قدردانی شبکه دو از آتش نشان فداکار

مدیر شبکه دو سیما با اهدای لوحی از خانواده آتش نشان فداکار، زنده یاد «امید عباسی» قدردانی کرد.
سه‌شنبه، 31 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قدردانی شبکه دو از آتش نشان فداکار

مدیر شبکه دو سیما با اهدای لوحی از خانواده آتش نشان فداکار، زنده یاد «امید عباسی» قدردانی کرد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، مدیر شبکه دو سیما با اهدای لوحی از خانواده آتش نشان فداکار، امید عباسی قدردانی کرد.

در لوحی که شب گذشته در برنامه «زنده باد زندگی» به مادر این شهید اهدا شد، آمده است: آیین جوانمردی و فداکاری در سایه نام نیکوی فرزند شما می‌درخشد.

بنا بر این گزارش،  24 اردیبهشت، وقتی صدای آژیر در شهرک شهید باقری تهران پیچید کسی تصور نمی کرد، حریق آتش در طبقه دهم یک ساختمان جان فرمانده جوان ایستگاه ۶۸ سازمان آتش‌نشانی را گرفته و زمینه ساز زندگی 4 انسان دیگر شود.

برنامه «زنده باد زندگی» شب گذشته این رخداد ناگوار را دست مایه خود قرار داد و با دعوت از همسر ، پدر و مادر آتش نشان فداکار به بررسی این حادثه پرداخت.

این برنامه همچنین در تماس تلفنی با خانواده خوئینی که خانه آنها دچار حریق شده بود، به واکاوی این اتفاق ناگوار پرداختند.

در این برنامه علیرضا عباسی،  پدر این شهید بزرگوار با علام این که فرزندم همواره عاشق کمک کردن به دیگران بود ،افزود:

سال‌ها پیش در سانحه‌ای دو دست و دو پای امید دچار شکستگی شد، با این وجود وقتی کپسول شیرینی فروشی در نزدیکی منزل ما آتش گرفت، دلش طاقت نیاورد و با همان وضعیت به کمک رفت. 

شهربانو پاینده، مادر امید عباسی هم با اشاره به روحیه حساس و فداکاری‌های بسیار فرزندش، گفت: امید علاقه شدیدی به کمک کردن به مردم داشت، وقتی به او گله می کردم مواظب جانت باش پاسخ میداد خون من از دیگران رنگین‌تر نیست.

شهناز دوستی، همسر امید عباسی هم در طول این برنامه به روایت خاطراتی از زمان ازدواج با این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: همسرم به مفهوم حقیقی کلمه مرد بود، سر سفره عقد به خاطر حساسیت شغل امید دلم کمی لرزید، اما می‌دانستم همسر کسی خواهم شد که می‌توانم همواره روی حمایتش حساب کنم.

وی تصریح کرد: هنوز دلم به یادش قرص و محکم است، هنوز وقتی پایم را در خانه مشترکمان می‌گذارم دلم به یاد امید قرص می‌شود و حمایتش را احساس میکنم در واقع امید همیشه در دلم زنده خواهد بود.

دوستی گفت: امید عاشق شغلش بود همه مهارت های لازم را آموخته بود، برای دریافت مدرک غواصی در فرانسه دوره دیده بود و همواره به دنبال مدارج عالی بود. او این روزها در رشته کامپیوتر مشغول به تحصیل بود، که اجل امانش نداد.

همسر این آتش نشان افزود: امید کارت پیوند اعضا داشت و هر بار مطلع می شد که کسی اعضای بدنش را اهدا کرد آرزو می کرد کاش خوش هم چنین سر انجامی داشته باشد.

وی گفت: امید عاشق اسمش بود، می گفت باید به خاطر اسمم هم که شده نجات بخش هموطنانم باشم، در حقیقت  احساس مسوولیت بسیار بالایی داشت.

در ادامه پدر امید نیز با اشاره به این مسئله که اعضا این آتش نشان فداکار به سه انسان پیوند زده شده اند، تصریح کرد: همه اعضا بدن پسرم سالم بود، از دکترها خواستم با توجه به علاقه خودش اعضا بدنش را به بیماران نیازمند پیوند بزنند

در این برنامه ریحانه خوئینی دختر خردسالی که امید عباسی جانش را نجات داده بود در تماس تلفنی این برنامه، از خانواده این شهید بزرگوار قدردانی کرد.

«زنده باد زندگی» کاری از گروه خانواده شبکه دو سیماست، این برنامه یکشنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 23:45 روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.