پردازند و تولید محتوا اعم از متن و صدا و فیلم است از این رو یکی از مواردی که طلاب حوزه‌‌های علمیه باید به آن اهتمام داشته باشد، اتخاذ بهترین محتوا است.

حجت‌الاسلام آقامیری، رسالت حوزه‌های علمیه را تشخیص اطلاعات خوب از اطلاعات بد، عرضه و معرفی اطلاعات بهینه دانست و اظهار داشت: لازم است ما در زمره کسانی که اطلاعات خوب را تولید می‌کنند، قرار بگیریم که این اطلاعات به طور گسترده می‌تواند باب‌های مختلفی از علم و فناوری را برای ما باز کند.
وی تصریح کرد: سال‌های گذشته، مسئله اجتهاد یکی از مباحث دشواری که زمان زیادی باید صرف آن می‌شد اما امروزه با پیشرفت و تولید نرم‌افزارهای متنوع، شایسته است که طلاب گرامی در پژوهش‌های خود از امکانات نرم‌افزاری استفاده کنند.
 

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

7432

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما